• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • längtan94

Nu tänkte jag gnälla lite men känner mig så extremt ledsen och nere utav detta (idag) jag är jätte glad och diskuterar mer än gärna graviditeten osv med min pojkvän men han verkar inte alls vilja känna sig delaktig de svar jag oftast får är "vi hinner....." och att bebis rör sig bra mycket inne i magen är inte heller något som intresserar honom, men vill heller inte be honom "skapa" ett större intresse för mig och klumpen, de känns som att jag måste tvinga honom till ett visat intresse för sitt FÖRSTA barn, skulle ju vara kul att få lite uppmärksamhet ifrån honom på de viset :/ någon som vet vaf jag kan göra elle säga till honom utan att verka vara en "preggobitch" eller ska jag invänta ett intresse? :/

• mariaheterjag
    Qaroliine skrev 2014-09-05 17:33:57 följande:

5 cm är en jättelång cervix Kan knappt bli bättre än så!

Mina sd startade v 15 och förkortad cervix sedan v 17, men den är 25 mm så värre kan man ha det. Är strikt sänliggandes sedan dess och sd har ej blivit färre.

Jag hade samma komplikation med förra barnet, 9 mm mätte cervix i v 23, då och jag låg inlagd 1 månad. Sängliggandes i 11 veckor. Hon föddes v 36.

Oj, vad jobbigt det låter! Tufft att få tiden att gå kan jag tänka mig? Men har du onda sammandragningar då eller är det bara "vanliga" sammandragningar fast de kommer väldigt ofta? Hoppas de lugnar ned sig lite snart så du slipper va sängliggande i alla fall...
  • escapee
    längtan94 skrev 2014-09-06 17:01:56 följande:

Nu tänkte jag gnälla lite men känner mig så extremt ledsen och nere utav detta (idag) jag är jätte glad och diskuterar mer än gärna graviditeten osv med min pojkvän men han verkar inte alls vilja känna sig delaktig de svar jag oftast får är "vi hinner....." och att bebis rör sig bra mycket inne i magen är inte heller något som intresserar honom, men vill heller inte be honom "skapa" ett större intresse för mig och klumpen, de känns som att jag måste tvinga honom till ett visat intresse för sitt FÖRSTA barn, skulle ju vara kul att få lite uppmärksamhet ifrån honom på de viset :/ någon som vet vaf jag kan göra elle säga till honom utan att verka vara en "preggobitch" eller ska jag invänta ett intresse? :/

Precis sådär är min pojkvän med :/ tyvärr. Jag ger honom tiden som han behöver, åh tar tag i saker å ting själv när han säger att vi hinner eller att de e inte så

Bråttom osv..
  • Sunnan

Ledsen för er skull Malin81! Hoppas att ni finner stöd i varandra. All styrka till dig i den svåra tid du har framför dig.

• Akinna 77
    längtan94 skrev 2014-09-06 17:01:56 följande:

En del killar blir tyvärr inte intresserade förrän barnet är fött, det är nog först då det blir tillräckligt verkligt för dom,  min kompis sambo har inte varit ett dugg intresserad under hennes två graviditeter. Inte av att känna på magen, inte av att höra något om vad som händer därinne, inte av att handla saker till bebisen..inte något. Så fort bebisen är född har det dock varit andra bullar, han är en superstolt och närvarande, bra pappa (inte för att antyda att DU tvivlar på att din kille kommer vara det alltså). Kanske kommer din kille bli mer intresserad när BF närmar sig men händer det inte av sig självt tror jag inte att det finns så mycket du kan göra för att framkalla det. 

Ursäkta att jag inte har något mer uppmuntrande att säga Rynkar på näsan 
  • längtan94

Ja jag vet ju själva att de är så men känns så trist när jag berättar att de känns på mage och jag får ett "jaha" nej men jag kan säga i stil med att jag gärna vill åka oc kolla på bebiskläder för ja första barnet super kul ju! :D och de är då ja får "vi hinner" ja de är klart vi gör men fortf första barnet, och han tycker att de bara är onödigt att handla för vi ska få en del kläder, han är i stort sett nöjd över bodyn och overallen och tycker at de räcker, jaja jag hoppas att intresset kommer! :)

• escapee
    längtan94 skrev 2014-09-06 23:55:33 följande:

Ja jag vet ju själva att de är så men känns så trist när jag berättar att de känns på mage och jag får ett "jaha" nej men jag kan säga i stil med att jag gärna vill åka oc kolla på bebiskläder för ja första barnet super kul ju! :D och de är då ja får "vi hinner" ja de är klart vi gör men fortf första barnet, och han tycker att de bara är onödigt att handla för vi ska få en del kläder, han är i stort sett nöjd över bodyn och overallen och tycker at de räcker, jaja jag hoppas att intresset kommer! :)

Du får göra som jag :) ta tag i grekjerna själv... Jag har köpt alla kläder, han har inte varit delaktig i ngt av de. Men idag så kläckte han ut sig att vi behöver tömma extra rummet som ska bli bebisens.. Gissa vad jag sa då?! " de e lugnt, vi hinner " haha... Nu var de ÄNTLIGEN min tur att säga så när

Han ville att ngt skulle ske direkt... :) men självklart ska jag ta tag i de rummet, spjälsäng å skötbord står ju redan där iaf :) men ge honom tid, en vacker dag kanske han ändrar sig :) men ja vet precis hur de

Känns iaf. Kram på dig
  • längtan94

Haha ja och säger han något då så kan jag ju bara säga att jag inte trodde att han va sugen på att följa med och handla :D winwin! :)

Haha härligt att få ge igen! :D tack ? hans tid är väll inne så småningom :)

• Lolanthe

Min sambo är också ganska oengagerad, fast han försöker kanske. Men jag gör typ 90% av förberedelserna :D däremot tycker jag det är kul att få bestämma lite.

Mitt tips: lura med honom till butik för barnkläder och be honom välja ut ett plagg han gillar. Vi åkte till ett second hand. Min kille valde två par mini Sverige-strumpor (till ev sporthändelser haha). Tyckte nog det var lite kul iaf :)

Svar på tråden BF Januari 2015