• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • Södertös

Det här med ta temp... gör ni det på morgonen direkt innan ni går upp eller kan man göra det nör som på dagen? O ka ske dum fråga men tar ni tempen precis som när man har feber?

• Mollemolle81

Jag tempar varje morgon innan jag går upp...ibland är det lite svårt då jag jobbar treskift...har ju inte riktigt samma temp kl 07 på morgonen när jag sovit som när jag kommer hem från ett nattpass....sen när jag sovit efter ett nattpass å vaknar kl 15 så e det ju inte samma heller....men jag ligger stadigt på 36,5-36,6 innan äl och runt 37 då äl varit...

• combat90
    Södertös skrev 2014-06-07 08:13:01 följande:
    Det här med ta temp... gör ni det på morgonen direkt innan ni går upp eller kan man göra det nör som på dagen? O ka ske dum fråga men tar ni tempen precis som när man har feber?

Tar tempen direkt innan jag stiger upp ur sängen. Varje dag i stort sett.

Den mest säkra metoden e att ta de i rumpen. Men jag tar de oralt precis som när jag kollar om jag har feber. Har gjort de i två månader bara så har fått en liten bild om hur jag ska ligga innan o efter äl. Så rätt bra att man ser då om man haft äl. Så att kombinera med ältest tycker jag funkar bra. Frågan e om det tar bara ;)
  • combat90
    ImseVimseSpindel skrev 2014-06-07 08:45:04 följande:
    Nån som testat att ta Agnus Castus?:)

Vad e de? :)
  • ImseVimseSpindel
    combat90 skrev 2014-06-07 09:29:32 följande:
    Vad e de? :)

Endel säger att det ska kunna räta till om man har lång cykel eller oregelbunden mens eller om man inte får igång ägglossningen.

Jag har lång cykel. Är på dag 18 och har inte fått ägglossning än.

Jag testade det förra gången jag blev gravid men då fick jag utslag två gånger på äl-test, dels på dag 18 och sen typ 32 eller nåt. Jag blev gravid då vid sista utslaget för ägglossning. Cykeln skulle blivit ännu längre då om jag inte skulle blivit gravid men jag blev ju ändå gravid. Funderar på om jag skulle testa igen:)

Tänkte om fler har erfarenhet av agnus castus och kan råda mig lite:)
  • Kissekatten2014
    eagle87 skrev 2014-06-07 00:26:42 följande:
    tack, grattis till dig med, fyllde du 28 eller? 
    asså jag pendlar mellan att vara 100% säker att jag e gravid till att tänka att jag är dum i huvudet o inte ska ge mig själv falska förhoppningar.
    dessa tecken har jag haft, frossa, varit varm, ömma bröst, stickningar, ilningar i typ urinröret men är inte uvi för de bränns eller svider inte, o helt plötsligt en ilande känsla idag vid sex o färsk blödning på papret men inget mer, har läst att slemhinnorna blir känsliga när man e gravid, har tagit 2 tester ett visa svagt andra visade inget, ska inte testa mer tills bim +1-2 nu. 

vad tror du? hade du ngr symptom denna månad?
    Vilka spännande symptom du har och en del kan ju faktiskt vara så att det är grav tecken ????. Jag vet vad du menar ibland känns det som man verkligen var gravid och oftast är det huvudet som bara lurar en.. Jag har haft ömma bröst dem sista två månaderna, första månaden blev jag överlycklig och trodde jag var gravid och så kom mensen ändå. Nej jag blev 29 nu...
  • Kissekatten2014
    Acire94 skrev 2014-06-07 01:50:00 följande:
    Men vilken svärmor, man måste ha lite gränser på vad man kan gnälla på tycker jag! Usch, speciellt när man är ledsen över mensen :( Hur länge hade ni hållt på?
    Nej det var min mamma som vräkte ur sig det det känns ännu värre. Vi har försökt sen januari, och ingen vet att vi försöker heller bara min närmsta vän..
  • Lambo

BIM nästa helg.

Försöker VERKLIGEN att tänka att jag inte är gravid. Svårt när brösten läcker (märkte igår kväll..)?! Haha vad fasen.. Är liksom övertygad om att kroppen spelar mig ett spratt ;)

Svar på tråden BIM Juni 2014