• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • JosefinGranqvist89
    Lolanthe skrev 2014-09-30 10:38:35 följande:
    Jag tror dock kanske? man går upp mindre om man är lite större från början.
    Stämmer inte på mig låg på 15 kg "övervikt" innan och nu har jag gått upp 14 kg på 26 veckor (tror dock det beror på att jag knappt kunde äta när jag mådde illa och nu tar kroppen allt den får) men bara att promenera och träna sen när lill*n är ute
  • Isola88

är i v26 och sist i v 24 på MVC visade vågen på 1kg plus sen inskrivningen i maj, men så har jag kräkts konstant sen dess, har haft 5 eller 6 dagar utan illamående och kräkningar. Dock har jag massor med övervikt sen förut så ska inte gå upp för mycket heller, men äter normalt när jag väl kan äta. Plus att jag blir helt illamående av alla sorters sötsaker så det är ju egentligen bara positivt för skippar de helt. Men sonen åt jag massa choklad hela tiden, nu kan jag knappt ens med chips.

• Sunnan

v 26+6 idag och ligger på +11 kg (68->79 kg). Tycker att det är jobbigt att jag redan gått upp så mycket, men hoppas ändå på att det inte ska skena iväg totalt. Sötsaker och godis går inte att skylla på heller då jag undviker sådant, däremot är jag helt omättligt hungrig nästan hela tiden vilket ofta leder till för stora portioner, men jag gör mitt bästa att begränsa det.

• Lolanthe

Sunnan: känner igen det där om aptiten, jag är hungrig jämt känns det som! Vi får powerwalka oss i form när bebisarna är ute ;)

• Lolanthe
    JosefinGranqvist89 skrev 2014-09-30 10:52:10 följande:
    Stämmer inte på mig låg på 15 kg "övervikt" innan och nu har jag gått upp 14 kg på 26 veckor (tror dock det beror på att jag knappt kunde äta när jag mådde illa och nu tar kroppen allt den får) men bara att promenera och träna sen när lill*n är ute smile1.gif
    Åh måste vara sjukt tufft att ha illamående, man blir så himla sänkt så jag förstår att kroppen tar igen det efteråt. Ja det blir många vinterpromenader för oss :D
  • mariaheterjag

Skönt att fler börjat gå upp i vikt! Jag gick upp 20-25kg med första barnet så är orolig att göra det igen... Tog lång tid att gå ned extrakilona sedan. Jag är också jättehungrig spec på dagen, kan äta hur mycket somhelst till lunch. På kvällen försöker jag ta något lätt för att hålla igen lite men då blir det ofta så att jag kompenserar med sötsaker istället, inte bra:-/ Jag gick förresten in i vecka 26 idag.

• Bettanspettan
    Så har det varit för mig. 
    Jag har själv vägt mer vid varje plus och gått upp mindre i varje graviditet.
  • Modesty1972

Det är nog olika ... Jag gick upp ca 10 kg med mina 2 första barn. Jag vägde då 62kg från början. Nu 15 år senare startade jag med en vikt på 72 kg och har redan gått upp 13 kg i vecka 26!! ...undrar vart detta skall sluta...
  • LängtansBlåaBlomma

Jag har bara gått upp 2 kg och jag är snarare orolig för att jag inte äter mer än vanligt. Men bm lugnade mig, jag kommer förmodligen gå upp mot slutet, jag är i v 26+5 och det är fullt normalt att inte ökat liksom det är normalt ATT öka mer. Allt är normalt i min barnmorskas värld ;)

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Snart3barnsmor

Hej alla fina, Jag har aldrig skrivit i tråden men har följt den sen början. Jag väntar mitt 3 barn till den 6 januari. Idag var vi på privat ultraljud med 3d/4d teknik och min lilla dotter i magen är så himla sött. Hon tom skattade medan vi tittade. Min dotter på 9år följde med och hon var så himla glad att vara med. Det var en fantastisk stund och jag var tvungen att skriva om det. :)

Svar på tråden BF Januari 2015