• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Martina8

Idag för 11år sedan blev jag mamma för första gången Hjärta

2003-09-04 klockan 05.52 för att vara exakt.
    Det var då jag för första gången på riktigt förstod vad villkorslös kärlek är, hur det är att älska någon mer än något annat, hur man utan att blinka skulle offra ALLT för denna lilla människa.
    Elva år sedan jag på riktigt insåg vad livet går ut på, vad meningen med livet verkligen är.
    Min älskade förstfödda dotter fyller elva år idag, elva år då är man stor..
    Ändå kommer hon alltid vara liten
    Jag minns känslan att för första gången få henne i min famn, få känna hennes doft
    Jag minns hur jag grät av lycka..  Sedan när doktorn tog första blodprovet på henne, hon grät, jag grät oxå. Jag förstod ju att det inte gjorde ont och inte var farligt men ändock grät jag då hon grät, jag ville inte att något ont skulle hända henne.

Nu har jag tre fina underbara döttrar och jag tillåter inget ont hända någon utav dem.
    Älskade barn, nu har jag lyckan att vänta mitt fjärde barn.
    Jag ser fram emot att få möta lillbebisen och få uppleva det där underbara fösta mötet igen Hjärta

• längtan94
    Malin81a skrev 2014-09-03 20:22:54 följande:

Idag ringde läkaren och sa att det inte fanns kromosonfel. Dock pratar hon ju fortfarande bara om abort och de avvikelserna de hittade. Så imorgon förmiddag har vi nytt ultraljud med båda läkarna. Sedan har vi tid med kuratorn imorgon.

Känns så frustrerande att behöva fatta ett beslut när det känns som att vi bara kan få gissningar om hur de påverkar barnet. Jag hoppas verkligen vi får mer klarhet imorgon.

Detta är så jobbigt att jag har tryck över bröstet och känns jobbigt att andas. Min man tycker också det är tråkigt men det är jättetydligt att det inte påverkar honom så mycket. Han kan ju leva som vanligt. Känns frustrerande.

Förlåt om jag frågar, loggade in nu och såg att jag hade 31 olästa, men vadå för avvikelser? :o på barnet?

Jag har också svårt att andas vet dock inte om det är av samma anledning? !
  • Hedgehog
    Malin81a skrev 2014-09-04 10:11:30 följande:
    Så nu hoppas jag innerligt att jag är den sista att lämna tråden. Det såg ännu sämre ut idag och mest troligt klarar sig barnet inte graviditeten ut. Vi kommer att avbryta graviditeten i nästa vecka. Lycka till ni andra och så framtiden utvisa om och när vi får vårt tredje barn.

Kram till er alla
    Blir så himla ledsen. Det här är sånt som bara inte får hända. Känner mig helt tom. Ta hand om varandra och ta den tid du behöver för att sörja! Tänker på dig och din familj. Det är en klen tröst förstår jag, men ändå. Håller tummarna att avbrytandet går så smidigt som möjligt. 

Hoppas att Ni kommer få ett tredje barn!
  • escapee

Igår ringde jag min bm pga sammandragningar. Hon sa åt mig att ringa förlossningen å dom ville ha in mig för en kontroll. Allt såg bra ut med bebis. Livmodertappen var 5cm... Vad de nu innebär? Är de bra/dåligt? Vad är "normalt"?? Fick iaf med mig två bricanyl tabletter hem att ta om de fortsätter. De ges väl inte bara ut sådär huxflux??? Är lite orolig.... Ngn som fått såhär i ngn tidigare graviditet elelr så? Är ju bara i v22

• Waimea
    Malin81a skrev 2014-09-04 10:11:30 följande:

Så nu hoppas jag innerligt att jag är den sista att lämna tråden. Det såg ännu sämre ut idag och mest troligt klarar sig barnet inte graviditeten ut. Vi kommer att avbryta graviditeten i nästa vecka. Lycka till ni andra och så framtiden utvisa om och när vi får vårt tredje barn.

Kram till er alla

Kramar och tankar till er. Jag hoppas det ni har framför er går bra och att ni får all hjälp och stöttning ni behöver!
  • Waimea
    Martina8 skrev 2014-09-04 10:34:33 följande:

Idag för 11år sedan blev jag mamma för första gången 

Det var då jag för första gången på riktigt förstod vad villkorslös kärlek är, hur det är att älska någon mer än något annat, hur man utan att blinka skulle offra ALLT för denna lilla människa.

Elva år sedan jag på riktigt insåg vad livet går ut på, vad meningen med livet verkligen är.

Jag minns känslan att för första gången få henne i min famn, få känna hennes doft

Jag minns hur jag grät av lycka..  Sedan när doktorn tog första blodprovet på henne, hon grät, jag grät oxå. Jag förstod ju att det inte gjorde ont och inte var farligt men ändock grät jag då hon grät, jag ville inte att något ont skulle hända henne.

Nu har jag tre fina underbara döttrar och jag tillåter inget ont hända någon utav dem.

Jag ser fram emot att få möta lillbebisen och få uppleva det där underbara fösta mötet igen 

Vad fint du skriver!!????
  • Waimea
    Martina8 skrev 2014-09-04 10:34:33 följande:

Idag för 11år sedan blev jag mamma för första gången 

Jag ser fram emot att få möta lillbebisen och få uppleva det där underbara fösta mötet igen 

Vad fint du skriver!!????
  • Almagest
    längtan94 skrev 2014-09-04 13:18:35 följande:
    Förlåt om jag frågar, loggade in nu och såg att jag hade 31 olästa, men vadå för avvikelser? :o på barnet?

Jag har också svårt att andas vet dock inte om det är av samma anledning? !
    Mitt svar ovan skulle vara ett svar på det här, inte Hedgehog!

Jag skulle tro att det hon menar är svårt att andas pga ångest, så det är nog inte samma anledning. När barnet växer får lungorna mindre plats, det kan vara så att du känner av det redan nu.
  • längtan94

Ja jag såg hennes andra inlägg under! Men jag blir så förvirrad när man missar så mycket ! Ni har ju blivit helt galna på den här tråden och skriver konstant ;)

• Waimea
    escapee skrev 2014-09-04 14:04:20 följande:

Igår ringde jag min bm pga sammandragningar. Hon sa åt mig att ringa förlossningen å dom ville ha in mig för en kontroll. Allt såg bra ut med bebis. Livmodertappen var 5cm... Vad de nu innebär? Är de bra/dåligt? Vad är "normalt"?? Fick iaf med mig två bricanyl tabletter hem att ta om de fortsätter. De ges väl inte bara ut sådär huxflux??? Är lite orolig.... Ngn som fått såhär i ngn tidigare graviditet elelr så? Är ju bara i v22

De kollade nog om tappen var förkortad, den blir det om det förlossningen drar igång. 5 cm tror jag är bra. Då är tappen opåverkad, tror jag. Bricanyl fungerar ju muskelavslappnande, samma medicin som du tar för att kunna andas om du har astma. Antar att du fick dem för att kunna mildra styrkan i dina SD, vore det nåt mer allvarligt på g hade de nog behållt dig på förlossningen
Svar på tråden BF Januari 2015