• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • LängtansBlåaBlomma
    Twiberg skrev 2014-08-25 08:52:31 följande:

Ja men kolla vad du har för möjligheter att ta ut graviditetspenning. Det kan man väl iallafall få från en månad innan barnet är beräknat! :) då behöver du inte ta ut några mammadagar i förtid!

Men gravpenningen är tydligen svår att få, konstigt nog.

Förmodligen inga alls. Jag har flextid, möjlighet att röra på mig och inte stressigare än andra.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Martina8

Hur är det med rörelser??
    Känner ni dem? Väl? Ofta?

Jag vet att det är så olika, att bebisar är olika aktiva osv..
    Jag känner inte vår lille allt för mycket, bara liiite lite lätt till och från, vecka 21 nu!
    Väntar ju mitt fjärde barn och har denna gång moderkakan helt i framkant så troligtvis därför som inte liten gör så mycket väsen av sig..
    På fredag ska vi på utökat UL (pga tråkigheter i en tidigare graviditet) spännande men oroligt måste jag säga. Jag hoppas att lillen mår bra och att jag kan känna mig något lugnare med rörelserna efter det ultraljudet.

På fredag ska jag fråga om de ser vad det är för kön på lillen.. redan på KUBen i v 11+5 gissade de på pojke. På UL vecka 19 sa de 99.9% pojke så troligen är det en liten pojk Skrattande Har tre prinsessor sen innan så det känns spännande med en pojk även om det absolut inte spelar någon roll för mig. Efter att varit med om tråkigheter så finns det absolut inte den minsta önskan om ett speciellt kön längre, bara att bebis mår fint Hjärta
    Har ni fått veta kön? Hur säkert tar ni det svaret? 
    Med mellantjejen sa de pojk på UL i vecka 39.. Stålmannendressen förblev oanvänd Flört

• mariaheterjag
    Martina8 skrev 2014-08-25 19:20:46 följande:

Jag känner inte vår lille allt för mycket, bara liiite lite lätt till och från, vecka 21 nu!

Väntar ju mitt fjärde barn och har denna gång moderkakan helt i framkant så troligtvis därför som inte liten gör så mycket väsen av sig..

På fredag ska vi på utökat UL (pga tråkigheter i en tidigare graviditet) spännande men oroligt måste jag säga. Jag hoppas att lillen mår bra och att jag kan känna mig något lugnare med rörelserna efter det ultraljudet.

På fredag ska jag fråga om de ser vad det är för kön på lillen.. redan på KUBen i v 11+5 gissade de på pojke. På UL vecka 19 sa de 99.9% pojke så troligen är det en liten pojk  Har tre prinsessor sen innan så det känns spännande med en pojk även om det absolut inte spelar någon roll för mig. Efter att varit med om tråkigheter så finns det absolut inte den minsta önskan om ett speciellt kön längre, bara att bebis mår fint 

Med mellantjejen sa de pojk på UL i vecka 39.. Stålmannendressen förblev oanvänd 

Jag känner inte överdrivet mkt rörelser, och då har jag moderkakan bakom. Andra barnet så jag vet precis hur rörelserna känns så det är inte så att jag missar eller så. De sista dagarna har jag nog kännt något varje dag (går in i vecka 21 i morgon) så det verkar bli mer och mer i alla fall. Vi gjorde RUL förra måndagen och jag var rätt orolig då jag tyckte att jag kände av bebisen så pass lite men allt var toppenbra

Vi gjorde moderkaksprov så då fick vi reda på att det är en pojke med 100% sannolikhet. De kollar ju kromosomerna så det kan inte visa fel
  • Mimmi90

På fredag ska jag fråga om de ser vad det är för kön på lillen.. redan på KUBen i v 11+5 gissade de på pojke. På UL vecka 19 sa de 99.9% pojke så troligen är det en liten pojk  Har tre prinsessor sen innan så det känns spännande med en pojk även om det absolut inte spelar någon roll för mig. Efter att varit med om tråkigheter så finns det absolut inte den minsta önskan om ett speciellt kön längre, bara att bebis mår fint 

Med mellantjejen sa de pojk på UL i vecka 39.. Stålmannendressen förblev oanvänd 

Jag känner rörelser tydligt flera gånger varje dag, min sambo känner med handen utanpå magen varje kväll när vi ligger i sängen, han har känt tydligt i drygt 1 vecka (är i v21). Moderkakan ligger i bak.

Är en liten kille jag har där inne, fått det bekräftat två gånger på ultraljud av två olika personer :)
  • mariaheterjag
    Bettanspettan skrev 2014-08-25 16:11:49 följande:

Vi väntar en pojke. Igen

Grattis Var ni på RUL idag? Hur många pojkar har ni sedan innan? Vi kommer få vår andra pojke. Kändes lite konstigt först då jag alltid föreställt mig att jag ska få en flicka också, men tror att det kommer blir bra!
  • Twiberg

På fredag ska jag fråga om de ser vad det är för kön på lillen.. redan på KUBen i v 11+5 gissade de på pojke. På UL vecka 19 sa de 99.9% pojke så troligen är det en liten pojk Skrattande Har tre prinsessor sen innan så det känns spännande med en pojk även om det absolut inte spelar någon roll för mig. Efter att varit med om tråkigheter så finns det absolut inte den minsta önskan om ett speciellt kön längre, bara att bebis mår fint Hjärta
    Med mellantjejen sa de pojk på UL i vecka 39.. Stålmannendressen förblev oanvänd Flört

Jag känner varje dag, lyckades tillslut få min sambo att känna han också :)

Tyckte barnmorskan sa att livmodern såg ut att ligga lite både fram och bak, kan det stämma?

Hon sa att det var en tjej, men det har vi bara berättar för familj och nära vänner! Sa också att det förmodligen ändå är bäst att köpa neutrala grejer tills bebis är född! :)
  • 4loveandlemons

Min bebis är en riktig liten kicker och sparkar loss varje dag. Det är så mycket lättare att stå ut med mitt envisa illamående när skrutten sparkar och magen växer.

Vi kollade inte kön och har köpt en hel del kläder. Tänker lite så att bebisar passar i alla färger :)

• Bettanspettan
    mariaheterjag skrev 2014-08-25 20:27:12 följande:
    Grattis Var ni på RUL idag? Hur många pojkar har ni sedan innan? Vi kommer få vår andra pojke. Kändes lite konstigt först då jag alltid föreställt mig att jag ska få en flicka också, men tror att det kommer blir bra!
    Ja Rul igår. Det var ingen tvekan, vi såg själva tydligt den lilla snoppen. Blir pojke nummer fem i familjen, min fjärde. 

Jag har sen i lördags känt rörelser varje dag, innan det lite då och då. Oftast när jag ligger ner.V 19 idag.
  • Waimea

Känner bebisen ffa när jag lägger mig om kvällen, men den kickar också till och från under dagen. Tog inte reda på kön vid UL och är nöjd med det, känns kul att få en överraskning vid förlossningen

Har inte köpt nåt än, mer än en vagn av en kompis. Har däremot fått högvis med kläder från grannen, det har sin fördel att alla kompisar är klara med barnafödandet..

Svar på tråden BF Januari 2015