maarny skrev 2014-05-20 07:43:42 följande:
Knep mot illamående, åksjuketabletterna postafen finns på apoteket plus en rejäl hög bananer på nattduksbordet ;) funkat bra för mig som gått från inga symptom till grymt illamående. Vaknar mitt i natten i en svettig pöl och har panik, då är det en banan i munnen direkt som hjälper. Även om det just då är det äckligaste som finns så desto snabbare jag får i mig bananen desto snabbare blir jag bra. Man blir trött av tabletter och sover med än normalt, en nackdel just nu när jag ligger.på Mallorca och vill se ön men hellre de än illamående. ( jag mår illa även dagtid) Lycka till!
Jag mår också otroligt illa. Blää!! Försöker med sea band,men tycker de har ingen effekt. Jag är sååå hungrig,men genast jag ska äta något så går de bara inte. Förra graviditeten mådde jag också illa,men då blev de bra efter kräkandet på morgon,men nu spyr jag inte utan mår bara dåligt och är hungrig hela dan. Banan går tyvärr inte just nu heller..hann ta 2 tuggor och så kom de nästan upp igen. Bor i finland och här skriver läkare inte ut nån medicin alls mot illamående(varför vet jag inte??!) det enda läkarn rekommendera var akupunktur som jag måste köra 100 km tur-retur för att slippa till. Och man mår ju inte så vidare i bilen heller :/ hoppas du kan njuta lite också och inte bara må illa nu