• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Martina8
    Waimea skrev 2014-09-04 16:10:43 följande:
    Vad fint du skriver!!????
    Tack snälla Glad
    Ett försök att beskriva något som egentligen inte finns ord för Hjärta
  • missnea
    escapee skrev 2014-09-04 14:04:20 följande:

Igår ringde jag min bm pga sammandragningar. Hon sa åt mig att ringa förlossningen å dom ville ha in mig för en kontroll. Allt såg bra ut med bebis. Livmodertappen var 5cm... Vad de nu innebär? Är de bra/dåligt? Vad är "normalt"?? Fick iaf med mig två bricanyl tabletter hem att ta om de fortsätter. De ges väl inte bara ut sådär huxflux??? Är lite orolig.... Ngn som fått såhär i ngn tidigare graviditet elelr så? Är ju bara i v22

Va märkligt.. Va oxå inne på koll pga sammandragningar.. Ska inte vara mindre än 3,5-4 cm och min va längre än så så den va opåverkad. Undra varför du fick tabletter då så länge den va opåverkad?
  • Bettanspettan
    Malin81a skrev 2014-09-04 10:11:30 följande:

Så nu hoppas jag innerligt att jag är den sista att lämna tråden. Det såg ännu sämre ut idag och mest troligt klarar sig barnet inte graviditeten ut. Vi kommer att avbryta graviditeten i nästa vecka. Lycka till ni andra och så framtiden utvisa om och när vi får vårt tredje barn.

Kram till er alla

Alla tankar och styrka till er!
  • Gevaliacoffee
    Lolita1 skrev 2014-09-03 18:48:57 följande:

Jag var senast i vecka 13 efter jag gjort KUB på sjukhuset. Då hade vi  inskrivningssamtalet hos BM.

Nästa gång jag ska dit är den 15 september. Då kommer jag vara i vecka 26 (25+5).

Klåda på magen låter som att skinnet växer och töjs. Det ska vara normalt. Prova smörj med nån olja, typ mandelolja.

Att det "rinner till" är nog också normalt så länge det inte luktar illa eller är typ grönt. Jag kan få rätt mycket flytningar som är rätt vattniga ibland. Nästan så jag funderar på om jag kissat på mig en skvätt :P

Jag har grym halsbränna på kvällarna/nätterna. Inatt låg jag vaken mellan 1.30-3.30. Nån som kan tipsa om något bra jag kan äta/dricka för att bli av med det?

Har haft halsbränna hela graviditeten.. jobbigt! Provat tabletter men ack nej dom vill magen inte ha. Fick tips om mandlar!! Så det tuggar jag och funkar rätt bra. :)
  • Gevaliacoffee

Är vecka 22 nu och hej vad magen hoppar! Kände första rörelserna jätte tidigt och sparkar tidigt men nu är det liksom disco i magen ! Gör riktigt ont ibland och magen hoppar verkligen haha. (väntar mitt tredje barn) Fortfarande mycket bäcken Smärtor och fasligt tryck på blåsan av alla rörelser.

• Akinna 77

Så nu hoppas jag innerligt att jag är den sista att lämna tråden. Det såg ännu sämre ut idag och mest troligt klarar sig barnet inte graviditeten ut. Vi kommer att avbryta graviditeten i nästa vecka. Lycka till ni andra och så framtiden utvisa om och när vi får vårt tredje barn.

Kram till er alla

Jag vet inte ens vad jag ska skriva..vilken fruktansvärd sits ni hamnat i. Hoppas att ni får allt stöd ni behöver i varandra, av er närmaste omgivning och av vården, jag önskar er all lycka i framtiden. Stor kram!
  • bejb
    Gevaliacoffee skrev 2014-09-05 08:15:32 följande:
    Har haft halsbränna hela graviditeten.. jobbigt! Provat tabletter men ack nej dom vill magen inte ha. Fick tips om mandlar!! Så det tuggar jag och funkar rätt bra. :)
    Jag hade hela förra graviditeten och nu igen riktigt besvärlig halsbränna dag och natt från dag ett till förlossningsdagen. Jag provade en massa olika receptfria och receptbelagda sist samt en massa husmorstips,men inget funka riktigt.. Nu har jag fått en medicin som heter Ranixal och den dämpar/lindrar besvären lite. Tar en morgon och en kväll,blir det riktigt besvärligt däremellan tuggar jag rennie.
    Att ha höjt i huvudändan är också att föredra.
  • Ahududu
    Gevaliacoffee skrev 2014-09-05 08:15:32 följande:
    Kolsyrat vatten, 1-2 klunkar bara funkar på mig. Loka, Ramlösa.
  • mariaheterjag

Kram till er alla

Å vad tråkigt! Någon sådant ska ingen behöva uppleva Många kramar till er
  • Qaroliine
    escapee skrev 2014-09-04 14:04:20 följande:
    Igår ringde jag min bm pga sammandragningar. Hon sa åt mig att ringa förlossningen å dom ville ha in mig för en kontroll. Allt såg bra ut med bebis. Livmodertappen var 5cm... Vad de nu innebär? Är de bra/dåligt? Vad är "normalt"?? Fick iaf med mig två bricanyl tabletter hem att ta om de fortsätter. De ges väl inte bara ut sådär huxflux??? Är lite orolig.... Ngn som fått såhär i ngn tidigare graviditet elelr så? Är ju bara i v22
    5 cm är en jättelång cervix Kan knappt bli bättre än så!
    Mina sd startade v 15 och förkortad cervix sedan v 17, men den är 25 mm så värre kan man ha det. Är strikt sänliggandes sedan dess och sd har ej blivit färre.
    Jag hade samma komplikation med förra barnet, 9 mm mätte cervix i v 23, då och jag låg inlagd 1 månad. Sängliggandes i 11 veckor. Hon föddes v 36.
    Tilde 101221
Svar på tråden BF Januari 2015