• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Lolanthe
    Hedgehog skrev 2014-12-05 20:57:08 följande:

Hej allesammans! Jag har fått tid för kejsarsnitt 5 januari pga av föreliggande moderkaka. Känns lite läskigt med snitt. Första barnet (5år) kom den vanliga vägen.

Någon som gjort/ska göra snitt?

Är också sjukskriven till bebisen kommer, pga av blödningsrisken.

Hej! Jag ska göra snitt, fast frivilligt pga förlossningsrädsla. Kommer vara tufft men samtidigt känner jag faktiskt mig mer trygg med snitt än alternativet. Vad är du mest nervös över och så med snittet? Jag har blivit opererad för bl.a. Blindtarmen förut så jag känner ändå att jag har lite koll på vad som väntar..
  • JosefinGranqvist89
    Lolanthe skrev 2014-12-06 17:49:26 följande:
    Hej! Jag ska göra snitt, fast frivilligt pga förlossningsrädsla. Kommer vara tufft men samtidigt känner jag faktiskt mig mer trygg med snitt än alternativet. Vad är du mest nervös över och så med snittet? Jag har blivit opererad för bl.a. Blindtarmen förut så jag känner ändå att jag har lite koll på vad som väntar..
    Jag känner tvärt om, livrädd för att göra kejsarsnitt (men skulle det behövas är det självklart så att det kommer göras). Är nog det ända jag är rädd för inför förlossningen.. Men har inställningen att jag kommer fixa det oavsett
  • Mimmi90
    Lolanthe skrev 2014-12-06 17:49:26 följande:

Jag är i processen att förhoppningsvis få planerat snitt, också pga förlossningsrädsla (efter förra förlossningen). Den 17e ska vi prata med överläkaren så vi får väl se då om jag får det eller inte...
  • Lolanthe
    JosefinGranqvist89 skrev 2014-12-06 18:59:59 följande:
    Jag känner tvärt om, livrädd för att göra kejsarsnitt (men skulle det behövas är det självklart så att det kommer göras). Är nog det ända jag är rädd för inför förlossningen.. Men har inställningen att jag kommer fixa det oavsett smile1.gif
    Ja det är nog sjukt häftigt att uppleva en förlossning, och det brukar gå bra. Är det första barnet för dig? Mitt är första. Min oro är liksom rätt orationell men också därför svår att bearbeta. Tycker vi tjejer är sjukt tuffa oavsett hur vi föder dock! :)
  • Lolanthe
    Mimmi90 skrev 2014-12-06 20:44:27 följande:
    Jag är i processen att förhoppningsvis få planerat snitt, också pga förlossningsrädsla (efter förra förlossningen). Den 17e ska vi prata med överläkaren så vi får väl se då om jag får det eller inte...
    Lycka till, hoppas du får som du vill :) vilket landsting tillhör du? Här i Sthlm (SöS) gick det bra, vi träffade överläkaren två gånger och hon var väldigt proffsig. Jag var beredd på "fight" men hon var väldigt bra och lyssnade mer än pratade. Jag hade dock varit tydlig med snitt från dag 1 jag blev gravid så kan vara därför också. Samtidigt förstår jag att man inte bara kan "välja" hux flux eftersom riskerna för allvarliga komplikation ju är större med snitt. Men de borde inte "tvinga" folk som inte vill heller anser jag... Oj, vad långt det blev... ;)
  • JosefinGranqvist89
    Lolanthe skrev 2014-12-07 09:52:43 följande:
    Ja det är nog sjukt häftigt att uppleva en förlossning, och det brukar gå bra. Är det första barnet för dig? Mitt är första. Min oro är liksom rätt orationell men också därför svår att bearbeta. Tycker vi tjejer är sjukt tuffa oavsett hur vi föder dock! :)
    Ja första barnet här med jag börjar mer bli orolig för att jag är så lugn och inte direkt rädd/orolig för nått. Men kanske bara mitt sätt att skydda mig själv Japp, klandrar ingen för att dom väljer snitt istället! Ungen ska ju ut i vilket fall, vem bryr sig vart den kommer ut Bara man försöker tänka på mamman & barnets bästa
  • Mimmi90
    Lolanthe skrev 2014-12-07 09:59:21 följande:

Lycka till, hoppas du får som du vill :) vilket landsting tillhör du? Här i Sthlm (SöS) gick det bra, vi träffade överläkaren två gånger och hon var väldigt proffsig. Jag var beredd på "fight" men hon var väldigt bra och lyssnade mer än pratade. Jag hade dock varit tydlig med snitt från dag 1 jag blev gravid så kan vara därför också. Samtidigt förstår jag att man inte bara kan "välja" hux flux eftersom riskerna för allvarliga komplikation ju är större med snitt. Men de borde inte "tvinga" folk som inte vill heller anser jag... Oj, vad långt det blev... ;)

Tillhör Landstinget Kronoberg. Överläkaren var involverad i min första förlossning för 8 år sedan, och det var även hon som sjukskrev mig i september pga min foglossning så hittills har jag upplevt henne som toppentoppen :) jag sa till i augusti att jag vill ha snitt och fick remiss till auroramottagningen först 2 december så det tog väldigt lång tid, så nu har jag inte många veckor till "fight" (som jag också är lite inställd på) eftersom jag ska träffa överläkaren den 17e december och har bf 12 januari... Hoppas jag får som jag vill, har läst all info kring det som går att få så jag är väl medveten om vad jag ger mig in i!
  • Waimea
    Mimmi90 skrev 2014-12-07 14:41:45 följande:

Tillhör Landstinget Kronoberg. Överläkaren var involverad i min första förlossning för 8 år sedan, och det var även hon som sjukskrev mig i september pga min foglossning så hittills har jag upplevt henne som toppentoppen :) jag sa till i augusti att jag vill ha snitt och fick remiss till auroramottagningen först 2 december så det tog väldigt lång tid, så nu har jag inte många veckor till "fight" (som jag också är lite inställd på) eftersom jag ska träffa överläkaren den 17e december och har bf 12 januari... Hoppas jag får som jag vill, har läst all info kring det som går att få så jag är väl medveten om vad jag ger mig in i!

Är det Eunice du går hos?
  • Lolanthe
    Mimmi90 skrev 2014-12-07 14:41:45 följande:
    Håller tummarna att allt går bra! :)
  • LängtansBlåaBlomma

Fler än jag som får molvärk i magen och ner i låren? Jag vaknar varje natt av att jag är kissnödig samt har molande värk/kramp. Kan förvärkar vara så diffusa?

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
Svar på tråden BF Januari 2015