• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Martina8

Ultraljudet gick toppen. Oj vad de kollade mycket, verkligen allt! 
    Det såg bara finfint ut och mest troligt så väntar vi en liten pojke!

De sista dagarna känner jag hur bebisen rör sig, ja det är ju som sagt om nätterna mest och inatt kände jag rätt ordentligt utanpå magen Hjärta
    Har moderkakan högt upp i framvägg och gått in i vecka 22.

• mariaheterjag
    Martina8 skrev 2014-08-29 16:30:02 följande:

Ultraljudet gick toppen. Oj vad de kollade mycket, verkligen allt! 

De sista dagarna känner jag hur bebisen rör sig, ja det är ju som sagt om nätterna mest och inatt kände jag rätt ordentligt utanpå magen 

Har moderkakan högt upp i framvägg och gått in i vecka 22.

Grattis!!!

Jag känner också bebisen mycket nu. Någon eller några gånger varje dag! Och jag har även känt utanpå. Jag har iofs moderkakan bak men det tog i alla fall tid för mig att känna något mer än väldigt sporadiskt. Jag är i vecka 21 nu.
  • mariaheterjag
    Modesty1972 skrev 2014-08-29 13:08:48 följande:

Var på RUL nr 2 igår ... och blev mycket bättre bemött . Allt såg bra ut och vi kommer att få en liten tjej

Grattis! Vad skönt att detta ultraljud blev bättre och att allt såg bra ut
  • mariaheterjag
    Malin81a skrev 2014-08-29 08:25:13 följande:

De skall göra en snabbanalys. Dock kunde den ta en vecka. Det känns så jobbigt bara även om den inte visar något så förstod jag att det inte ser normalt ut. Men jag har inte fått svar på vad det kan vara annars. Bara att det blir mer utredningar. Jag träffade en jättebra läkare på mvc igår som talade om att jag i nästa vecka bör få en samtalskontakt hur det än går. Det känns vettigt. Är också sjukskriven 2 veckor.

Eftersom jag tappat allt hopp och är inställd på ett avbrytande så har jag googlat på det för att vara förberedd. Avvikelserna som de såg har jag inte googlat på för det är svårt att tolka allt jag läser.

Tusen tack för allas omtanke här inne. Det värmer. Kramar till er alla

Ja kan nog vara bra med en samtalskontakt. Och skönt att du blev sjukskriven! Får försöka ta hand om dig och hoppas på ett snabbt svar av analysen, så får ni hantera det som kommer utifrån vad svaret blir liksom...
  • Lycka2014
    längtan94 skrev 2014-08-29 14:00:53 följande:

Om man har moderkakan i fv i vilken vecka är det då vanligt att man börjar se och känna sparka på utsidan? Ungefär? :)

Jag har moderkakan i framvägg och min man kände första 'sparken' i förrgår i v 19+2

Jag har tyckt mig känna nån dag innan det när jag haft handen emot men svårt att veta säkert eftersom man även känner det inifrån så tänkte det kanske var inbillning men inte.
  • Unique1
    längtan94 skrev 2014-08-29 14:00:53 följande:

Om man har moderkakan i fv i vilken vecka är det då vanligt att man börjar se och känna sparka på utsidan? Ungefär? :)

Jag har min i framvägg och började känna på utsidan i v22, jag kan även se hur magen "hoppar" till när han sparkar och rör sig ibland. :)
  • Malin81a

ote=73893292][quote-nick]Martina8 skrev 2014-08-29 16:30:02 följande:[/quote-nick]Ultraljudet gick toppen. Oj vad de kollade mycket, verkligen allt! 

De sista dagarna känner jag hur bebisen rör sig, ja det är ju som sagt om nätterna mest och inatt kände jag rätt ordentligt utanpå magen 

Har moderkakan högt upp i framvägg och gått in i vecka 22.[/quote]

Det är otroligt vad mycket de ser på ultraljud. Skönt det ser bra ut! På kvällen och natten är man still och det känns som de små passar på att vara vakna då. Vaggas väl inte så mycket!

• Malin81a

Hm det där ser konstigt ut mitt förra inlägg. Det blev nog något fel när jag skulle citera...

• Mifuna

Var på RUL igår, riktigt mysigt att få se lilla plutt. Det gick dock inte att se vilket kön, plutten ville inte samarbeta det minsta på den punkten. Men oj vilken skillnad det är på ultraljuden nu jämfört med för några år sedan, var så otroligt mycket mer delatjerat nu.

Svar på tråden BF Januari 2015