• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • joh93

Ang järn, på inskrivningen behövde jag ej extra men för några år sen åt jag duroferon vilket funkade för magen. Vet att bm nämnde Niferex, duroferon och ytterligare en till. Tror de rekommenderar Niferex i första taget och funkar inte dem kan du gå över till duro som jag förstod det som då iaf.

• LängtansBlåaBlomma
    Bettanspettan skrev 2014-09-01 08:27:43 följande:

Jag har börjat få kramp i vaderna på nätterna. Minns att jag fick så förra gången också. Jäklar vad ont det gör!

Får också det då och då i ena vaden. Inte varje natt dock, pust!
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • 4loveandlemons
    Bettanspettan skrev 2014-09-01 08:27:43 följande:

Jag har börjat få kramp i vaderna på nätterna. Minns att jag fick så förra gången också. Jäklar vad ont det gör!

Jag får också det då och då. Tur att det går över snabbt.

Nån mer som fortfarande mår illa? Jag försökte dra ner på medicinerna i helgen och har ångrat det i flera dagar... Åh vad jag längtar efter att inte må illa mer!

Får även sammandragningar när jag promenerar. Känns inte helt bra. Kanske läge att fråga bm om det?
  • Lolanthe

Hej tjejer! Jag behöver råd! Vi har vårt rul om en vecka. Velar så om vi ska kolla könet. Ni som kollat resp inte kollat, varför valde ni det ni gjorde och hur känns det nu? :D

• Mimmi90
    Lolanthe skrev 2014-09-01 20:57:14 följande:

Hej tjejer! Jag behöver råd! Vi har vårt rul om en vecka. Velar så om vi ska kolla könet. Ni som kollat resp inte kollat, varför valde ni det ni gjorde och hur känns det nu? :D

Vi kollade och det blev mycket mer verkligt efter det! Vår lille kille liksom , man kan se livet lite mer framför sig än bara "en bebis"... Kollade inte förra graviditeten och är väldigt glad att vi kollade denna gången :)
  • Modesty1972
    Lolanthe skrev 2014-09-01 20:57:14 följande:

Vi valde att kolla upp då min sambo ville det. Efteråt så kändes det som det bästa vi kunde ha gjort för nu kunde han också börja fantisera och spåna om vår dotter. Det blev mer verkligt för honom. Han började diskutera namn, ville börja titta på barnvagn dvs börja planera ????
  • LängtansBlåaBlomma

Jag kollade kön för jag var nyfiken och det är mysigt att prata om sin lilla tjej - benämna henne "vår dotter", tilltala henne med hennes tilltänkta namn osv. Blev mer en egen person =)

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • elilin

Vi kollade första gången just för att sambon ville veta. Tänker inte kolla nu, jag saknade känslan som jag föreställt mig om när man får upp bebis på bröstet å fundera vad blev de, och all spänning försvann liksom för att man var nyfiken på rul ;) så den här gången gör vi som man gjorde förr väntar tills bebis är här ;)

• Waimea

Jag kollade inte kön, vill spara den överraskningen till förlossningen. Har testat båda varianterna tidigare och detta tycker jag är roligare än att veta könet..

• joh93

Sambon ville veta könet mer än mig och det blev att vi tog reda på det. Bättre på så sett att det är mysigare och verkligare att kalla bebisen han i stället för ja den eller just bebisen elr sådär, dock så ångrar jag mig ändå, känns inte alls lika spännande så vid nästa barn ska jag stå på mig att inte kolla upp kön.

Svar på tråden BF Januari 2015