• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • längtan94
    Lolanthe skrev 2014-09-07 09:11:18 följande:

Min sambo är också ganska oengagerad, fast han försöker kanske. Men jag gör typ 90% av förberedelserna :D däremot tycker jag det är kul att få bestämma lite.

Mitt tips: lura med honom till butik för barnkläder och be honom välja ut ett plagg han gillar. Vi åkte till ett second hand. Min kille valde två par mini Sverige-strumpor (till ev sporthändelser haha). Tyckte nog det var lite kul iaf :)

Ja jag har försökt! :) han fick välja overallen ! :) men som sagt de är "onödigt" enligt honom, så tänkte ta mog ut utan honom nån dag! :D han var jätte engagerad en dag! Sen släppte de :/ och just, har jag fått ut han att kolla på bebiskläder så säger jag men va tycker du, va vill du? då är det "jag vet inte" så tro mig jag försöker göra allt men han är så obrydd ändå så jag får nog avvakta och hoppas att de blir bättre :)
  • LängtansBlåaBlomma

Hm, kan det ha med att göra med åldern? Gissar på att era är under 30? Kanske har dom inte hunnit byggt upp en så stark längtan än? Min man är över trettio och har haft flera år på sig att längta efter barn och vi hade ju problem att få till barn (ofrivillig barnlöshet) så när vi väl lyckades var vi båda lyckliga och lättade över att det äntligen blev ett barn! Hade han varit yngre hade han haft fokus på så mycket annat, vänner, karriär, hobbys - nu är han i en fas i livet då han är redo att hänge sig åt familjelivet. Något han kanske inte haft samma inneboende mognad för för tio år sen....

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • LängtansBlåaBlomma

Sen, vill jag lägga till, är det lättare för oss gravida att gå upp i graviditeten - vi lever ju med det hela tiden eftersom vi bär barnet och har alla nya hormoner som förbereder oss. För männen blir det nog generellt mer verkligt när barnet fötts och "finns". Nu ligger ju nästan all fokus på kvinnan :)

• LängtansBlåaBlomma
    längtan94 skrev 2014-09-07 10:09:53 följande:

Ja jag har försökt! :) han fick välja overallen ! :) men som sagt de är "onödigt" enligt honom, så tänkte ta mog ut utan honom nån dag! :D han var jätte engagerad en dag! Sen släppte de :/ och just, har jag fått ut han att kolla på bebiskläder så säger jag men va tycker du, va vill du? då är det "jag vet inte" så tro mig jag försöker göra allt men han är så obrydd ändå så jag får nog avvakta och hoppas att de blir bättre :)

Min man har med glädje överlåtit inköpen av kläder till mig. Han menar på att om jag OCH han skulle shoppa skulle det bli för mycket kläder :) och han tycker jag har bra smak. Men större inköp som vagn och skötbädd osv så ska vi båda ta ansvar, men jag är den som kollar upp och gör research, och så får han tycka till om det som jag valt ut. Funkar för oss, han har inte så stort intresse av att surfa på bästa barnvagnen och läsa recensioner. Däremot kan vi diskutera och han är engagerad på det sättet.

Så just inköp är väl inte ett måste för engagemang, det kan han ju visa på andra sätt? Prova att ge honom en konkret uppgift, tex mäta hur stor spjälsäng ni får plats med.
  • Qaroliine
    mariaheterjag skrev 2014-09-06 17:03:51 följande:
    Oj, vad jobbigt det låter! Tufft att få tiden att gå kan jag tänka mig? Men har du onda sammandragningar då eller är det bara "vanliga" sammandragningar fast de kommer väldigt ofta? Hoppas de lugnar ned sig lite snart så du slipper va sängliggande i alla fall...
    Nej, det är ingen fara med att få tiden att gå tycker jag, varit beredd på en sådan här graviditet igen och så länge man är hemma finns det alltid saker att göra, även om man ligger ned, lättare att få sällskap också Och jag får  vara med min familj Hjärta
    Jag har mestadels onda sd större delen av dygnet. Är inställd på att ligga tills hon föds, skulle det ändras blir det bara en positiv överraskning.
    Tilde 101221
  • escapee

Hur ska jag få min lilla bebis att röra på sig?? Börjat bli lite orolig då han e väldigt stilla idag. Vilket inte e normalt.

• Lolanthe
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-09-07 10:58:10 följande:

Sen, vill jag lägga till, är det lättare för oss gravida att gå upp i graviditeten - vi lever ju med det hela tiden eftersom vi bär barnet och har alla nya hormoner som förbereder oss. För männen blir det nog generellt mer verkligt när barnet fötts och "finns". Nu ligger ju nästan all fokus på kvinnan :)

Jaa stämmer verkligen, vi får ju hela fysiska biten. Min kille är 31 men vi hade inte svårt att bli gravida så tror att han inte hunnit längta lika mkt. Sen tror jag hans kommer komma mer när bebisen är här :)
  • längtan94

Ja så är de säkert, jag frågade om han ville hjälpa mig och kolla hr man vek ihop vagnen men då röt han bara i åt nig oxh frågade om vi måste göra de nu, han ville bara ha upp den på vinden för att den stod i vägen enligt honom, jag orkar inte! Är så fruktansvärt känslig just nu! Åh

• joh93

Oj blir helt förvånad när jag läser era historier om pojkvännerna. Min är lika intresserad av att handla och nästan mer på än mig ibland så jag får ta ner honom på jorden så inte vi köper allt förtidigt. Man vill ju sprida ut det lite så vi har något att längta efter så inte allt står klart i oktober :) Han är jättegullig mot mig och frågar hur jag mår och pratar och försöker lyssna på magen varje dag även fast han inte hör mer än tarmljuden från mig :p

Vi var på gekås igår, ojojoj vad mycket vi hittade, köpte det mesta vi tänkt men valde bort vissa grejer då de inte verkade speciellt bra. Gula kassen är fullproppad av grejer, allt från täcke kudde till snuttis, dregglisar, skallror, påslakanset, nappflaskor, några bodys osv.. Känner mig väldigt nöjd med besöket :)

• GossipGirl
    escapee skrev 2014-09-07 15:41:33 följande:

Hur ska jag få min lilla bebis att röra på sig?? Börjat bli lite orolig då han e väldigt stilla idag. Vilket inte e normalt.

Har hört någonting om att dricka iskallt vatten, men det vet inte om det funkar förrän senare i graviditeten. Hoppas den buffar till snart!
Svar på tråden BF Januari 2015