• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Milou88

Nu har jag ringt min barnmorska och ska dit på besök nästa måndag. Jag har haft väldigt oregelbunden mens sen vi började försöka få syskon i ungefär ett halvår sen.. Allt från 28-39 dagar har varit normalt.. Så jag är så nyfiken på vilken vecka jag är i. Senaste mensens första dag var iaf 9april och ett tydligt plus på Stickan måndag förra veckan.

• Nr 3 på G
    Förhoppningsvis skrev 2014-05-20 10:38:56 följande:
    Och fortsätter ställa korkade frågor: träna när en är gravid? Har ni hört något? Jag brukar springa en halvmil i lugnt tempo två gånger i veckan. Är det fortfarande ok?

Älskar att ha er här, en massa kunskap samlad på samma ställe!
    Så länge inte pulsen går upp för mycket och det känns bra så är det ok, inga intervallrusher med maxpuls men  all träning som inte gör ont är ok, lyssna på kroppen ordentligt bara, avbryt direkt om du får huvudvärk
  • Nr 3 på G
    Jhalie skrev 2014-05-20 07:49:43 följande:
    Hej igen. Har ju tid för nya hcg prover på torsdag men kunde inte hålla mig och tog ett bytt gravtest idag. Och det är mycket starkare än förra veckan. Bild finns i gallerit om nån vill se. Förstår verkligen ingenting smile3.gif
    Hoppas verkligen att allt är ok med pyret och du får bra besked på torsdag så du slipper fundera mer Kram
  • Nr 3 på G
    Idag känner jag mig verkligen gravid, tynger i magen, mår illa och skittrött, skönt på sätt och vis för då är nog allt bra med bäbisen än så länge
  • Ypperlig

Åh fy, sitter bara och fryser hela dagarna sedan jag blev gravid, men bara inomhus konstigt nog. Sitter blev fleece och tjocksockor och försöker få lite plugg gjort, men det är lätt att bli distraherad av FL. ;) 

Har ni andra laddat ned några gravidappar än? Jag har typ 4-5 stycken på min mobil nu, haha! Men anser att den de flesta brukar ha "Gravid-kalender"(lila ikon) är bäst. Kan rekommendera er som är ute och springer eller går, lyssna på deras gravidpodd, den är jättebra!

• bejb
    maarny skrev 2014-05-20 07:43:42 följande:
    Knep mot illamående, åksjuketabletterna postafen finns på apoteket plus en rejäl hög bananer på nattduksbordet ;) funkat bra för mig som gått från inga symptom till grymt illamående. Vaknar mitt i natten i en svettig pöl och har panik, då är det en banan i munnen direkt som hjälper. Även om det just då är det äckligaste som finns så desto snabbare jag får i mig bananen desto snabbare blir jag bra. Man blir trött av tabletter och sover med än normalt, en nackdel just nu när jag ligger.på Mallorca och vill se ön men hellre de än illamående. ( jag mår illa även dagtid) Lycka till!

Jag mår också otroligt illa. Blää!! Försöker med sea band,men tycker de har ingen effekt. Jag är sååå hungrig,men genast jag ska äta något så går de bara inte. Förra graviditeten mådde jag också illa,men då blev de bra efter kräkandet på morgon,men nu spyr jag inte utan mår bara dåligt och är hungrig hela dan. Banan går tyvärr inte just nu heller..hann ta 2 tuggor och så kom de nästan upp igen. Bor i finland och här skriver läkare inte ut nån medicin alls mot illamående(varför vet jag inte??!) det enda läkarn rekommendera var akupunktur som jag måste köra 100 km tur-retur för att slippa till. Och man mår ju inte så vidare i bilen heller :/ hoppas du kan njuta lite också och inte bara må illa nu
  • sissi81
    bejb skrev 2014-05-20 11:57:21 följande:

Jag mår också otroligt illa. Blää!! Försöker med sea band,men tycker de har ingen effekt. Jag är sååå hungrig,men genast jag ska äta något så går de bara inte. Förra graviditeten mådde jag också illa,men då blev de bra efter kräkandet på morgon,men nu spyr jag inte utan mår bara dåligt och är hungrig hela dan. Banan går tyvärr inte just nu heller..hann ta 2 tuggor och så kom de nästan upp igen. Bor i finland och här skriver läkare inte ut nån medicin alls mot illamående(varför vet jag inte??!) det enda läkarn rekommendera var akupunktur som jag måste köra 100 km tur-retur för att slippa till. Och man mår ju inte så vidare i bilen heller :/ hoppas du kan njuta lite också och inte bara må illa nu
    Du har ingen möjlighet att nån köper postafen (åksjuketabletter)i sverige till dej o skickar. 1/2 om dagen gör undervärk på mej.
  • bejb
    sissi81 skrev 2014-05-20 11:59:59 följande:
    Du har ingen möjlighet att nån köper postafen (åksjuketabletter)i sverige till dej o skickar. 1/2 om dagen gör undervärk på mej.

Förstår bara inte hur det kan vara så svårt att få äta de här då ni i sverige får äta dom... De är ju riskfritt??
  • Förhoppningsvis

Usch jobbigt med illamående!

Förresten, hoppas det är ok att jag slänger in en bild. Har ju varit så orolig för svagt streck, men visst verkar det ha blivit starkare.

Först BIM+2:

Och sen BIM+4:

Ska nog köpa digitalt test snart så att en blir säker på att det finns något därinne.

Svar på tråden BF Januari 2015