• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Ypperlig
    MagicQueen skrev 2014-05-20 17:14:47 följande:
    Mysigt med ev en liten med på bröllopet, hoppas det går vägen och blir så smile1.gif

Vi kommer nog osså att berätta för nån enstaka innan, jag har en bästa vän som berättade tidigt för mig när hon var gravid och jag kommer göra detsamma om några veckor. Alltid skönt att ha nån o prata med smile1.gif
    Jamen precis. Har en kompis som fick barn ganska nyligen och bor i närheten, så hon kommer nog bli en av de första som jag berättar för. :) Ska bli skönt att kunna prata av sig!
  • Nr 3 på G

Brrr sitter på jobbet och fryser, hur nu det är möjligt i en 32 grader varm simhall. jaja just det jag är gravid Cool

• Ypperlig
    Nr 3 på G skrev 2014-05-20 18:12:00 följande:
    Brrr sitter på jobbet och fryser, hur nu det är möjligt i en 32 grader varm simhall. jaja just det jag är gravid Cool
    haha, känner igen det där. Flört
  • Karinkanin
    Fesitomo skrev 2014-05-20 16:57:14 följande:
    Nä hon har alltid varit positiv och glad för min skull vad de än har varit och stöttat men jag tror att hon tycker att jag går lite fort fram ( har bara varit tillsammans med min sambo sen i sep) + att hon tycker att vi redan har många barn jag har 3 och sambon 1
    Äsch, jag och killen hade varit tillsammans i 6 månader innan vi bestämde oss för att göra första barnet. Känns det rätt så känns det rätt.
  • Limpan nr2

Jag vill gärna vara med här! Verkar vara en mysig tråd med god stämning :)

Jag tror att jag har bf runt den 19-20 januari. Hann aldrig få någon mens efter pillerstopp så har bara min ägglossningsvärk att utgå ifrån.

Är dock lite orolig. De gånger jag varit gravid tidigare (1 son, 1 sen abort och ett mf) så har jag mått skit rent utsagt från och med det att jag plussat. Men ni, i vecka 6(5+0) mår jag toppen. Jag kan dricka kaffe, jag är inte mer trött än vanligt, jag mår inte illa eller spyr 6ggr dagen. Så vad betyder nu detta??? Det enda graviditetssymtomen jag har är sjukt ömma bröst, molvärk till och från och ett svajigt humör. Det för mig lite orolig..... Kan det vara ett tecken på att det kommer sluta illa? Nån mer erfarenhet?

• escapee

En fråga!!!

Var idag på kronans droghandel och skulle köpa lite vitaminer. Köpte ACO gravid. Men sen står de att ja ska ta två tabletter men dela upp dosen på två måltider... Varför?! Med mittval kvinna stod det inget om de?? Är de någon som vet ifall man måste dela upp dosen eller om man kan ta två på en gång ?

• Väntande

Nu har jag mått illa sedan jag vaknade imorse ... Jag pallar inte mer!!! Någon annan som mår så här sjukt illa??? Jag spyr inte, men det känns som att jag åkt båt på öppet hav i flera veckor.

Det tvärgungar!!! Så att jag nästan måste stödja mig när jag står upp för att det gungar så mycket!

Har mått illa sedan en vecka tillbaka, men den här dagen slår alla tidigare :/ det värsta är att jag ska jobba imorgon å jag har ingen aning om hur jag ska lyckas med det om jag vaknar så här igen! Jag pendlar ju dessutom och illamåendet blir värre då ... Kan man få något utskrivet!? Vad fan gör man?? Alltså - det är gungandet som är värst för jag kan knappt stå upp.

• marsmamma87
    Väntande skrev 2014-05-20 20:12:16 följande:

Nu har jag mått illa sedan jag vaknade imorse ... Jag pallar inte mer!!! Någon annan som mår så här sjukt illa??? Jag spyr inte, men det känns som att jag åkt båt på öppet hav i flera veckor.

Det tvärgungar!!! Så att jag nästan måste stödja mig när jag står upp för att det gungar så mycket!

Har mått illa sedan en vecka tillbaka, men den här dagen slår alla tidigare :/ det värsta är att jag ska jobba imorgon å jag har ingen aning om hur jag ska lyckas med det om jag vaknar så här igen! Jag pendlar ju dessutom och illamåendet blir värre då ... Kan man få något utskrivet!? Vad fan gör man?? Alltså - det är gungandet som är värst för jag kan knappt stå upp.

Det finns medicin som bm eller vårdcentral kan skriva ut åt dig. Jag överlever inte utan mina just nu! Hoppas det blir bättre :) kram!
  • Karinkanin
    Limpan nr2 skrev 2014-05-20 20:00:48 följande:
    Jag vill gärna vara med här! Verkar vara en mysig tråd med god stämning :)
    Jag tror att jag har bf runt den 19-20 januari. Hann aldrig få någon mens efter pillerstopp så har bara min ägglossningsvärk att utgå ifrån.
    Är dock lite orolig. De gånger jag varit gravid tidigare (1 son, 1 sen abort och ett mf) så har jag mått skit rent utsagt från och med det att jag plussat. Men ni, i vecka 6(5+0) mår jag toppen. Jag kan dricka kaffe, jag är inte mer trött än vanligt, jag mår inte illa eller spyr 6ggr dagen. Så vad betyder nu detta??? Det enda graviditetssymtomen jag har är sjukt ömma bröst, molvärk till och från och ett svajigt humör. Det för mig lite orolig..... Kan det vara ett tecken på att det kommer sluta illa? Nån mer erfarenhet?
    Förra grav hade jag jättejättemycket växtvärk from några dagar innan BIM tills några veckor in i grav. Nu känner jag ingenting. Lite tröttare och ett supersuperdåligt humör bara. Den ena graviditeten behöver inte alls vara lik den andra har jag förstått. Njut av att inte må illa! =)
  • Limpan nr2
    Karinkanin skrev 2014-05-20 20:23:20 följande:
    Förra grav hade jag jättejättemycket växtvärk from några dagar innan BIM tills några veckor in i grav. Nu känner jag ingenting. Lite tröttare och ett supersuperdåligt humör bara. Den ena graviditeten behöver inte alls vara lik den andra har jag förstått. Njut av att inte må illa! =)
    Tack för ditt lugnande svar :)

Ja jag ska försöka njuta för jag har verkligen mått så dåligt i tidigare graviditeter. När jag väntade sonen blev jag inlagd 2 ggr och fick dropp!

Så ja, det är väl bara att njuta så länge det varar ;)
Svar på tråden BF Januari 2015