• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Ypperlig
    MagicQueen skrev 2014-05-20 16:10:29 följande:
    Vilken trist reaktion smile4.gif inte vad man förväntar sig direkt. Allra helst inte om man kanske försökt ett tag.

Vi kommer nog inte berätta förräns efter KUB, så det lär bli där efter v 12. Om vi kan hålla oss då länge.
    Det blir nån gång i mitten på juli isf och det skulle vara lite roligt att berätta det när vi ska ha vår bröllopsfest vilket lär bli i juli. Vi gifte oss i smyg i april iår smile2.gif
    Vi ska också vänta tills efter KUB. Kanske att någon enstaka får veta, om det blir för svårt att undanhålla. 
    Kul med bröllop! Om denna graviditet går hela vägen så kommer vi ha en 7 månaders på vårar bröllop nästa sommar. Hjärta
  • Nr 3 på G
    Youwontremember skrev 2014-05-20 14:48:53 följande:
    Sedan några dagar tillbaka har det börjat göra ont i sidan igen samtidigt som dom få symptom jag haft avtagit, tog ett nytt test igår för att lugna ner mig men det hade blivit svagare. Ringde MVC idag och var helt uppgiven, tack och lov så hade min BM en lucka vid 13 så jag fick komma in, bara grät och förklarade hur jobbigt det är att vara såhär orolig och hela tiden behöva vara positiv fast det verkligen känns som att något är fel. Hon rådgjorde med deras läkare och jag fick göra ett VUL med en gång, graviditeten var i livmodern men är i vecka 7+0 men han mätte det bara till 6+2 och kunde inte se några hjärtslag så fick en ny tid för VUL den 27, alltså om exakt en vecka. Om det inte har växt någonting då så blir detta mitt tredje missfall och jag vet inte alls vad jag ska ta mig till. Känner mig helt förstörd.

Nä fy vad jobbigt, hoppas veckan går fort och att det syns ett tickande hjärta nästa vecka, tycker det är lite konstigt iofs att dom låter dig gå en hel vecka till, min förra graviditet var jag på VUL i v10 och då hittade dom ingen aktivitet men fostret var i rätt storlek och då fick jag en ny tid dagen efter för en extra koll men bebisen var död Gråter
    Är kanske för att det är så tidigt än så det kan vara svårt att hitta hjärtat, håller tummarna för dig Hjärta
  • Fesitomo
    MagicQueen skrev 2014-05-20 16:10:29 följande:
    Vilken trist reaktion smile4.gif inte vad man förväntar sig direkt. Allra helst inte om man kanske försökt ett tag.

Vi kommer nog inte berätta förräns efter KUB, så det lär bli där efter v 12. Om vi kan hålla oss då länge.

Det blir nån gång i mitten på juli isf och det skulle vara lite roligt att berätta det när vi ska ha vår bröllopsfest vilket lär bli i juli. Vi gifte oss i smyg i april iår smile2.gif
    Ååå grattis till giftermålet
  • Fesitomo
    Ypperlig skrev 2014-05-20 16:12:10 följande:
    Det låter ju jättemärkligt att din vän skulle komma med en sådan kommentar.. Tråkigt att inte kunna glädjas åt någon annan tänker jag. Beter sig din vän ofta så?
    Nä hon har alltid varit positiv och glad för min skull vad de än har varit och stöttat men jag tror att hon tycker att jag går lite fort fram ( har bara varit tillsammans med min sambo sen i sep) + att hon tycker att vi redan har många barn jag har 3 och sambon 1
  • MagicQueen
    Ypperlig skrev 2014-05-20 16:15:49 följande:
    Vi ska också vänta tills efter KUB. Kanske att någon enstaka får veta, om det blir för svårt att undanhålla. 
    Kul med bröllop! Om denna graviditet går hela vägen så kommer vi ha en 7 månaders på vårar bröllop nästa sommar. Hjärta
    Mysigt med ev en liten med på bröllopet, hoppas det går vägen och blir så

Vi kommer nog osså att berätta för nån enstaka innan, jag har en bästa vän som berättade tidigt för mig när hon var gravid och jag kommer göra detsamma om några veckor. Alltid skönt att ha nån o prata med
  • MagicQueen
    Ypperlig skrev 2014-05-20 16:15:49 följande:
    Mysigt med ev en liten med på bröllopet, hoppas det går vägen och blir så

Vi kommer nog osså att berätta för nån enstaka innan, jag har en bästa vän som berättade tidigt för mig när hon var gravid och jag kommer göra detsamma om några veckor. Alltid skönt att ha nån o prata med
  • MagicQueen
    Fesitomo skrev 2014-05-20 16:57:14 följande:
    Nä hon har alltid varit positiv och glad för min skull vad de än har varit och stöttat men jag tror att hon tycker att jag går lite fort fram ( har bara varit tillsammans med min sambo sen i sep) + att hon tycker att vi redan har många barn jag har 3 och sambon 1
    Man kan aldrig gå för fort fram om allt känns rätt och barn kan man inte få för många av det avgör man ju själv hur många o när man vill skaffa.
  • ilyaln
    Fesitomo skrev 2014-05-20 16:01:42 följande:
    Berättade just nu för en av min allra bästa och närmaste vän och fick ett inte så väntat svar :( trodde att hon skulle bli glad för vår skull men istället fick man sim svar ( var detta verkligen genom tänkt?)
    Fy vad trist :( Det är därför jag inte berättat för nån än, för jag gissar att det är den reaktionen jag kommer få. Då är jag ändå gift, men detta blir en väldig sladdis. 
  • ilyaln
    Youwontremember skrev 2014-05-20 14:48:53 följande:
    Sedan några dagar tillbaka har det börjat göra ont i sidan igen samtidigt som dom få symptom jag haft avtagit, tog ett nytt test igår för att lugna ner mig men det hade blivit svagare. Ringde MVC idag och var helt uppgiven, tack och lov så hade min BM en lucka vid 13 så jag fick komma in, bara grät och förklarade hur jobbigt det är att vara såhär orolig och hela tiden behöva vara positiv fast det verkligen känns som att något är fel. Hon rådgjorde med deras läkare och jag fick göra ett VUL med en gång, graviditeten var i livmodern men är i vecka 7+0 men han mätte det bara till 6+2 och kunde inte se några hjärtslag så fick en ny tid för VUL den 27, alltså om exakt en vecka. Om det inte har växt någonting då så blir detta mitt tredje missfall och jag vet inte alls vad jag ska ta mig till. Känner mig helt förstörd.
    Hemskt ledsen för din skull :( Men om det bara är i vecka 6+2 så kan det ju ha varit för tidigt för att se hjärtslag. Jag håller tummarna för det bästa Hjärta
  • Ypperlig
    Fesitomo skrev 2014-05-20 16:57:14 följande:
    Märkligt! Känns det rätt, så känns det ju rätt. Eftersom ni har barn sedan tidigare så vet ni ju allt vad ett barn innebär. Lycka till säger jag! SkålFlört
Svar på tråden BF Januari 2015