• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Sagolina

Denna lilla böna är mycket lugnare än bror sin, i alla fall än så länge. Vid den här tiden (går in i v22 imorgon) kunde jag känna sonens sparkar på utsidan, men denna lilla ger bara ifrån sig små buffar ännu.

Hoppas lite att denna lilla håller sig lugnare, för sonen var aktiv från v20 i magen. Var inte en baby som åt och sov, utan ville hela tiden vara med, umgås och upptäcka omvärlden. Första månaderna sov han sällan mer än 25min i ett sträck, så jag fick aldrig heller vila...

Imorgon är det dags för ul, väntar massor!

• LängtansBlåaBlomma

Sagolina: Kan man redan i magen få en aning om hur barnet kommer vara sen? Tycker min buffar massor, jag är i v 24 och igår kväll kunde jag inte somna för att det sparkades hejvilt.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • längtan94

Ja jag tog upp de med honom och fick bara stora förvånade ögon som svar typ, för jag vill gå i affärer och vara överlycklig över våran lilla med honom , jag vill räkna ner veckor med honom och känna att jag inte stör honom! :) och so tur är så har vi några år på nacken med varandra så vi pratade om de och han fixade de <3 men förstår samtidigt att de är jobbigt att vara partnern, det är sällan man hör "hur går de på nya jobbet" osv till honom utan allt handlar om magen , trist de där ! :o

• Sagolina
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-09-08 10:09:22 följande:

Sagolina: Kan man redan i magen få en aning om hur barnet kommer vara sen? Tycker min buffar massor, jag är i v 24 och igår kväll kunde jag inte somna för att det sparkades hejvilt.

Jag har i alla fall märkt bland mina bekanta att det oftast går hand i hand hur babyn är i magen och hur den är när den föds.

Det låter som jag hade det med sonen. Först fullt party på kvällen, sen väcktes jag minst en gång under natten för att han busade på (oftast flera gånger) och så ett pass morgongymnastik med fokus på sparkar varje morgon;) var jättekul att känna av honom ofta, men när sparkarna blev starkare kändes det som om jag hade blåmärken inne i magen där han hade sparkat som mest...
  • mariaheterjag

Det kan säkert stämma på vissa men långt ifrån säkert. Min son var jättelugn i magen, visst han buffade lite och så men sparka aldrig så det gjorde ont som man hörde av vissa. Utanför däremot var han väldigt vaken och ville vara med på allt, sov lite osv vilket följt honom genom åren. Han har massa spring i benen och är allt annat än lugn (utom när han bygger lego )
  • elilin
    Sagolina skrev 2014-09-08 08:14:43 följande:

Denna lilla böna är mycket lugnare än bror sin, i alla fall än så länge. Vid den här tiden (går in i v22 imorgon) kunde jag känna sonens sparkar på utsidan, men denna lilla ger bara ifrån sig små buffar ännu.

Hoppas lite att denna lilla håller sig lugnare, för sonen var aktiv från v20 i magen. Var inte en baby som åt och sov, utan ville hela tiden vara med, umgås och upptäcka omvärlden. Första månaderna sov han sällan mer än 25min i ett sträck, så jag fick aldrig heller vila...

Imorgon är det dags för ul, väntar massor!

Precis som här :) min son var sjövild i magen, vaknade på nätterna av att han levde rövare :) å var precis lika utanför sov 20min åt gången å där emellan skrek han ( kolik) å nu som 2 åring är han lika vild ;)

Så hoppas oxå denna blir lugn för än är de väldigt lugnt i magen v20 å inga sparkar utan på än ;)

Lycka till på ul :)
  • Qaroliine
    Stämde inte på min dotter.
    Tilde 101221 Lillasyster bf 150125
  • joh93

Hur har ni gjort av erfarenhet/ eller hur skulle ni gjort om ni var mig. Känner att det börjar bli tungt att jobba, iaf heltid. Efter halva dagen börjar ryggen, ben och fötter värka. Får även en olustig känsla i magen, lite som att man tränat för hårt och nästan vill spy. Den blir även stenhård om man jämför med samma tid på dagen en ledig dag.

Städar på en förskola så är mycket böjande och gående 8h/dag...

Är det bm jag ska ringa och prata med eller ta upp det med chefen först? Träffar bm inte förren 2 oktober. .

• 4loveandlemons
    joh93 skrev 2014-09-08 14:03:07 följande:

Hur har ni gjort av erfarenhet/ eller hur skulle ni gjort om ni var mig. Känner att det börjar bli tungt att jobba, iaf heltid. Efter halva dagen börjar ryggen, ben och fötter värka. Får även en olustig känsla i magen, lite som att man tränat för hårt och nästan vill spy. Den blir även stenhård om man jämför med samma tid på dagen en ledig dag.

Städar på en förskola så är mycket böjande och gående 8h/dag...

Är det bm jag ska ringa och prata med eller ta upp det med chefen först? Träffar bm inte förren 2 oktober. .

Om du kan få bättre arbetsuppgifter och fortfarande arbeta heltid är det ju jättebra om du pratar med din chef. Annars är det en läkare som kan sjukskriva dig, så jag hade nog pratat med en läkare på mvc för att diskutera om det skulle kunna vara aktuellt med en deltidssjukskrivning. Har du ansökt om graviditetspenning?
  • mlisavvas1

Kan någon bjuda in mig till den där bf januari 2015 gruppen på Facebook?:)

Emelie Ohlsson heter jag :)

Svar på tråden BF Januari 2015