• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • JhjärtaK
    eagle87 skrev 2014-06-08 00:05:42 följande:

Känns som mensen kommit igång nu.

Nej så tråkigt! Var det spökstreck du fick då kanske? Eller ett tidigt missfall? Vilket märke använde du?
  • JhjärtaK
    Murrmys skrev 2014-06-08 06:51:25 följande:

Ovanligt kort mens denna gång, 4 dagars blödning. Kan ha att höra med att kopparspiral sägs göra mensen "värre" än normalt, och detta är min normala :) spännande att se hur det utvecklar sig med ÄL nu framöver...vet att när jag plussade med sonen hade jag lutealfas på 11 dagar så om det är så nu med innebär det ÄL 17/6, appen fertilityfriend sätter ÄL till 14/6, men är ju första månaden så det är väl nån standardgrej :)

Har hängt med lite dåligt här men skumläst en del, verkar inte vara många som plusar än? Hur går det för er alla?!

Här är det ÄL och kommer att ha BIM på midsommarafton så nu börjar väntan

Jag har samma lutealfas nu som innan dottern föddes, undrar om det är vanligt att den ändras av att få barn?
  • JhjärtaK

Skulle någon som sitter vid datorn ändra mitt datum och flytta mig på listan? Det vore jättesnällt!

20/6 är BIM

• ImseVimseSpindel
    JhjärtaK skrev 2014-06-08 07:03:09 följande:
    Det skall väl vara lite enklare för kroppen att komma igång efter minipiller än efter P-piller iaf har jag fått för mig. Hoppas att kroppen din kickar igång!

Okej. Det låter bra iaf:) dag 5 men blinkande gubbe idag:/ undra om jag kan ha missat max ,även fast jag testat varje dag samma tid...
  • JJF
    eagle87 skrev 2014-06-07 20:05:55 följande:

Jag är så jävla röd kommer mer o mer rosa på pappret. Hoppas hoppas hoppas det inte är mens på g. Så så rädd nu. Mår illa.
    Min bästa väninna hade en helt vanlig mens på BIM fast hon var gravid, håll ut!! kramar
  • Södertös
    JhjärtaK skrev 2014-06-07 19:27:43 följande:
    Tempen stiger efter ÄL och brukar hålla sig högre över BIM och fortsatt framåt om man är gravid men om man inte lyckats bli gravid går tempen ner igen någon dag innan mens som jag förstått det.

combat90 skrev 2014-06-07 19:29:34 följande:
    Efter äl så ligger tempen cirka 0,2-0,5 grader högre än innan äl. Om tempen sjunker så är de så att mensen oftast kommer och är du gravid så ligger tempen högt under hela graviditeten sägs det. Men jag tycker inte man ska lita på de. min temp sjunker först när mensen e slut.. så jag tar nog hellre o lita på mensen där ;) jag låg på 36,0 innan äl precis. Och nu har den stigit till 36,5 vilket innebär att en ägglossning har skett!! :)

Tack så mycke för svaren Ja jag litar nog inte på temp... så får bli tester här men intressant o veta!
  • majja77

Hej alla oldies och newbies Hjärta  Jag hänger väl på en månad till dåååååååååååå!!!     bim 22/6 .. så om någon vänlig vill hjälpa mig att komma med i listan?  Jag har äl idag eller imorgon, en förjävlig äl värk!!Att det ska göra såååå ONT!! 

• Manelma

Då kom mensen inatt/imorse. Så nya tag på äl vid midsommar och Bim runt 6te juli.

• Evening primrose

Murrmys Amning kan ofta rubba lutealfasen, därför d kan vara svårt att bli gravid om man ammar, fast man fått mens. Min blev inte tillräckligt lång förren jag slutat helt å nu tror jag att den är som den var innan, 13 dar typ. Vet iofs inte så mycke om min lutealfas före grav men dottern blev till på första försöket m ältest så tror fasen då var typ 13-14 dar. Tror äl kom som vanligt trots tidigt mf innan

♡ Lilla E ♡
Svar på tråden BIM Juni 2014