• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • Södertös
    combat90 skrev 2014-06-07 08:24:07 följande:
    Tar tempen direkt innan jag stiger upp ur sängen. Varje dag i stort sett. Den mest säkra metoden e att ta de i rumpen. Men jag tar de oralt precis som när jag kollar om jag har feber. Har gjort de i två månader bara så har fått en liten bild om hur jag ska ligga innan o efter äl. Så rätt bra att man ser då om man haft äl. Så att kombinera med ältest tycker jag funkar bra. Frågan e om det tar bara ;)

Tack Men hur är det... kan man kolla det för att se om man är gravid med? O stiger graderna med en gång eller måste man va i en spec vecka?
  • JhjärtaK
    Södertös skrev 2014-06-07 19:21:00 följande:

Tack smile1.gif Men hur är det... kan man kolla det för att se om man är gravid med? O stiger graderna med en gång eller måste man va i en spec vecka?
    Tempen stiger efter ÄL och brukar hålla sig högre över BIM och fortsatt framåt om man är gravid men om man inte lyckats bli gravid går tempen ner igen någon dag innan mens som jag förstått det.
  • combat90
    Södertös skrev 2014-06-07 19:21:00 följande:
    Tack Men hur är det... kan man kolla det för att se om man är gravid med? O stiger graderna med en gång eller måste man va i en spec vecka?

Efter äl så ligger tempen cirka 0,2-0,5 grader högre än innan äl. Om tempen sjunker så är de så att mensen oftast kommer och är du gravid så ligger tempen högt under hela graviditeten sägs det. Men jag tycker inte man ska lita på de. min temp sjunker först när mensen e slut.. så jag tar nog hellre o lita på mensen där ;) jag låg på 36,0 innan äl precis. Och nu har den stigit till 36,5 vilket innebär att en ägglossning har skett!! :)
  • eagle87
    JJF skrev 2014-06-07 19:20:43 följande:
    Jo nog är det starkare än det förra!

Jag är så jävla röd kommer mer o mer rosa på pappret. Hoppas hoppas hoppas det inte är mens på g. Så så rädd nu. Mår illa.
  • HGS
    combat90 skrev 2014-06-07 18:52:29 följande:

Härligt!! Lycka till!! Träffade ni ägglossning? Hoppas på ett plus:)
    Tack! Nja, är inte helt säker. Kör bara på en app än så länge, så kanske inte kan lita helt på den, dessutom vet jag inte riktigt om mensen stabiliserat sig efter p-pillerstoppet för några månader sen.  Men hoppas det räcker ändå!
  • Vädurtjejen

Får jag ställa en dum fråga! Ska till gyn på tisdag det är exakt 1 vecka innan bim. Skulle en undersökning kunna skada en eventuell graviditet? En rutinmässig undersökning, cellprov, mm? Vill verkligen inte förstöra våra chanser. Tacksam för svar.

• viljan90
    Vädurtjejen skrev 2014-06-07 21:19:16 följande:
    Får jag ställa en dum fråga! Ska till gyn på tisdag det är exakt 1 vecka innan bim. Skulle en undersökning kunna skada en eventuell graviditet? En rutinmässig undersökning, cellprov, mm? Vill verkligen inte förstöra våra chanser. Tacksam för svar.

Nej... De tror jag inte! Min syster gjorde de när hon var i vecka 6... På nått sett kunde gyn se att hon var gravid för hon visste inte själv de... O hon har en frisk 3 årig pojke nu!
  • JhjärtaK
    eagle87 skrev 2014-06-07 20:05:55 följande:

Jag är så jävla röd kommer mer o mer rosa på pappret. Hoppas hoppas hoppas det inte är mens på g. Så så rädd nu. Mår illa.
    Kanske skall du testa med en annan typ av test? Har fått tidiga plus med testlagrets stickor och även CB digitala med veckoindikator har gett "Gravid" innan BIM för mig.
  • Mollemolle81
    JhjärtaK skrev 2014-06-07 18:11:27 följande:
    Ja och fantastiskt att min kropp kommit igång såpass snabbt efter mitt mf i vecka 9, ÄL kom bara tre dagar senare om jag räknar missfallsdagen som första mensdag.

Härligt att sin kropp verkar kommit igång så snabbt efter mf! Min verkar oxå vara tillbaka efter mf, precis som vanligt beTer den sig än så länge...äl sekret nu idag och det började lite smått för ett par dgr sen! Så äl imorgon eller på måndag tror jag! Är utomlands nu men åker hemåt om en timme...glömde mina cb stickor hemma men så fort jag kommer hem imorgon fm ska jag testa för å se om jag formen glad gubbe! Vi ligger ju i samma fas, nu får ci följas åt å se om vi får plus direkt efter mf!
Svar på tråden BIM Juni 2014