• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Fesitomo
    MillaPo skrev 2014-05-20 14:26:08 följande:

3 januari :) grattis till ditt lyckade vul ! :)
    Då har vi ju samma bf :)
  • Youwontremember

Sedan några dagar tillbaka har det börjat göra ont i sidan igen samtidigt som dom få symptom jag haft avtagit, tog ett nytt test igår för att lugna ner mig men det hade blivit svagare. Ringde MVC idag och var helt uppgiven, tack och lov så hade min BM en lucka vid 13 så jag fick komma in, bara grät och förklarade hur jobbigt det är att vara såhär orolig och hela tiden behöva vara positiv fast det verkligen känns som att något är fel. Hon rådgjorde med deras läkare och jag fick göra ett VUL med en gång, graviditeten var i livmodern men är i vecka 7+0 men han mätte det bara till 6+2 och kunde inte se några hjärtslag så fick en ny tid för VUL den 27, alltså om exakt en vecka. Om det inte har växt någonting då så blir detta mitt tredje missfall och jag vet inte alls vad jag ska ta mig till. Känner mig helt förstörd.

• elinvd

Hej hej. Får jag också hoppa in här?
    Vet inte exakt när BF är. Alla uträknare säger olika. Men runt den 1 januari är det iaf.
    Detta blir vårat andra barn, har en dotter född 2012.
    Än så länge har jag inte speciellt mkt symptom. Ömma bröst bara. Någon enstaka gång har jag känt av illamående. Känns så overkligt för med dottern mådde jag jätteilla från vecka 8 till vecka 20.

• Karinkanin
    Förhoppningsvis skrev 2014-05-20 14:05:51 följande:
    Med vårt första barn berättade vi också tidigt, innan vecka 12. Men just nu med andra känns det inte som en lika superstor och världsomvändande grej. Vi hade liksom inte riktigt längtat så mycket efter det här barnet, jag hade en tuff första graviditet och vårt första barn var nära att gå bort i PSD - så har varit tveksam länge till att genomgå allt en gång till. Jag vill inte vara gravid och hoppar gärna över spädbarnstiden, men jag vill ha ett till barn och att vår tolva ska få ett syskon.

Så jag tror inte vi riktigt har fattat och måste smälta det hela lite först. Om jag får må bra och det inte påverkar min hälsa kan jag nog hålla tyst till RUL också, haha, men det är hur det känns idag.
    Aaah, jag förstår, tuff graviditetsresa.

Ja gud så skönt att kunna hålla tyst till efter RUL. En av mina bästa vänner skickade helt plötsligt en dag ett mms på en ultraljudsbild, det var ju mäktigt att hon hållit tyst så länge. Även om jag misstänkte att något var i görningen då hon vid en resa till fjällen inte hade med sig någon alkohol, det brukar annars alltid vara med någon flaska rött..

Jag ska försöka hålla ut och inte berätta något. Vilken vecka är du i?

• Fesitomo

Berättade just nu för en av min allra bästa och närmaste vän och fick ett inte så väntat svar :( trodde att hon skulle bli glad för vår skull men istället fick man sim svar ( var detta verkligen genom tänkt?)

• Ypperlig
    Fesitomo skrev 2014-05-20 16:01:42 följande:
    Berättade just nu för en av min allra bästa och närmaste vän och fick ett inte så väntat svar :( trodde att hon skulle bli glad för vår skull men istället fick man sim svar ( var detta verkligen genom tänkt?)
    Fy vilken tråkig respons. :( Försöker din vän också kanske? Tänkte om det har något med avundsjuka att göra? 
  • Fesitomo
    Ypperlig skrev 2014-05-20 16:06:30 följande:
    Fy vilken tråkig respons. :( Försöker din vän också kanske? Tänkte om det har något med avundsjuka att göra? 
    Nej inte vad jag vet :(
  • Ypperlig
    Youwontremember skrev 2014-05-20 14:48:53 följande:
    Sedan några dagar tillbaka har det börjat göra ont i sidan igen samtidigt som dom få symptom jag haft avtagit, tog ett nytt test igår för att lugna ner mig men det hade blivit svagare. Ringde MVC idag och var helt uppgiven, tack och lov så hade min BM en lucka vid 13 så jag fick komma in, bara grät och förklarade hur jobbigt det är att vara såhär orolig och hela tiden behöva vara positiv fast det verkligen känns som att något är fel. Hon rådgjorde med deras läkare och jag fick göra ett VUL med en gång, graviditeten var i livmodern men är i vecka 7+0 men han mätte det bara till 6+2 och kunde inte se några hjärtslag så fick en ny tid för VUL den 27, alltså om exakt en vecka. Om det inte har växt någonting då så blir detta mitt tredje missfall och jag vet inte alls vad jag ska ta mig till. Känner mig helt förstörd.
    Kan inta göra annat än att verkligen känna medömkan och håller tummarna till ditt nästa VUL. All lycka!
  • MagicQueen
    Fesitomo skrev 2014-05-20 16:01:42 följande:

Vilken trist reaktion inte vad man förväntar sig direkt. Allra helst inte om man kanske försökt ett tag.

Vi kommer nog inte berätta förräns efter KUB, så det lär bli där efter v 12. Om vi kan hålla oss då länge.

Det blir nån gång i mitten på juli isf och det skulle vara lite roligt att berätta det när vi ska ha vår bröllopsfest vilket lär bli i juli. Vi gifte oss i smyg i april iår
  • Ypperlig
    Fesitomo skrev 2014-05-20 16:07:48 följande:
    Nej inte vad jag vet :(
    Det låter ju jättemärkligt att din vän skulle komma med en sådan kommentar.. Tråkigt att inte kunna glädjas åt någon annan tänker jag. Beter sig din vän ofta så?
Svar på tråden BF Januari 2015