• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Sunnan

Är i v 21+6 och känner bebisen mest hela tiden. Visst är det lite lugnare i perioder när hen sover men jag känner både sparkar, slag med armarna och vändningar så jag tycker att det rör sig väldigt mycket nu. Det är jättemysigt! Moderkakan sitter i bakvägg och så länge rörelserna är riktade utåt kan maken lätt känna dem också :)

• Twiberg
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-08-25 17:12:51 följande:
    Förmodligen inga alls. Jag har flextid, möjlighet att röra på mig och inte stressigare än andra.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
    Man kan alltid ansöka om det ändå, prata med din barnmorska. Skicka in din ansökan när du fyllt i ditt moderskapspapper och sen kanske då får avslag eller så får du ett enkelt ja :)
  • Malin81a

Kände ordentligt en längre stund i förrgår kväll när jag skulle sova. Kände även vändningar. Häftigt. Jag känner dock inte heller regelbundet än. Är i v 19.

• längtan94

Någon som vet varför de hugger i högra äggstocken? Särskilt om jag sover och vaknar för att jag måste sträcka på mig! Då hugger de till ordentligt ! Men bara i högra och de verkligen hugger ! :/

• Qaroliine

Det är ligamenten.. Klassiskt att det hugger och framförallt vid plötsliga rörelser. Så jag har svårt att tro att det är din äggstock.

längtan94 skrev 2014-08-27 14:02:37 följande:
    Någon som vet varför de hugger i högra äggstocken? Särskilt om jag sover och vaknar för att jag måste sträcka på mig! Då hugger de till ordentligt ! Men bara i högra och de verkligen hugger ! :/
    Tilde 101221
  • Martina8

Vad kul att det är så olika hur man känner bebisen. Verkar vara fler som känner bara lite ännu eller tom inget alls. Jag vet ju att det inte är något att oroa sig för utan kan ta ganska lång tid innan man känner eller känner regelbundet. 
    Visst kan man ha moderkakan både fram och bak, om den sitter på sidan dvs då sträcker den ju sig över båda hållen Glad Nu vet jag ju inte hur stor moderkakan är så här tidigt men jag tittade på min efter jag fick min äldsta dotter, då var den stoor och tjock så man kan ju förstå att den dämpar en del- livets träd sa barnmorskan att den kallades Glad
    När man googlar på om rörelser från bebisarna så kommer det upp massor som känner i vecka 15-16 eller tom tidigare än så, då kan man inte låta bli att känna sig lite orolig trots allt. Men här tycker jag att man ser att det faktiskt är väldigt olika och inte alls ovanligt att känna lite senare Glad
    Bebis rör sig mer nu iaf, men jag tror det är mest på natten och då sover jag som en stock och inget kan väcka mig Flört (dock så har jag kommit på bebisen någon gång på natten hahaha)

Några som kollat kön oxå :) För er som kollat med UL tänker ni även göra könsUL eller tar ni det som det kommer och litar på det svar ni fått?
    Jag ska ju som sagt på mitt utökade ul imorgon, då får jag träffa överläkaren, han verkar typ chef över avd.  Jag hoppas han kan bekräfta könet på vår lille, annars tänker jag inte kolla vidare. vi är så glada ändå Skrattande
    Verkar vara en toppenläkare iaf, för jag googlade på honom och det ända negativa om honom var att det är svårt att få tid till honom, gissa om jag är glad att vi fick en tid till just honom då Drömmer

• Sagolina

Hejsan foglossningar! Har stått i köket sen 9 i morse och bakat tårtbottnar till vårt bröllop på lördagen och nu börjar fogarna göra sig påminda... Tur så är sista bottnet i ugnen och nu återstår bara att göra en sats muffins till kvällen:) gäller att passa på när alla ingredienser står framme och ugnen är varm;)

• Martina8
    Martina8 skrev 2014-08-27 15:45:32 följande:

Vad kul att det är så olika hur man känner bebisen. Verkar vara fler som känner bara lite ännu eller tom inget alls. Jag vet ju att det inte är något att oroa sig för utan kan ta ganska lång tid innan man känner eller känner regelbundet. 
    Visst kan man ha moderkakan både fram och bak, om den sitter på sidan dvs då sträcker den ju sig över båda hållen Glad Nu vet jag ju inte hur stor moderkakan är så här tidigt men jag tittade på min efter jag fick min äldsta dotter, då var den stoor och tjock så man kan ju förstå att den dämpar en del- livets träd sa barnmorskan att den kallades Glad
    När man googlar på om rörelser från bebisarna så kommer det upp massor som känner i vecka 15-16 eller tom tidigare än så, då kan man inte låta bli att känna sig lite orolig trots allt. Men här tycker jag att man ser att det faktiskt är väldigt olika och inte alls ovanligt att känna lite senare Glad
    Bebis rör sig mer nu iaf, men jag tror det är mest på natten och då sover jag som en stock och inget kan väcka mig Flört (dock så har jag kommit på bebisen någon gång på natten hahaha)

Några som kollat kön oxå :) För er som kollat med UL tänker ni även göra könsUL eller tar ni det som det kommer och litar på det svar ni fått?
    Jag ska ju som sagt på mitt utökade ul imorgon, då får jag träffa överläkaren, han verkar typ chef över avd.  Jag hoppas han kan bekräfta könet på vår lille, annars tänker jag inte kolla vidare. vi är så glada ändå Skrattande
    Verkar vara en toppenläkare iaf, för jag googlade på honom och det ända negativa om honom var att det är svårt att få tid till honom, gissa om jag är glad att vi fick en tid till just honom då Drömmer

"Jag ska ju som sagt på mitt utökade ul imorgon"

fel, jag ska dit på fredag. Skyller på graviditetsförvirring Skäms
    Hoppas ni håller tummarna för oss

Solig
  • Malin81a

Idag var jag på det andra ultraljudet och fick precis ett sånt besked som alla drömmer mardrömmar om. Han gjorde inte ens hela undersökningen utan såg fort att huvudet var för runt och det var för mycket vätska inuti. Så jag har gjort ett nytt försök med ett fostervattenprov idag som får besked på om en vecka. Det var två läkare där bland annat den läkare som förra veckan sa att allt såg bra ut. Fy vad jag mår dåligt just nu... Denna ovisshet. ..

Svar på tråden BF Januari 2015