• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Martina8
    mlisavvas1 skrev 2014-09-08 15:54:33 följande:

Kan någon bjuda in mig till den där bf januari 2015 gruppen på Facebook?:)

Emelie Ohlsson heter jag :)

Jag vill gärna oxå vara med i den Glad Hur gör man?
  • joh93
    4loveandlemons skrev 2014-09-08 15:28:19 följande:

Om du kan få bättre arbetsuppgifter och fortfarande arbeta heltid är det ju jättebra om du pratar med din chef. Annars är det en läkare som kan sjukskriva dig, så jag hade nog pratat med en läkare på mvc för att diskutera om det skulle kunna vara aktuellt med en deltidssjukskrivning. Har du ansökt om graviditetspenning?

Kan inte tänka mig att hon kan fixa bättre lättare uppgifter. Har inte varit hos mvc sen inskrivning, nästa är somsagt v25 då de fixar med moderskapsintyget till försäkringskassan. Får prova några dagar till och ringa till mvc om jag känner mig lika dålig efter lunchen
  • Lolanthe
    GossipGirl skrev 2014-09-08 07:08:07 följande:
    Trist att du uppfattar det så, det är inte min mening att sätta ord på de känslor ni känner. JAG skulle tycka det kändes trist och ensamt. Längtan94 inledde det här ämnet med hur nere och ledsen hon var över det hela så helt är jag inte ute och cyklar. Men självklart ber jag om ursäkt att du tar illa vid dig.

Och tro mig, vi diskuterar värderingar, barnsyn och allt sånt kontinuerligt också. Men du kanske ville försöka få in en känga om att jag är materialist? Eftersom det var aktuellt i diskussionen angående just inköp så körde jag vidare inom samma kategori.
    Jag tänkte på att min sambo är oengagerad i allt som har med just materiella saker att göra, att det är så han är som person även gällande andra grejer. Men nu förstår jag mer hur du menar och hur du tänkte.
  • LängtansBlåaBlomma

MVC besök i v 23+3:

sf mått 25

blodtryck 100/60

babys hjärtslag 144/min

Nån med liknande värden?

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • längtan94

Jag har verkligen börjat älska att ha saker mellan benen. Haha alltså kuddar / ihop rullat täcke som stöd, Jätte skönt! Någon mer som hittat stödkärleken?

• Downy
    mlisavvas1 skrev 2014-09-08 23:54:33 följande:

Kan någon bjuda in mig till den där bf januari 2015 gruppen på Facebook?:)

Emelie Ohlsson heter jag :)

Ja det undrar jag också?
  • Gevaliacoffee
    bejb skrev 2014-09-05 15:11:06 följande:

Jag hade hela förra graviditeten och nu igen riktigt besvärlig halsbränna dag och natt från dag ett till förlossningsdagen. Jag provade en massa olika receptfria och receptbelagda sist samt en massa husmorstips,men inget funka riktigt.. Nu har jag fått en medicin som heter Ranixal och den dämpar/lindrar besvären lite. Tar en morgon och en kväll,blir det riktigt besvärligt däremellan tuggar jag rennie.

Att ha höjt i huvudändan är också att föredra.

Ska prova Loka med men tycker mandlarna funkar hyfsat. Dock är det svårt med bäckens smärtorna rycker jag nu. Gör så jädrans ont . Gått in i vecka 23 och har en galen bebis i magen :)! En riktig vilde :) magen verkligen hoppar.. fler som ser och känner kraftiga sparkar?
  • LängtansBlåaBlomma
    Gevaliacoffee skrev 2014-09-09 12:16:24 följande:

Ska prova Loka med men tycker mandlarna funkar hyfsat. Dock är det svårt med bäckens smärtorna rycker jag nu. Gör så jädrans ont . Gått in i vecka 23 och har en galen bebis i magen :)! En riktig vilde :) magen verkligen hoppar.. fler som ser och känner kraftiga sparkar?

Min unges är inte så kraftfulla än men jag har sett magen röra på sig :)
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • carolein
    Gevaliacoffee skrev 2014-09-09 12:16:24 följande:

Jag har också en galen bebis i magen som både syns o känns rejält nu i v23. Tror jag känt den sen v16. Tillskillnad från äldre syskonet som jag kanske kände fem gånger under hela grav! Undra vad det blir för vild bebis?
Svar på tråden BF Januari 2015