• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • elilin

förra gången gick ja hem på havandeskapspenning 6 veckor innan, jobbar som uska. har väl tänkt å göra lika denna gång har rätt att gå 8veckor men vill jobba så länge ja kan :) tvivlar på att fk kommer neka då man har ett rätt tungt jobb. Skillnaden nu är att ja skulle ha i augusti förra gången medans nu i januari å de kommer göra att jag kommer behöva cykla om det är halt vilket jag inte ser framemot. (cyklar enbart på mitt jobb i hemtjänsten dagtid, bil kvällstid) så de känns inte så kul å sitta höggravid på en cykel om det är halt underlag sådär i december :/ men får se hur de blir.
    Dock börjar jag få så himla ont i ena ljumsken å strålar upp i höften, funderar om de kan vara foglossning? hade inte de förra gången så ingen aning hur de känns nån som vet??

• Bettanspettan

Jag har börjat känna av foglossningen nu. Har blivit sjukskriven mellan 8-10 veckor innan BF de tidigare gångerna och räknar nästan med att det blir samma nu. December är ju dessutom "värsta" tänkbara då jag jobbar i handeln. (Coop Forum)

• Twiberg
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-08-24 17:26:42 följande:

Har ni tänkt nåt på när ni ska gå på föräldraledighet? Jag vill definitivt vara ledig minst 3 veckor innan förlossningen, helst mer. Men kommer få ta av föräldradagar i förväg och det känns mindre kul.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
    Jag har blivit sjukskriven deltid på grund av bäckenuppluckring (hur det nu stavas). Om fem veckor ska jag tillbaka och se hur det har blivit. Men jag jobbar som frisör och kan garantera att det har gjort mitt jobb mycket svårare att vara gravid, så förhoppningsvis blir jag sjukskriven i god tid. Får väl söka grav.penning såfort man får möjlighet till det.

Tycker dock att situationen har blivit svår med min chef som inte tycker om alls att jag redan sjukskrivits... Vad jobbar du med?
  • Sunnan

Just nu är planen att jobba fram till 19/12 (BF 30/12) men vi får väl se hur det går. Det är ju första barnet så jag vet inte hur det kommer vara. Jag klättrar lite på väggarna om jag är hemma och ska ju vara det så mycket sen ändå! MVC tycker att det är en väldigt ambitiös plan och säger "vi får väl se". Jag har också sett många kollegor bli skuskrivna för högt blodtryck och hotande förtidsbörd. Så just nu försöker jag förlika mig med tanken på att jag kanske inte kan jobba hela vägen fram.

Diabeteskontrollerna börjar dugga tätt igen nu också efter en väldigt lugn sommar. Bara alla läkarbesök, ultraljud, barnmorskebesök, ögonkontroller och föräldrautbildning är ju ett deltidsjobb.

• LängtansBlåaBlomma
    Twiberg skrev 2014-08-25 00:16:21 följande:

Jag har blivit sjukskriven deltid på grund av bäckenuppluckring (hur det nu stavas). Om fem veckor ska jag tillbaka och se hur det har blivit. Men jag jobbar som frisör och kan garantera att det har gjort mitt jobb mycket svårare att vara gravid, så förhoppningsvis blir jag sjukskriven i god tid. Får väl söka grav.penning såfort man får möjlighet till det.

Tycker dock att situationen har blivit svår med min chef som inte tycker om alls att jag redan sjukskrivits... Vad jobbar du med?

Jag jobbar på ett kontor så inget fysiskt. Jag kan välja att stå eller sitta, rör mig mest mellan byggnader. Är väl mest tröttheten som jag förmodligen behöver vila upp mig ifrån, om jag inte börjar få ont.
  • Twiberg
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-08-25 06:55:42 följande:
    Jag jobbar på ett kontor så inget fysiskt. Jag kan välja att stå eller sitta, rör mig mest mellan byggnader. Är väl mest tröttheten som jag förmodligen behöver vila upp mig ifrån, om jag inte börjar få ont.
    Ja men kolla vad du har för möjligheter att ta ut graviditetspenning. Det kan man väl iallafall få från en månad innan barnet är beräknat! :) då behöver du inte ta ut några mammadagar i förtid!

Men gravpenningen är tydligen svår att få, konstigt nog.
  • Mimmi90
    Bettanspettan skrev 2014-08-24 21:16:07 följande:

Jag har börjat känna av foglossningen nu. Har blivit sjukskriven mellan 8-10 veckor innan BF de tidigare gångerna och räknar nästan med att det blir samma nu. December är ju dessutom "värsta" tänkbara då jag jobbar i handeln. (Coop Forum)

Jag har fått stora problem med foglossning som blir värst när jag jobbar och bättre när jag är hemma och vilar. Jobbar på Coop Konsum så har också ett tungt jobb, ser inte fram emot december då det är som värst i butiken! Kan ju "hoppas" man blir sjukskriven pga foglossningen tills dess...
  • Bettanspettan
    Mimmi90 skrev 2014-08-25 10:18:42 följande:
    Jag har fått stora problem med foglossning som blir värst när jag jobbar och bättre när jag är hemma och vilar. Jobbar på Coop Konsum så har också ett tungt jobb, ser inte fram emot december då det är som värst i butiken! Kan ju "hoppas" man blir sjukskriven pga foglossningen tills dess...
    Ja det är ju sjukt stressigt i julhandeln. Jag är i Kundtjänst så det är inga lyft, men man står ju upp hela tiden och tio timmars pass är ju inte ovanligt. Att sitta tex i kassan är inte mycket bättre tycker jag för det är också jobbigt med foglossning.
Svar på tråden BF Januari 2015