• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Martina8
    MammaÄrJag skrev 2014-09-01 12:02:39 följande:

Följer tråden varje dag, men skriver sällan dock. Har haft mycket att göra den senaste tiden så graviditeten har jag inte hunnit fundera så mycket på som tidigare gånger. Imorgon ska vi på UL *spännande* tänkte kolla vilka järntabletter ni tar och om dom funkar bra? Jag ska börja med det nu så funderar på om jag bör köpa niferex som bm rekommenderat eller vilja andra jag kan ta. :)

Jag äter niferex och har gjort det de två tidigare graviditeterna, tycker att de funkar bra. Har dock inte kollat järnvärdet och sett om de hjälper denna grav, men tidigare har de funkat!
    Första graviditeten åt jag andra järntabletter, minns inte vilka men av dem blev jag suuuuuperhård i magen. Mindre kul. 

Lycka till idag 
    Mysigt att "titta in" till bebis Glad
  • Martina8
    Lolanthe skrev 2014-09-01 20:57:14 följande:

Hej tjejer! Jag behöver råd! Vi har vårt rul om en vecka. Velar så om vi ska kolla könet. Ni som kollat resp inte kollat, varför valde ni det ni gjorde och hur känns det nu? :D

Hej hej Glad

Barn nr 1 kollade jag inte alls kön, men var inställd, på en pojke- fick en flicka. 
    Blev lite förvånad men "chocken" la sig snabbt och lyckan över min dotter var total.

Barn nr 2 kollade kön i vecka 39 haha snacka om att inte kunna vänta några fjuttiga dagar. Skulle vara pojk enl bm ut kom en tjej.. haha det brydde jag mig inte ett dugg om. Kärlek vid första ögonkastet

Barn nr 3 kollade inte kön och kön var inte heller viktigt. En liten tjej var det Hjärta

Nu, barn nr 4 har kollat kön- en liten pojke till 99,9% MEN känner mig inte alls säker ändå. Är lite "rädd" för att personifiera bebisen genom att säga "han" OM det nu visar sig att de sett fel och det är en liten tjej. Inte för att det gör mig något men orolig ändå att det blir jättekonstigt när bebisen kommer till oss Glad

Nu är jag jättesugen på att göra ett könsUL i 3d för att vara säker, men äsch jag väntar tills i Januari Flört

mot så om jag skulle få fler barn så skulle jag inte fråga på RUL utan direkt göra ett Köns UL om jag skulle vilja veta kön
  • Runes Mamma

Hej :)

Hoppas att ni inte har nåt emot att jag skriver in ett inlägg åt min man. Kanske är nån som är intresserad i den här gruppen :)

Hi,

My name is Dave. I recently moved to Sweden from Ireland. I am offering FREE pregnancy photoshoots in order to build up my portfolio for future work. I work best in natural settings using natural light. You will receive a collection of high resolution photos of your shoot at the end. The only condition I have is that you are in the Dalarna region, the shoot will take place outdoors around Hedemora.
    Or that you can at least organize transport to get there :)

Here is a link to my photography page for examples of my work.

picsurge.com/dconnaughton

You can contact me via email on [email protected]

My Swedish is limited but feel free to reply in Swedish :)

• escapee

Hmm... Jag har kört fast lite vad de gäller att köpa grejjer till vår lilla kille....

Vi har varit å beställt vagn, blev en Emmaljunga Viking å vi har även beställt babyskydd! Vad behöver man till vagnen mer?! Som man kan köpa i förväg såhär? Hört ngt om bädd set för vagn? Vart hittar man de osv?

Vi har spjälsäng, madrass å påslakan , saknar dock lakan!

Kläder har vi också köpt en del... Filtar å babycape har vi med.! Babygym också.... Så

Vad behövs mer??

• Lolanthe

Tack för alla svar om rul och kön!! Tror att vi ska kolla men det finns risk att jag ändrar mig in i det sista. Tror största fördelen för mig är att barnet blir mer av en person. Största nackdelen är att spänningen försvinner lite vid förlossningen. Jag ska dessutom förmodligen snittas så jag kommer inte direkt ha några spännande överraskningar om "när kommer bebisen" och "vad blev det". Men jag litar på att dagen blir tillräckligt spännande ändå ;)

• Waimea
    4loveandlemons skrev 2014-09-01 18:03:04 följande:

Jag får också det då och då. Tur att det går över snabbt.

Nån mer som fortfarande mår illa? Jag försökte dra ner på medicinerna i helgen och har ångrat det i flera dagar... Åh vad jag längtar efter att inte må illa mer!

Får även sammandragningar när jag promenerar. Känns inte helt bra. Kanske läge att fråga bm om det?

Jag har sammandragningar till och från, är i v 22. Så var det sist med, höll på från mitten av grav till bebisen kom. Så länge det inte gör ont är det ingen fara, men oroar du dig är det bättre att du frågar...
  • Malin81a

Är det någon som vet om resorb vätskeersättning är ok att dricka när man är gravid? Jag kräker fortfarande var annan dag och äter väldigt dåligt pga av illamående och det känns som om den håller mig på benen!

Sedan har jag inte fått svaret på fostervattenprovet än. Imorgon är det en vecka sedan. Denna väntan...

mariaheterjag hur länge fick du vänta på ditt svar?

• 4loveandlemons
    Malin81a skrev 2014-09-02 17:53:19 följande:

Är det någon som vet om resorb vätskeersättning är ok att dricka när man är gravid? Jag kräker fortfarande var annan dag och äter väldigt dåligt pga av illamående och det känns som om den håller mig på benen!

Sedan har jag inte fått svaret på fostervattenprovet än. Imorgon är det en vecka sedan. Denna väntan...

Jag har blivit rekommenderad resorb av läkare pga mina kräkningar så jag antar att det är okej :)
  • mariaheterjag
    Malin81a skrev 2014-09-02 17:53:19 följande:

Å jobbigt att du fortfarande mår så illa... Jag mådde illa enda till vecka 17-18 något men nu är det över. Så skönt! Istället har jag dock blivit sötsugen vilket inte bådar gott för resten av grav.

Men att de inte kunde prioritera ert svar lite mer! För oss tog det nog ungefär en vecka, kanske någon dag till. Läkaren sa att det kunde ta upp till två veckor att få svar. Om barnet har avvikelse får man oftast svar fortare förstod jag det som eftersom att de då ringer med besked. Men det kan ju skilja sig. Och jag gjorde ju inte fostervattenprov utan moderkaksprov. Hoppas ni hör av dem snart! Att bara vänta och inte veta vad man ska tro är ju hemskt!
Svar på tråden BF Januari 2015