• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Fesitomo
    sissi81 skrev 2014-05-20 12:42:49 följande:
    Jag är också nyfiken på vilken vecka du är i smile1.gif
    Jag ör i v 8 7+2
  • Mimmi90

Har börjat må lite illa här med, men inte på morgonen utan det kommer runt mitt på dagen/eftermiddagen och är värst när jag ligger i sängen och ska sova. Mår inte superilla, har bara spytt en gång, men det ligger lite där hela tiden, mår liksom inte BRA. Fler?

• sissi81
    Väntande skrev 2014-05-20 12:57:29 följande:
    Hej! Här kommer jag på efterkälken!

Plussade nyligen och har bf i slutet på januari, runt 25-27:e tror jag. Blir en sladdis till första med 10år i mellan. Försökt sen november, fick ett plus i februari som blev ett mf i vecka 5 ungefär. Så alla symtom som egentligen är ganska vanliga känns bara som tecken på mf just nu ... Har dock ett starkt illamående som inte innefann sig förra gången - så jag håller starkt på att det är ett gott tecken!!

Har en hög med test här hemma, så jag tänker nog köra slut på dom å bara se att mitt hcg inte sjunker fram till vecka 12. Då kanske man vågar berätta för vänner och familj! Det enda problemet är att jag blir så himla svullen och det är lite omöjligt att dölja det när vädret kräver lite kläder!

Var det fler här inne med bf i slutet på januari förresten!? Ser fram emot att följas åt, tjohej!
    Jag ska också ha i slutet. Den 20:e är beräknat o det är väl mot slutet. Min minsta är också 10 år så detta blir också en liten sladdis.

Mår pyton- check

Men sen är det ju detta med att ta in graviditeten efter ett missfall....kommer ta många veckor till innan man kan ta in det.
  • MillaPo

Nyss hemkommen efter lyckat vul :) en liten groda där inne med ett litet hjärta som slog så fint :) beräkningen stämde oxå 7+2 idag :)

• MagicQueen
    Fesitomo skrev 2014-05-20 12:29:02 följande:

Hemkommen från ett lyckat vul med ett tickande hjärta å allt såg toppen ut, men bebis har en ordentlig simbassäng :) phpAAh7zZ60416.jpg

Men va gulligt <3
  • Fesitomo
    MillaPo skrev 2014-05-20 13:27:11 följande:

Nyss hemkommen efter lyckat vul :) en liten groda där inne med ett litet hjärta som slog så fint :) beräkningen stämde oxå 7+2 idag :)

Vad har du för bf?
  • Karinkanin

Är alla damer här inne superhemliga med att berätta för omvärlden tills efter magiska gränsen vecka 12?  Jag är typen som berättar saker och ting hej vilt till höger och vänster och inte är så väldigt privat av mig. När vi blev gravida med vårt första barn berättade vi för våra föräldrar direkt och för några enstaka nära vänner. Resten av världen fick veta i vecka 8 ungefär.

Enda anledningen till att jag kommer att försöka vänta med att berätta denna gång är för att slippa allt prat om graviditeten, klapp på magen och blickar. Visst det är jättemysigt att vara gravid, men det är samma frågor och samma svar jämt och ständigt. Tyvärr så vet eller misstänker de flesta i vår omgivning att vi vill ha syskon tätt så minsta lilla tecken på't kommer att avslöja oss. Tacka nej till kaffe? Tacka nej till alkohol? Hon säger att hon är trött?

Gillar inte att prata om min graviditet som ett kanske bara för att man kan få missfall. Missfall kan man ju få fram tills dagen innan födseln, även om det är mindre vanligt ju längre tiden går. Jag är gravid nu, och jag ska föda barn 22 januari. Punkt.

• Förhoppningsvis
    Karinkanin skrev 2014-05-20 13:54:22 följande:
    Är alla damer här inne superhemliga med att berätta för omvärlden tills efter magiska gränsen vecka 12?  Jag är typen som berättar saker och ting hej vilt till höger och vänster och inte är så väldigt privat av mig. När vi blev gravida med vårt första barn berättade vi för våra föräldrar direkt och för några enstaka nära vänner. Resten av världen fick veta i vecka 8 ungefär.

Enda anledningen till att jag kommer att försöka vänta med att berätta denna gång är för att slippa allt prat om graviditeten, klapp på magen och blickar. Visst det är jättemysigt att vara gravid, men det är samma frågor och samma svar jämt och ständigt. Tyvärr så vet eller misstänker de flesta i vår omgivning att vi vill ha syskon tätt så minsta lilla tecken på't kommer att avslöja oss. Tacka nej till kaffe? Tacka nej till alkohol? Hon säger att hon är trött?

Gillar inte att prata om min graviditet som ett kanske bara för att man kan få missfall. Missfall kan man ju få fram tills dagen innan födseln, även om det är mindre vanligt ju längre tiden går. Jag är gravid nu, och jag ska föda barn 22 januari. Punkt.
    Med vårt första barn berättade vi också tidigt, innan vecka 12. Men just nu med andra känns det inte som en lika superstor och världsomvändande grej. Vi hade liksom inte riktigt längtat så mycket efter det här barnet, jag hade en tuff första graviditet och vårt första barn var nära att gå bort i PSD - så har varit tveksam länge till att genomgå allt en gång till. Jag vill inte vara gravid och hoppar gärna över spädbarnstiden, men jag vill ha ett till barn och att vår tolva ska få ett syskon.

Så jag tror inte vi riktigt har fattat och måste smälta det hela lite först. Om jag får må bra och det inte påverkar min hälsa kan jag nog hålla tyst till RUL också, haha, men det är hur det känns idag.
  • MillaPo
    Fesitomo skrev 2014-05-20 13:42:56 följande:
    Vad har du för bf?

3 januari :) grattis till ditt lyckade vul ! :)
  • Atja

Sissi81, bejb, Nr3påG, Duochjag & saturnus. <3 Tack för er fina omtanke det värmer!!

Svar på tråden BF Januari 2015