• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Respan
    Förhoppningsvis skrev 2014-05-20 10:24:04 följande:
    Vilken vecka alltså? :)
    Bim-2 :)
  • Förhoppningsvis
    Jennie988 skrev 2014-05-20 09:53:18 följande:
    Hoppar in här jag med.. Plussade i helgen, enligt min uträkning BF runt 24 januari :) 
    Grattis! Kul! Där nånstans har jag också BF.
    Hedgehog skrev 2014-05-20 10:06:08 följande:
    Hej hej! 

Jag var på tidigt vul igår och fick se ett litet hjärta picka =) Hade ingen aning om när denna kan ha blivit till. Äl måste ha varit supertidig den månaden. Fick veta att jag förmodligen är i v7. 

Någon gång mellan 1-114 januari tror jag BF kan komma att bli =) 

Så härligt efter att försökt med syskon i två år =)
    Åh vad roligt! Heja heja!

Haha 114 januari, lite lång intervall där. ;)

• Förhoppningsvis
    Respan skrev 2014-05-20 10:24:29 följande:
    2 dagar efter jag plussat haha, men tänkte på att det är sommar snart så känns bra att dom vet om det tidigt :)
    Åh smart! Är på BIM+4 och är lite osäker på om pyret kommer stanna.
  • Förhoppningsvis

Och fortsätter ställa korkade frågor: träna när en är gravid? Har ni hört något? Jag brukar springa en halvmil i lugnt tempo två gånger i veckan. Är det fortfarande ok?

Älskar att ha er här, en massa kunskap samlad på samma ställe!

• sissi81
    Förhoppningsvis skrev 2014-05-20 10:23:13 följande:
    Hur tidigt ringde ni till BM för att boka tid för inskrivning?
    Jag ringde bara ett par dagar efter mitt +.
    Min barnmorska är ju även min sons bästa kompis mamma så jag har dygnet runt jour ha ha.

Jag tänkte också att det närmar sej semestertider. Ska på besök i juli och ultraljud i AUGUSTI...hallå det känns ju som evigheter bort. Men jag ska nog försöka mej på att få ett tidigt VUL då vi fick MA sist.

• sissi81

Hur mår ni annars? Mår ni mycke illa?

Jag har varit hemma från jobbet halva dagen i går och även idag. Har stressat otroligt det sista och igår kändes det som om kroppen bara sa: STOPP stanna nu till lite o ta det lugnt.
    Droppen var när jag hade fått lite rosa flytningar. Det var bara direkt hem till soffan o här har jag legat sen jag kom hem igår (om man bortser från alla toabesök)

Troligtvis är det ingen fara med de rosa flytningarna men eftersom vår sista grav. slutade i MA så är man ju livrädd.

• Förhoppningsvis
    sissi81 skrev 2014-05-20 10:39:58 följande:
    Jag ringde bara ett par dagar efter mitt +.
    Min barnmorska är ju även min sons bästa kompis mamma så jag har dygnet runt jour ha ha.

Jag tänkte också att det närmar sej semestertider. Ska på besök i juli och ultraljud i AUGUSTI...hallå det känns ju som evigheter bort. Men jag ska nog försöka mej på att få ett tidigt VUL då vi fick MA sist.

Hoppas du får VUL! :)

Jag ringde nu jag med och fick tid nästa vecka. Är inte det väldigt snabbt? Skulle egentligen höra om en migränmedicin så blev alldeles förvånad. Har ju fått rätt svaga streck på BIM+2 och BIM+3 så ville vänta att tag och inte hoppas så mycket och se om pyret stanna. Men nu när tiden är bokad blev jag superpirrig! Vad spännande det är!
  • Vinterdröm

Hej!

Hoppar in i tråden också efter att ha varit med och bara läst ett tag. Plussade för 1,5 veckor sedan och har BF den 8 januari, första barnet. Just nu är mornarna tuffa, svårt att gå upp ur sängen och illamående.

• sissi81
    Förhoppningsvis skrev 2014-05-20 10:48:56 följande:
    Hoppas du får VUL! :)

Jag ringde nu jag med och fick tid nästa vecka. Är inte det väldigt snabbt? Skulle egentligen höra om en migränmedicin så blev alldeles förvånad. Har ju fått rätt svaga streck på BIM+2 och BIM+3 så ville vänta att tag och inte hoppas så mycket och se om pyret stanna. Men nu när tiden är bokad blev jag superpirrig! Vad spännande det är!
    Det är så skönt att få komma in o få ett bevis på att det finns något där. Vi får ju åka till Skövde och dom har varit jättebra på att ge tider innan. Var ju där ett antal gånger sist.
    Blödde många tillfällen innan bebisen till slut gav upp.

Så frikort skaffade man sig på ett par månader...tur att det gäller ett bra tag till framöver
  • Jhalie
    Tingeliiiing skrev 2014-05-20 09:50:13 följande:
    Det är ju mkt starkare :-O så underligt!! Håller tummarna för dig

Ja eller hur! Konstigt!

Tack????
Svar på tråden BF Januari 2015