• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • ImseVimseSpindel

Ni som använder eller har använt clearblue med dubbel hormonindikator, och givetvis ni andra också:) Jag har fått 5 dagar med blinkande gubbe och jag har läst att det kan va så och sen kommer den fasta. Men alla tecken på att ägglossningen är på g är borta. Har inga flytningar alls och känner inget. Tyckte att jag kände lite på vänster sida de första dagarna med blinkande gubbe. Tycker dock att tappen fortfarande är mjuk och inte stängd.

Tror ni ägglossningen uteblev? Eller kan det vara så att jag haft ägglossning men att maxhöjningen va så kort att jag inte hann få nåt utslag på testet utan får blinkande gubbe igen?

Funderar på att sluta testa nu men vill inte missa Om jag skulle ha senare. Det är frustrerande när man inte vet om kroppen fungerar...

• Evening primrose

Inte velat anv cb m dubbel indikator just för att många upplever de som förvirrande men forts testa tycker jag, man kan väl ha fler blinkande dar än 5?

♡ Lilla E ♡
  • Mollemolle81
    Murrmys skrev 2014-06-08 06:51:25 följande:
    Ovanligt kort mens denna gång, 4 dagars blödning. Kan ha att höra med att kopparspiral sägs göra mensen "värre" än normalt, och detta är min normala :) spännande att se hur det utvecklar sig med ÄL nu framöver...vet att när jag plussade med sonen hade jag lutealfas på 11 dagar så om det är så nu med innebär det ÄL 17/6, appen fertilityfriend sätter ÄL till 14/6, men är ju första månaden så det är väl nån standardgrej :) Har hängt med lite dåligt här men skumläst en del, verkar inte vara många som plusar än? Hur går det för er alla?!

Jag hade lång å mkt mens med kopparspiralen...efter den åkte ut så har jag knappt ngn mens....hur skönt som helst, aldrig mer koppar...
  • Lambo
    Mollemolle81 skrev 2014-06-08 12:53:04 följande:

Jag hade lång å mkt mens med kopparspiralen...efter den åkte ut så har jag knappt ngn mens....hur skönt som helst, aldrig mer koppar...
    Efter några månader m koppar stabiliseras det. 6 månader i mitt fall sen blev det som innan! Superskönt att slippa hormoner.
  • Mollemolle81

Verkar som om min äl var igår....idag e flytningarna mest krämiga med lite inslag av äggvita men dock lite! Tempen är 36.9 mot vanliga 36, 5-36,6....tog. Tempen imorse efter en natts flyg så vet inte om den är riktig eller hög för man inte sovit riktigt som vanligt...lite svårt att bedöma... Men nu när jag kom hem var jag bara tvungen att ta ett lila cb...visade bara en rund ring...antingen så har jag ingen äl eller så var den igår?! Åh, vill veta nu om jag hade äl eller inte!!! Känns som om det blir två jobbiga veckor att invänta...samt följande dagars temp!! Bim blir nytt på mig igen om ngn vill ändra, det blir på midsommardagen den 21/6...om ngn ändrar i listan så får ni gärna göra ändra för mig för det funkar inte på min iPad!

• combat90

Aa vad tiden går sakta:)tänkte testa innan midsommar o se om de tog sig denna gång. Har en känsla av att de kan bli så. Men jag har lovat mig själv att försöka tänka så lite på det. Men kändes som vi prickade in ägglossningen helt perfekt!! Vi får se.. hoppas hoppas!! :)

• combat90

Aa vad tiden går sakta:)tänkte testa innan midsommar o se om de tog sig denna gång. Har en känsla av att de kan bli så. Men jag har lovat mig själv att försöka tänka så lite på det. Men kändes som vi prickade in ägglossningen helt perfekt!! Vi får se.. hoppas hoppas!! :)

• ImseVimseSpindel
    Evening primrose skrev 2014-06-08 10:42:41 följande:
    Inte velat anv cb m dubbel indikator just för att många upplever de som förvirrande men forts testa tycker jag, man kan väl ha fler blinkande dar än 5?

Ja, jag har läst flera som haft fler dagar med blinkande och sen fått fast gubbe så det är ju mycket möjligt. Bara det att jag är på dag 19 nu och alla täcken på äl har försvunnit:/

Och om man kollar på strecken när man tagit ut stickan så är strecket svagare än igår. Tror inte jag har nån ägglossning den här gången faktiskt. Men jag tänkte att jag testar imorgon också och ser va det blir:)
  • Murrmys

Jag har trivts kanon! Haft mens 5-6 dagar varav en dag med riklig! Tycker också att det känns bättre utan hormoner ;)

Mollemolle81 skrev 2014-06-08 12:53:04 följande:

• JhjärtaK
    Evening primrose skrev 2014-06-08 10:42:41 följande:

Inte velat anv cb m dubbel indikator just för att många upplever de som förvirrande smile1.gif men forts testa tycker jag, man kan väl ha fler blinkande dar än 5?

? Lilla E ?
    Håller mig också borta från de lila CB då flera fått blinkande gubbe lääääänge och det är ju bara störande
Svar på tråden BIM Juni 2014