• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Waimea

Åderbråck... Fan, vad fult. Har gått upp 6 kg sen inskrivning, totalt ca 9 kg. Fick några ränder på magen vid förra grav, får se om det blir fler.

• Bettanspettan

Var hos BM igår och allt va bra. Lågt blodvärde så det blir järntabletter och SF måttet va långt över medel som det brukar va för mig.

• JosefinGranqvist89
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-10-01 22:07:09 följande:

Jag har bara gått upp 2 kg och jag är snarare orolig för att jag inte äter mer än vanligt. Men bm lugnade mig, jag kommer förmodligen gå upp mot slutet, jag är i v 26+5 och det är fullt normalt att inte ökat liksom det är normalt ATT öka mer. Allt är normalt i min barnmorskas värld ;)

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
    Åhhh jag vill ha din barnmorska, min snackar bara om hur fel jag äter och att jag bör gå till en dietist (har haft ätstörningar så jag äter det jag kan och försöker äta nyttigt men när jag mådde illa så åt jag det jag fick ner och det kanske inte va den bästa maten men bättre med något i magen än inget). Tydligen va det även alkolistvarning på mig med fast jag bara dricker ca 3-5 ggr per år :-/ som sagt min BM är märklig men orkar inte byta och han tjafsar inte lika mkt längre iaf..
  • LängtansBlåaBlomma
    JosefinGranqvist89 skrev 2014-10-03 14:43:09 följande:

Åhhh jag vill ha din barnmorska, min snackar bara om hur fel jag äter och att jag bör gå till en dietist (har haft ätstörningar så jag äter det jag kan och försöker äta nyttigt men när jag mådde illa så åt jag det jag fick ner och det kanske inte va den bästa maten men bättre med något i magen än inget). Tydligen va det även alkolistvarning på mig med fast jag bara dricker ca 3-5 ggr per år :-/ som sagt min BM är märklig men orkar inte byta och han tjafsar inte lika mkt längre iaf..

Hemskt med skuldbeläggande!

Men det här med alkohol... Det handlar inte bara om hur mycket du dricker eller hur ofta, utan om du har ett riskbeteende. Svarade du ja på frågorna om du brukar få minnesförlust av alkohol, gjort saker du ångrar eller tagit en återställare så kan jag tänka mig att du fått många poäng på "risksidan". Men det är inget ni pratar om nu väl? Såvitt du inte fortfarande dricker?
  • LängtansBlåaBlomma
    Förhoppningsvis skrev 2014-10-03 12:13:12 följande:

Är det nån här som bloggar? Skulle behöva några nya i min länklista! ;)

Min "ofrivilligt barnlöshet"-blogg har blivit en vänta barn blogg :)
  • JosefinGranqvist89
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-10-04 00:31:02 följande:

Men det här med alkohol... Det handlar inte bara om hur mycket du dricker eller hur ofta, utan om du har ett riskbeteende. Svarade du ja på frågorna om du brukar få minnesförlust av alkohol, gjort saker du ångrar eller tagit en återställare så kan jag tänka mig att du fått många poäng på "risksidan". Men det är inget ni pratar om nu väl? Såvitt du inte fortfarande dricker?
    Det ända man kunde anmärka på va att jag dricker mellan 7-9 eller mer när jag väl dricker men som sagt dricker ju inte så ofta (och absolut inte nu när jag är gravid) men mina vänner dricker lika mycket som jag eller mer men varje helg istället. Har haft minneslucka en gång och aldrig gjort något jag ångrar och skulle aldrig ta en återställare. Har även haft ett förhållande med en alkolist och skulle aldrig sätta mig i den sitsen. Men har har hört att denna barnmorskan (eller rättare sagt alla barnmorskorna i denna kommunen är märkliga). Ursäkta för långt inlägg och lite of topic men kände bara för att gnälla av mig lite
  • JosefinGranqvist89
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-10-04 00:31:02 följande:

Det ända man kunde anmärka på va att jag dricker mellan 7-9 eller mer när jag väl dricker men som sagt dricker ju inte så ofta (och absolut inte nu när jag är gravid) men mina vänner dricker lika mycket som jag eller mer men varje helg istället. Har haft minneslucka en gång och aldrig gjort något jag ångrar och skulle aldrig ta en återställare. Har även haft ett förhållande med en alkolist och skulle aldrig sätta mig i den sitsen. Men har har hört att denna barnmorskan (eller rättare sagt alla barnmorskorna i denna kommunen är märkliga). Ursäkta för långt inlägg och lite of topic men kände bara för att gnälla av mig lite
  • längtan94
    Sunnan skrev 2014-10-04 20:35:16 följande:

Nu har vi köpt vagn

Blev efter väldigt mycket funderande, testande och diskussioner en Kronan Duo s. Blir upp till bevis i januari men just nu är jag jättenöjd.

www.kronan.com/sv/barnvagn/duos-gron

Hur tänkte du klä bebisen ocj vagnen? Får skinna, filt och lock sen bara en overall på bebisen? :)
Svar på tråden BF Januari 2015