• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Twiberg
    escapee skrev 2014-09-02 23:37:49 följande:

Hur ofta har ni varit hos barnmorskan??

Jag hade tid i juni å nästa e inte förrän 22 september... Känns som de e lite långt. Eller. ?? Ska ringa imorgon iaf, har en hel del sammandragningar, samt att det kliar satan på magen å fått massa prickar där med... + att de känns som att de e ngt som "läcker " till å från. Om ja exempelvis ska sätta mig upp från liggande ställning så kan de bli lite blött i trosorna.... Ngn mer som varit med om de??

Jag ska dit tredje gången nu på fredag. Är i v 22 idag.

Magen kliar, har också prickar och ibland känner jag av flytningarna också...

Har någon känt av brösten? Ibland läcker dom och om jag är kall så känns det typ som att dom ska trilla av, fruktansvärt ont gör det!
  • Modesty1972

En helt annan fundering... Strumpbyxor!! Jag jobbar på kontor och använder mest klänning och kjol. Jag har alltid använt mig av Lindex strumpbyxor strl 40/42. Nu har jag provat deras mammastrumpbyxor och de är fruktansvärda. De vill hela tiden hasa ner ... har provat upp till deras största strl 48/50 men inget funkar. Då de ändå kostar ca 100 kr st vill man ju att de ska sitta bra. Har löst problemet tillfälligt med att sätta på mig ett par boxertrosor utanpå strumpbyxorna Har någon av er hittat ett par bra mammastrumpbyxor?

• Akinna 77
    Modesty1972 skrev 2014-09-03 16:39:20 följande:

En helt annan fundering... Strumpbyxor!! Jag jobbar på kontor och använder mest klänning och kjol. Jag har alltid använt mig av Lindex strumpbyxor strl 40/42. Nu har jag provat deras mammastrumpbyxor och de är fruktansvärda. De vill hela tiden hasa ner ... har provat upp till deras största strl 48/50 men inget funkar. Då de ändå kostar ca 100 kr st vill man ju att de ska sitta bra. Har löst problemet tillfälligt med att sätta på mig ett par boxertrosor utanpå strumpbyxorna Har någon av er hittat ett par bra mammastrumpbyxor?

Jag köpte på H&M förra graviditeten och dom satt bra tyckte jag :) Jag köpte ett två-pack med ett par grå och ett par svarta, 149:- 
  • Akinna 77

Jag kommer gå på kontroll var 3e vecka från och med nu eftersom jag är överviktig, det är mest för att kolla så att jag inte går upp mer än absolut nödvändigt i vikt, vilket inte verkar vara något problem för mig eftersom jag gått ner i vikt både förra graviditeten och denna.

Man går ju inte så ofta i början, sedan blir besöken lite tätare efter v 30 har jag för mig. 

• Lolita1

Jag var senast i vecka 13 efter jag gjort KUB på sjukhuset. Då hade vi  inskrivningssamtalet hos BM.
    Nästa gång jag ska dit är den 15 september. Då kommer jag vara i vecka 26 (25+5).

Klåda på magen låter som att skinnet växer och töjs. Det ska vara normalt. Prova smörj med nån olja, typ mandelolja.
    Att det "rinner till" är nog också normalt så länge det inte luktar illa eller är typ grönt. Jag kan få rätt mycket flytningar som är rätt vattniga ibland. Nästan så jag funderar på om jag kissat på mig en skvätt :P

Jag har grym halsbränna på kvällarna/nätterna. Inatt låg jag vaken mellan 1.30-3.30. Nån som kan tipsa om något bra jag kan äta/dricka för att bli av med det?

• atstrugglec
    Lolita1 skrev 2014-09-03 18:48:57 följande:

Jag var senast i vecka 13 efter jag gjort KUB på sjukhuset. Då hade vi  inskrivningssamtalet hos BM.
    Nästa gång jag ska dit är den 15 september. Då kommer jag vara i vecka 26 (25+5).

Klåda på magen låter som att skinnet växer och töjs. Det ska vara normalt. Prova smörj med nån olja, typ mandelolja.
    Att det "rinner till" är nog också normalt så länge det inte luktar illa eller är typ grönt. Jag kan få rätt mycket flytningar som är rätt vattniga ibland. Nästan så jag funderar på om jag kissat på mig en skvätt :P

Jag har grym halsbränna på kvällarna/nätterna. Inatt låg jag vaken mellan 1.30-3.30. Nån som kan tipsa om något bra jag kan äta/dricka för att bli av med det?

För mig funkar vatten med citron (Loka är ett alternativ), och när det är som värst tar jag ett glas vatten med 0,5-1 tsk bikarbonat, då släpper det inom 5-10 minuter
  • Lolita1

Vatten verkar inte funka alls. Blir bara värre. Kan dock prova med bikarbonat i.
    När jag ligger ner åker liksom vattnet upp och ner i halsen hela tiden så det känns som att magmunnen är obefintlig. Måste bulla upp med kuddar så jag nästan sitter upp och sover. :(

• carolein

Hej

Jag läser här ibland, men har nog inte skrivit nåt sen i början. Är i v22 nu och igår fick jag ont precis i/under revbenen. Varje gång jag andades ( eh, vilket är rätt ofta...)! Gick hem från jobbet tillslut o så länge jag ligger ner är det ok, men fram till i eftermiddags fortsatte det göra ont vid rörelse, dock har det onda flyttat sig ner till "bebismagen" liksom. Nu på kvällen gör det mest ont när jag rört på Miguel ett tag, inte hela tiden alltså och inte när jag andas :). Är det NÅN som har nåt liknande, för jag hittar inget av att googla?

• elilin

idag var de dags för rul, och allt såg bra ut :) så himla skönt verkligen en sten som lättade från magen! Var en lugn lite rackare som låg där inne å ville inte samarbeta så de var svårt å mäta allt, hon fick trycka å skaka å ha sig men tillslut så hade hon fått de hon behövde varjefall och allt såg bra ut :) lite skillnad mot förra gången med sonen han var så livlig så de var svårt å mäta för han låg inte stilla :P kan säga att han e precis lika vild utanför ;) med honom kände vi redan sparkar utanpå nu de gör vi inte denna gång ja känner bara lite små puttar ibland, å med sonen kunde ja vakna om nätterna för han sparkade å levde om :) så kan ju hoppas att de här blir en lugnare krabat, då sonen hade kolik första 4 månaderna å sedan ett ritkigt litet energi knippe :P

blev flyttade idag så från 31 till den 30 januari :) men lär nog gå över denna gång också så blir nog en februari bebis :) å vi lät könet vara hemligt :)

Svar på tråden BF Januari 2015