• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Modesty1972
    längtan94 skrev 2014-09-17 09:17:55 följande:

Vaknade upp med en tok längtan efter bebis, nån annan som verkligen lämgtar efter allt mys? Eller kanske inte alls längtar just nu? :) berätta! :)

Längtar väldigt mycket. Drömde senast i natt att vi plockade ut henne för att se om hon mådde bra och hon var helt perfekt så vi behövde inte stoppa tillbaka henne ...i drömmar funkar allt jag tror hela tiden att min graviditet är en dröm - har så svårt att förstå att jag inom några månader ska få träffa min lilla tjej.
  • mariaheterjag

Jag är lite nervös för hur allt ska bli med två barn så någon jättelängtan efter bebisen har väl egentligen inte infunnit sig än... Känns svårt att föreställa sig att det ska vara möjligt att älska någon lika mycket som jag älskar det barn jag redan har (utanför magen). Men tror det känslan kommer försvinna så fort han är född

Däremot längtar jag redan efter att bli av med magen! Den har precis börjat kännas lite stor och otymplig, och jag känner liksom "nu börjas det". Ser inte framemot resterande 4 mån. Men är förkyld nu och rätt dålig så det kan säkert påvärka mina tankar överlag, att det känns lite tyngre.

• Sagolina

Jag funderar också mycket på hur det ska bli med två barn. Sonen kommer ju bara vara lite mer än 1,5år när babyn kommer, så gissar på några intensiva år med två små. Tror att jag ofta kommer känna att jag inte räcker till för båda, men man kan ju bara göra sitt bästa...

samtidigt längtar jag efter att få träffa vår baby och är såå spänd på om det blir flicka eller pojke!!

• SannaSanna
    mariaheterjag skrev 2014-09-17 19:31:38 följande:

Jag är lite nervös för hur allt ska bli med två barn så någon jättelängtan efter bebisen har väl egentligen inte infunnit sig än... Känns svårt att föreställa sig att det ska vara möjligt att älska någon lika mycket som jag älskar det barn jag redan har (utanför magen). Men tror det känslan kommer försvinna så fort han är född smile1.gif

Däremot längtar jag redan efter att bli av med magen! Den har precis börjat kännas lite stor och otymplig, och jag känner liksom "nu börjas det". Ser inte framemot resterande 4 mån. Men är förkyld nu och rätt dålig så det kan säkert påvärka mina tankar överlag, att det känns lite tyngre.

Måste säga att ditt inlägg är så mitt i prick på hur jag har det/känner. Skulle kunnat skrivit det själv! Kommer man kunna älska barn 2 lika mycket?! Ibland lite ångest för att jag nästan glömmer bort magen. Men nu när den växt blir det verkligare :)

Också förkyld nu. Bihåleinflammation som jag hoppas magiskt försvinner över natten. Kreta på fredag... Hoppas jag.
  • längtan94

Men om ni kännet er oroliga nu så tycker jag att ni sla mysa lite extra med eran första nu , innan lillen kommer som kommer ta så mycket tid och energi! :) sen får ni vara noga med att ha egentid med storingen :D så kan jag lova er att ni kommer älska båda två precis lika mycket! :)

• Bettanspettan

Jag känner också en viss oro för hur det ska bli.Min 6 åring är hyperaktiv, får vredesutbrott och har vissa tendenser som fått oss att misstänka adhd. I två år har förskolan och vi arbetat med Marte-Meo och nu har jag äntligen fått komma in till Bup. Under oktober ska vi på fyra besök där med honom och vad dom säger.

Dom senaste åren har all min energi gått till honom och att kämpa för att allt ska fungera. Vissa har sagt till oss att det var dumt att skaffa ett barn till men vi villinte låta detta diktera resten av våra liv. Tillsammans får vi det att funka!

• Modesty1972
    Bettanspettan skrev 2014-09-18 08:38:57 följande:

Jag känner också en viss oro för hur det ska bli.Min 6 åring är hyperaktiv, får vredesutbrott och har vissa tendenser som fått oss att misstänka adhd. I två år har förskolan och vi arbetat med Marte-Meo och nu har jag äntligen fått komma in till Bup. Under oktober ska vi på fyra besök där med honom och vad dom säger.

Dom senaste åren har all min energi gått till honom och att kämpa för att allt ska fungera. Vissa har sagt till oss att det var dumt att skaffa ett barn till men vi villinte låta detta diktera resten av våra liv. Tillsammans får vi det att funka!

Alla barn är olika men min son var också hyperaktiv och hade vredesutbrott när han var yngre...men han var samtidigt väldigt kärleksfull ????samt ångerfull efter sina utbrott. Efter han fick sin ADHD diagnos har allt blivit så mycket bättre - dels att vi som föräldrar förstår honom bättre vilket leder till mindre konflikter samt att hans medicin hjälper honom. Idag är han 15 år , klarar av skolan, är omtyckt samt fortfarande så kärleksfull. Jag hade inte varit så orolig om jag hade väntat ett syskon till honom när han var yngre - för han har hela tiden haft sin fina sida bredvid sina utbrott. Däremot är det otroligt energikrävande på vägen till en bra lösning. Jag skulle passa på att lägga min energi på den lilla nya familjemedlem medan sonen är i skolan och sedan uppmärksamma sonen när han kommer hem. Han behöver mycket stöd och kärlek.
  • mariaheterjag
    SannaSanna skrev 2014-09-17 21:25:11 följande:
    Måste säga att ditt inlägg är så mitt i prick på hur jag har det/känner. Skulle kunnat skrivit det själv! Kommer man kunna älska barn 2 lika mycket?! Ibland lite ångest för att jag nästan glömmer bort magen. Men nu när den växt blir det verkligare :)

Också förkyld nu. Bihåleinflammation som jag hoppas magiskt försvinner över natten. Kreta på fredag... Hoppas jag.
    Ja det känns konstigt att ska komma en ny liten egen person med sina sidor som vi inte känner liksom. Hoppas så att vårt stora barn kommer tycka om sitt syskon! 

Jobbigt med bihåleinflammation Jag upplever det som att man blir sjukare nu som gravid. Inte lika starkt immunförsvar? Hoppas verkligen ni kommer iväg till Kreta! Låter härligt
  • mariaheterjag
    Sagolina skrev 2014-09-17 20:06:32 följande:

Jag funderar också mycket på hur det ska bli med två barn. Sonen kommer ju bara vara lite mer än 1,5år när babyn kommer, så gissar på några intensiva år med två små. Tror att jag ofta kommer känna att jag inte räcker till för båda, men man kan ju bara göra sitt bästa...

samtidigt längtar jag efter att få träffa vår baby och är såå spänd på om det blir flicka eller pojke!!

Ja det blir nog intensivt första tiden. Kanske ännu mer om man har ett så litet barn innan. Men jag tror nog att större barn kan kräva sin del också bara de vill, även om det ju egentligen KAN en massa saker själv så är det ju inte säkert att de vill alla gånger och spec inte då man ska amma osv kan jag tänka mig...

Är nog bra att vara förbered på en tuff första tid så blir allt annat en glad överraskning Sen är det säkert inte svart eller vitt heller, bra och dåliga stunder/dagar antar jag!

Spännande för er att inte veta bebisens kön
Svar på tråden BF Januari 2015