Martina8 skrev 2014-08-25 19:20:46 följande:
Hur är det med rörelser??
Känner ni dem? Väl? Ofta?
Jag vet att det är så olika, att bebisar är olika aktiva osv..
Jag känner inte vår lille allt för mycket, bara liiite lite lätt till och från, vecka 21 nu!
Väntar ju mitt fjärde barn och har denna gång moderkakan helt i framkant så troligtvis därför som inte liten gör så mycket väsen av sig..
På fredag ska vi på utökat UL (pga tråkigheter i en tidigare graviditet) spännande men oroligt måste jag säga. Jag hoppas att lillen mår bra och att jag kan känna mig något lugnare med rörelserna efter det ultraljudet.
På fredag ska jag fråga om de ser vad det är för kön på lillen.. redan på KUBen i v 11+5 gissade de på pojke. På UL vecka 19 sa de 99.9% pojke så troligen är det en liten pojk
Har tre prinsessor sen innan så det känns spännande med en pojk även om det absolut inte spelar någon roll för mig. Efter att varit med om tråkigheter så finns det absolut inte den minsta önskan om ett speciellt kön längre, bara att bebis mår fint 
Har ni fått veta kön? Hur säkert tar ni det svaret?
Med mellantjejen sa de pojk på UL i vecka 39.. Stålmannendressen förblev oanvänd 
Jag känner varje dag, lyckades tillslut få min sambo att känna han också :)
Tyckte barnmorskan sa att livmodern såg ut att ligga lite både fram och bak, kan det stämma?
Hon sa att det var en tjej, men det har vi bara berättar för familj och nära vänner! Sa också att det förmodligen ändå är bäst att köpa neutrala grejer tills bebis är född! :)