• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • mariaheterjag
    längtan94 skrev 2014-09-17 21:49:13 följande:

Men om ni kännet er oroliga nu så tycker jag att ni sla mysa lite extra med eran första nu , innan lillen kommer som kommer ta så mycket tid och energi! :) sen får ni vara noga med att ha egentid med storingen :D så kan jag lova er att ni kommer älska båda två precis lika mycket! :)

För min del känner jag att jag blivit ganska så bekväm (min stora är redan 4 kommer va nästan 5 när bebisen föds) så det känns lite läskigt att gå tillbaka till spädbarnstiden igen med allt vad det innebär med vaknätter och skrik på kvällarna. Hoppas att jag kommer kunna njuta något i alla fall

Sen är jag lite orolig för hur sonen kommer ta allt. Han är rätt bestämd och van att ha all uppmärksamhet, då han dessutom är enda barnbarnet i släkten so far. Jag tror att han kommer reagera rätt starkt på att inte längre vara föremål för allas mittpunkt konstant. Men samtidigt är han ju så stor att man kan förklara och prata så vi får se hur det går!
  • LängtansBlåaBlomma

Jag håller med om att man blir sämre när man är gravid. Jag har precis repat mig efter en förkylning som hållit på i två veckor nu. Men har fått förklarat för mig att det är för att kroppens immunförsvar går ner för att inte stöta bort bebisen.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Bettanspettan
    Modesty1972 skrev 2014-09-18 10:18:14 följande:
    Alla barn är olika men min son var också hyperaktiv och hade vredesutbrott när han var yngre...men han var samtidigt väldigt kärleksfull ????samt ångerfull efter sina utbrott. Efter han fick sin ADHD diagnos har allt blivit så mycket bättre - dels att vi som föräldrar förstår honom bättre vilket leder till mindre konflikter samt att hans medicin hjälper honom. Idag är han 15 år , klarar av skolan, är omtyckt samt fortfarande så kärleksfull. Jag hade inte varit så orolig om jag hade väntat ett syskon till honom när han var yngre - för han har hela tiden haft sin fina sida bredvid sina utbrott. Däremot är det otroligt energikrävande på vägen till en bra lösning. Jag skulle passa på att lägga min energi på den lilla nya familjemedlem medan sonen är i skolan och sedan uppmärksamma sonen när han kommer hem. Han behöver mycket stöd och kärlek.
    Det låter faktiskt väldigt likt Oskar. Han är också väldigt kramig, kärleksfull och ångerfull efteråt och i sina bra stunder. Tack för ditt svar.
  • längtan94

Nu vill inte jag uppfattas som en hemsk människa men ni med barn med adhd! Sen när liten är de jätte viktigt att liten får egentid med er! Har ett äldre syskon med geovgrovgrov adhd så jag har skjutits åt sidan (absolut inte med flit) under min uppväxt så dessa egentids grejer jag hade med mamma var de bästa jag visste , allt ifrån att hänga på biblioteket till att gå på ett fik, älskade verkligen dom dagarna! :)

• Modesty1972
    längtan94 skrev 2014-09-18 20:30:33 följande:

Nu vill inte jag uppfattas som en hemsk människa men ni med barn med adhd! Sen när liten är de jätte viktigt att liten får egentid med er! Har ett äldre syskon med geovgrovgrov adhd så jag har skjutits åt sidan (absolut inte med flit) under min uppväxt så dessa egentids grejer jag hade med mamma var de bästa jag visste , allt ifrån att hänga på biblioteket till att gå på ett fik, älskade verkligen dom dagarna! :)

Absolut - men alla barn behöver egentid. Oavsett om diagnos eller ej. Få känna sig lite speciell där all fokus är på just det barnet.
  • missmomo

Hej hej! Roligt att jag hittade er här! Fick tips om att kolla lite här :) väntar mitt första barn och hon är beräknad 9 januari :)

• Tingeliiiing

Jag har två relativt små hemma en på 3 år o en på 1,5 år o får nu min 3e i december! Så spännande v 27 på onsdag!

Kommer gå superbra! :) men längtar såå!

• längtan94
    missmomo skrev 2014-09-20 21:11:39 följande:

Hej hej! Roligt att jag hittade er här! Fick tips om att kolla lite här :) väntar mitt första barn och hon är beräknad 9 januari :)

Trevligt ! :) grattis :)
  • längtan94

FicK en åkpåse av min moster idah! Jätte fin rosa , men vet inte riktigt när den ska användas? Hur gammal ät barnet när den börjar användas osv? :)

• Waimea

Nu har jag köpt en liggdel till vagnen. Min kollega hade en svart liggdel till en Urban Jungle drällandes hemma. Perfekt! Hon verkar ha varit lika pedantisk som tjejen jag köpte chassit av, så hela vagnen ser ny ut .. V 24+4 idag och hjälp, vilket liv det är i magen. Inte ens tre månader kvar till jag går hem på ledighet, tränar idag med Vab för storebror som har en sprucken trumhinna och en lillasyster som inte heller ville till dagis.

Svar på tråden BF Januari 2015