• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • mariaheterjag

Jobbigt för er som mår illa. Hoppas det blir bättre snart! Jag mår lite illa på kvällen efter att jag ätit. Blir som proppmätt direkt och sedan håller det i sig flera timmar. Har också fått avsmak för cola som jag brukar älska.

Men utöver det mår jag typ normalt. Känner mig inte det minsta gravid! Och tycker inte det direkt syns på magen heller, den var putig sedan innan och ofta svullen på kvällen även som ogravid Håller med er andra om att man vill ha bevis på att det verkligen är något i magen!

• LängtansBlåaBlomma

Usch. Åt ganska rosa renkött ikväll på restaurang och dubbelkollade inte om det var okej. Jag hade för mig att vilt sällan innehöll risk för toxoplasma men så tittade jag och det var ju nötkött som brukar vara riskfritt. Vilt ska vara genomstekt. Blä hädanefter ska jag verkligen följa kostråden ordentligt! Ska äta nyttigt imorgon så mitt immunförsvar är starkt! Men hur kunde jag vara så oansvarig? :(

• Förhoppningsvis

Tips till alla med ömma bröst: Carriwells gravid-bh utan sömmar. Känns som små moln omfamnar mina ömma bröst och skyddar dem mot allt som är ont. Hjärta

• sourpussy

LängtansBlåaBlomma.. Vart hittar du informationen??? Jag har läst massor och försöker verkligen äta rätt men det är tufft.

• Saturnus
    Emsan3 skrev 2014-05-19 20:31:36 följande:

Hej allihopa!

Jag tänkte hoppa in här. Plussade i går och i dag. Vågade inte lita på att det första stämde. Är jätteglad men chockad då jag inte vågade hoppas. Vill så gärna göra ett ultraljud och se att allt står rätt till. Får vem som göra det tidigt trots att man inte har haft tidigare problem? Ska bli kul att följas åt här :)

Grattis och välkommen :)
  • escapee
    MagicQueen skrev 2014-05-19 15:12:08 följande:
    Va underbart <3
    Men åh!!! Det är du från bim tråden va!? :D grattis!!!!!! Äntligen din tur!
  • Tjjejjen

Var på gynkoll för cellprov idag å berättade att jag är gravid Fick då göra vul 😄 Är i 6+2 och allt såg fint ut 😊

• snerkan
    Serahjay skrev 2014-05-19 19:03:52 följande:
    Jag är oxå jättesvullen o hård på kvällarna. Men är ganska svullen hela dagen för jag är en vandrande gasboll. Nån mer som har problem med gaser? det är ju helt sjukt! Tror inte jag var såhär med min dotter.. Är superhård i magen oxå.. hoppas det går över snabbt. Ska försöka dricka mer vatten o äta mer fiber.. 

Min mage gör också uppror! Men var likadan förra graviditeten. Vissa grejer jag äter reagerar min mage nästan som om jag vore allergisk på, måste springa på toa direkt. Jätte jobbigt för jag glömmer ju bort det!:p Är inte känslig mot nåt i vanliga fall men min "gravid mage" är både gasig o överkänslig!:p
  • snerkan
    Respan skrev 2014-05-19 18:50:43 följande:
    Alla ni som varit på VUL redan, varför har ni gjort det? :) Har inte mitt UL fören 15 juli och det är ju evigheter tills dess :(

Vi fick avbryta en graviditet i januari i år och har haft ett missfall innan vi fick sonen. Min bm sa att jag skulle ringa kvinnokliniken och förklara hur det låg till och säga att jag var väldigt orolig. Fick ett vul inbokad bara några dagar senare, o ska på ett till om en vecka!:) Sen har vi även ett planerat ul i v12-13 med läkaren som upptäckte missbildningen i förra graviditeten. Känns skönt att de har koll på en:) Det verkar vara väldigt olika mellan olika län o olika bm hur lätt man får vul. Jag tycker du ska ringa o fråga:)
  • snerkan
    Respan skrev 2014-05-19 18:50:43 följande:
    Alla ni som varit på VUL redan, varför har ni gjort det? :) Har inte mitt UL fören 15 juli och det är ju evigheter tills dess :(

Du kan ju göra ul privat annars:) det gjorde vi förra gången. Kostade det dubbla mot vad det kostar på lasarettet. Men det kan det ju vara värt för att stilla sin oro!:)
Svar på tråden BF Januari 2015