• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Tingeliiiing

Tack alla som svarat!

Fick komma på en akut tid o bebis lever o måttet stämmer på veckan 7+3 enligt ul o senaste mens

• Respan

Idag ska vi berätta för våra föräldrar, har ni några roliga sätt man kan säga det på? :D

• bejb

Tack och lov en dag utan illamående-hittills!! Såhär bra har jag inte mått på två veckor! Har kunnat äta både lite frukost,en saftglass och 2 köttpiroger till lunch! Halleluja! Och så fick jag tag på postafen på apoteket!! :)

Vi hade tänkt vänta tills efter ultraljudet i v 12,men jag vet inte..börjar vara svårt att hålla hemligt nu tycker jag. Kan ju inte åka utanför hemmet då jag mår så dåligt hela tiden.. på söndag ska vi iallafall ha 2 års kalas för vår älskade dotter och då kommer våra familjer hit. Kanske vi borde berätta då iallafall så har man nån man kan ventilera lite med

• MagicQueen
    Tingeliiiing skrev 2014-05-21 11:01:43 följande:

Tack alla som svarat! smile1.gif

Fick komma på en akut tid o bebis lever smile1.gif o måttet stämmer på veckan 7+3 enligt ul o senaste mens

Va skönt
  • Limpan nr2

Tack för era lugnande svar! Ska försöka njuta av att inte må illa, även om det känns som att det är något man måsta göra som nygravid, haha.

Tog ett graviditetstest idag bara för att se att hcg stiger och det verkar det göra iaf, kom upp ett starkt och klart streck! Så bara hålla tummarna att det går vägen :)

• Bettanspettan

Hej hej. Får man hänga med lite försiktigt? Jag är i v 5+0 i morgon. 
    Fick MA dagen före nyårsafton så jag är lite återhållsam med glädjen denna gången. 
    Annars är det min sjätte graviditet och fjärde barn (förhoppningsvis)

• smaajlet

Hej, hoppar in här om det går :) är nu gravid med andra barnet, sonen är redan 4 år. Jag kan inte heller njuta av den här graviditet pga missfall i december -13 (en dag innan jul också... Inte för att jag firar jul). Är nu i v 6, hoppas att det går bra den här gången :). Har mått illa väldigt mycket och molvärk, trötthet varje dag, somnar jättetidigt (ca 22.30) brukar aldrig sova vid den tiden. Det var inte så här när jag var gravid med sonen. Kommer väl att vara värt om allt går bra :)

• Ypperlig
    MagicQueen skrev 2014-05-21 08:22:09 följande:
    Dag 28 i min menscykel idag och gravid 4+3. Det är just denna dag som jag fått båda mina tidiga mf, så det var med oro jag gick på toa imorse och torkade mig. Hoppas dessa första veckor går fort nu så man kan pusta ut lite sen. Men det var som jag sa till mannen igår, nu väntar 40 veckor av ständig oro smile5.gif
    Åh jag kan förstå din lättnad i morse när inget blod kom, med tanke på tidigare MF. Skönt att passera det! Nu är det som sagt bara 40 veckor kvar av oro, härligt. ;)

Själv kan jag inte heller låta bli att vara orolig, aldrig varit gravid förut, så vet inte hur min kropp reagerar på denna främling i magen. Jag försöker äta så gott jag kan och undviker så mycket kemikalier som möjligt i hopp om att det kanske hjälper. 
  • Ypperlig
    Respan skrev 2014-05-21 11:06:28 följande:
    Idag ska vi berätta för våra föräldrar, har ni några roliga sätt man kan säga det på? :D
    Åh, spännande! haha, kan tyvärr inte komma på något bra sätt att berätta än. Återkommer om jag jag gör det. :) Du får berätta sen vad ni sa och reaktionerna!
  • mariaheterjag

Jag har drabbats av en enorm trötthet. Är helt slut på kvällarna. Gick och la mig 21.30 igår och är ändå supertrött idag, sitter bara och gäspar. Någon mer? Kan det va järnbrist redan? 

Svar på tråden BF Januari 2015