Martina8 skrev 2014-08-28 15:30:59 följande:
Åh nej.. Jag känner verkligen med dig.

Jag vet vilket svart hål man faller ner i, jag kan bara råda dig till att inte googla.
Där finns inga svar och när man är där du/ni är så ser man bara allt det hemska som står. De solskenshistorierna som finns ser man inte.
Har ni fått någon samtalskontakt? Det kan vara skönt att prata med någon.
Ska ni tillbaks för fler kontroller eller är det bara väntan som gäller?
Vad skulle det innebära att huvudet var för runt?
Förlåt för mina frågor, du behöver absolut inte svara på något du inte vill/orkar.
För tre år sedan i vecka 39 fick jag veta att mitt barn hade FÖR stora hålrum (ventriklar) i hjärnan. Jag googlade en massa och allt jag såg var fruktansvärt.
Vid närmare kontroller efter barnet var född så visade det sig att det var en avvikelse som uppstått tidigt i graviditeten men som man inte ser efter ca vecka 20 pga att hjärnan fortfarande är så outvecklad. Idag är min lillskrutt som vilken 3åring som helst. Vi har inte berättat om avvikelsen för fler än de närmsta i familjen.
Jag håller tummarna för er och hoppas på det bästa!
Styrkekram
"..som man inte ser efter ca vecka 20.."
Jag menade att man inte ser förens
efter ca
vecka 20..
Visst borde ni kunna få en snabbanalys på fostervattenprovet? Väntan är hemsk och borde göras så kort som möjligt. Jag vet att man ska kunna göra en snabbanalys som endast tar någon dag, iaf på de vanligaste trisomierna.
Jag hoppas att ni snart får svar och självklart håller jag mina tummar för ett gott besked!
Skickar ännu en styrkekram