• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • elilin

förra gången gick ja hem på havandeskapspenning 6 veckor innan, jobbar som uska. har väl tänkt å göra lika denna gång har rätt att gå 8veckor men vill jobba så länge ja kan :) tvivlar på att fk kommer neka då man har ett rätt tungt jobb. Skillnaden nu är att ja skulle ha i augusti förra gången medans nu i januari å de kommer göra att jag kommer behöva cykla om det är halt vilket jag inte ser framemot. (cyklar enbart på mitt jobb i hemtjänsten dagtid, bil kvällstid) så de känns inte så kul å sitta höggravid på en cykel om det är halt underlag sådär i december :/ men får se hur de blir.
    Dock börjar jag få så himla ont i ena ljumsken å strålar upp i höften, funderar om de kan vara foglossning? hade inte de förra gången så ingen aning hur de känns nån som vet??

• Bettanspettan

Jag har börjat känna av foglossningen nu. Har blivit sjukskriven mellan 8-10 veckor innan BF de tidigare gångerna och räknar nästan med att det blir samma nu. December är ju dessutom "värsta" tänkbara då jag jobbar i handeln. (Coop Forum)

• Twiberg
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-08-24 17:26:42 följande:

Har ni tänkt nåt på när ni ska gå på föräldraledighet? Jag vill definitivt vara ledig minst 3 veckor innan förlossningen, helst mer. Men kommer få ta av föräldradagar i förväg och det känns mindre kul.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015