• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Sunnan
    längtan94 skrev 2014-10-04 23:11:53 följande:
    Hur tänkte du klä bebisen ocj vagnen? Får skinna, filt och lock sen bara en overall på bebisen? :)
    Inget fårskinn. Det blir nerpackning i åkpåse med lämplig klädsel på bebisen beroende på hur kall vinter vi får.
  • Sunnan

För att förtydliga så har vagnen en liggdel också då det är en duovagn. Sittdelen som syns på bilden är ju mer aktuell när bebis är större.

• längtan94

Hehe jo förstod de! :) tänkte mest generellt, vet knappt vad jag ska ha i vagnen (första barnet=första vagnen) och just när de är en vinter bebis också! :/

• Isola88

här hemma är redan vagnen bäddad å klar i väntan på bebis, åhh vad vi har velat fram å tillbaka om vi skulle ha enkelvagn med ståbräda till storebror eller en syskonvagn. Men valet föll till slut på en Beemoo LA syskonvagn :)

kör med åkpåse till bebis och fäll, fotsäck och filt till stora, han har också en åkpåse men den sover han i på dagis så då får den ligga kvar i den vagnen och orkar inte köpa en till :P

personligen tycker jag åkpåse är bäst när dem är bebisar för att de behövs inte så mycket kläder, plus att de är lätt att bara öppna upp lite om de känns för varmt.

• Vinterdröm

Vi har köpt en Brio Happy kombivagn med lufthjul eftersom vi bor på landet. tänkte köpa en åkpåse till och kombinera den med en fleeceoverall från Polarn&Pyret. Blir det jätte-jättekallt har vi ett lammskinn och får stoppa om med extra filtar.

• Isola88

jag klippte i ett sittunderlag och la i botten på liggkorgen under madrassen för att isolera lite mot kylan och sen åkpåse. Sen på vårkanten hade jag bara en fäll som han fick ligga på, men tycker alltid det är svårt på vintern. Men lager på lager är bra för att då kan man bara ta bort eller öppna upp nått om de blir för varmt åt dem små.

• mariaheterjag
    Vinterdröm skrev 2014-10-06 08:36:36 följande:

Vi har köpt en Brio Happy kombivagn med lufthjul eftersom vi bor på landet. tänkte köpa en åkpåse till och kombinera den med en fleeceoverall från Polarn&Pyret. Blir det jätte-jättekallt har vi ett lammskinn och får stoppa om med extra filtar.

Vi bor också typ på landet och jag funderar på någon sådan vagn med fasta hjul. Har ni kollat på fler liknande? Vad fick er att välja just den?
  • mariaheterjag
    Vinterdröm skrev 2014-10-06 08:36:36 följande:

En till fråga Är det sådan med hårdlift som ni köpt? Tycker det verkar så smidigt att kunna lyfta i och ur.
  • elilin

Hade en emmaljunga citycross till sonen med citykorg till men har sålt citycrossen å köpt emmaljungas supernitro chassi och ozone sittdel, behöll citykorgen. Så de ska bebis få åka i :) bor oxå på landet men efter vi köpte en scooters 3s (svängbara hjul) så tänker ja aldrig byta ;) supernitro har stora svänghjul å den fungerar super på våra grusvägar ( har provkört med sonen)

Jag har köpt fleeceoverall från pop å tänkte köra på åkpåse i vagnen, funderar på en åkpåse som man även kan sätta i babyskyddet, lånade en sån av svägerskan till sonen å tyckte de bar super att slippa klä på bebis kläder när man åker bil eftersom de blir varmt i bilen :p

Hur mår ni nu såhär långt? Min graviditet skiljer sååå mkt från sonens.. mår illa nästan jämt huvudvärk och har foglossning :/ inte de bästa när man jobbar i vården å ska underhålla en 2årinh hemma :p tur man har världens bästa sambo/pappa som är förstående över hur man mår förtillfället ;)

• Sunnan
    elilin skrev 2014-10-06 21:13:55 följande:

Jag har köpt fleeceoverall från pop å tänkte köra på åkpåse i vagnen, funderar på en åkpåse som man även kan sätta i babyskyddet, lånade en sån av svägerskan till sonen å tyckte de bar super att slippa klä på bebis kläder när man åker bil eftersom de blir varmt i bilen :p

Hur mår ni nu såhär långt? Min graviditet skiljer sååå mkt från sonens.. mår illa nästan jämt huvudvärk och har foglossning :/ inte de bästa när man jobbar i vården å ska underhålla en 2årinh hemma :p tur man har världens bästa sambo/pappa som är förstående över hur man mår förtillfället ;)

Låter ju väldigt smidigt med en åkpåse till bilen också, det får vi fundera på.

Lider med dig som mår illa, det har jag tack och lov sluppit. Magen är iofs betydligt bråkigare sedan jag fick börja med dubbel dos Niferex, men det är för det mesta hanterbart. Jag jobbar också i vården och har foglossning. Det går inte så bra alls. Det lutar åt sjukskrivning nästa vecka...jag som hade hoppats på att jobba fram till jul
Svar på tråden BF Januari 2015