• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Qaroliine
    längtan94 skrev 2014-09-21 23:29:12 följande:
    FicK en åkpåse av min moster idah! Jätte fin rosa , men vet inte riktigt när den ska användas? Hur gammal ät barnet när den börjar användas osv? :)
    Du kan börja använda den direkt, det är ju vinter.
    Tilde 101221 Lillasyster bf 150125
  • längtan94
    Qaroliine skrev 2014-09-22 14:30:30 följande:

Du kan börja använda den direkt, det är ju vinter.

Ska jag alltså ha den i liggdelen? Första barnet! Jag kan inte vagnar ! :)
  • LängtansBlåaBlomma

Fler som har sura uppstötningar? Jag har en lindring form men tillräckligt för att äckla. Och så har jag "håll" i sidan, ibland är det så jobbigt att jag knappt kan stå eller sitta för att lindra.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Qaroliine
    längtan94 skrev 2014-09-22 17:08:59 följande:
    Ska jag alltså ha den i liggdelen? Första barnet! Jag kan inte vagnar ! :)
    Jajemen Den kan ev vara för stor för liggdelen, finns olika stl, då får du vänta tills nästa vinter då du använder sittdel.
    Tilde 101221 Lillasyster bf 150125
  • längtan94
    Qaroliine skrev 2014-09-22 21:39:42 följande:

Jajemen Den kan ev vara för stor för liggdelen, finns olika stl, då får du vänta tills nästa vinter då du använder sittdel.

Okej tack så mycket! :)
  • Johannamaria

Hej!

Väntar mitt första barn i januari! Vi längtar efter honom! Har ni tips på mättande mellan mål? Och tränar ni något?

• Lolanthe
    Johannamaria skrev 2014-09-23 06:28:03 följande:

Hej!

Väntar mitt första barn i januari! Vi längtar efter honom! Har ni tips på mättande mellan mål? Och tränar ni något?

Hej! Välkommen :) jag tränar, i stort sett bara pass på gym. Nu funkar spinning , bodypump och funktionell styrketräning i grupp bäst för mig, känner av fogarna vid för mkt hopp osv. Vad tränar du? :)mellanmål är jag ganska dålig på men äggmacka på grovt, grovt bröd tycker jag funkar bra.
  • mariaheterjag
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-09-22 20:46:42 följande:

Fler som har sura uppstötningar? Jag har en lindring form men tillräckligt för att äckla. Och så har jag "håll" i sidan, ibland är det så jobbigt att jag knappt kan stå eller sitta för att lindra.

Inte sura uppstötningar men "håll". Får det så fort jag går i snabb takt. Jag tycker det är trist för det är svårt att strunta i då det verkligen gör ont, så känner mig redan lite begränsad. Inte läge för långpromenader direkt....
  • längtan94

Nån mer som väntar på bebis "kvällssparkar" ? Kan inte slappna av och somna om jag inte känner dom först :") haha är de nu mamma-oron börjar ? ;)

• Hedgehog

Kvällssparkaa gör det för fullt här. Sparkas hela dagarna och nätterna med. Tycker det är riktigt obehagligt ibland, nu när den börjar sparkas så hårt!

Samtidigt behöver man ju inte fundera på om den lever :) haha. Men eftersom den är så aktiv så är sexlivet som bortblåst. Det känns ju konstigt när det sparkas hela tiden, tycker både jag och mannen.... Funkar de för er andra?

Svar på tråden BF Januari 2015