• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • Palmhjärtat

Tusen tack till er som svarade ang min ÄL! Jag fortsatte testa och imorse blev det ett lite tydligare sträck så jag bestämde mig för att testa nu ikväll med och det blev helt klart positivt! Alltså har jag ägglossning senare än jag trott och det är ju bra att veta :) men när bör vi mysa till det, imorgon kväll då som är 24 timmar efter positivt ÄL-test?

• Nika10
    Palmhjärtat skrev 2014-05-31 22:39:23 följande:
    Tusen tack till er som svarade ang min ÄL! Jag fortsatte testa och imorse blev det ett lite tydligare sträck så jag bestämde mig för att testa nu ikväll med och det blev helt klart positivt! Alltså har jag ägglossning senare än jag trott och det är ju bra att veta :) men när bör vi mysa till det, imorgon kväll då som är 24 timmar efter positivt ÄL-test?
    jag hade myst ikväll,  imorgon och måndag! lycka till!! 
  • JhjärtaK
    Milie skrev 2014-05-31 19:23:03 följande:

Är du helt säker på det du skriver? Vid BIM har ägget redan fäst i livmodern. Det tar väl i regel som mest till ÄL+7, vilket är BIM-7 för vissa. Sen tror jag att man absolut inte ska anta att alkohol i blodet är harmlöst för livmodern.
    Nej säker kan man ju aldrig vara på någonting egentligen men allt det befruktade ägget behöver kommer ifrån gulkroppen som jag förstått det och i min "gravidbok" från mvc med dottern så stod det i vecka 6 att " nu är det dags att sluta med alkoholen etc", då hade jag inte druckit sedan mitt plus men ja, jag tror inte att det påverkar nämnvärt att ta ett glas vin innan BIM. De flesta bm uppmuntrar till att man skall leva som vanligt fram tills dess man testar positivt och även detta tror jag på.
  • JhjärtaK
    Evening primrose skrev 2014-05-31 19:32:09 följande:

Milie Tror hon menar att embryot lever av egen näring i början å inte delar med mamman. Typ smile1.gif

? Lilla E ?
    Precis
  • JhjärtaK
    corran skrev 2014-05-31 19:46:27 följande:

Äl+8 idag, negativt test imorse. Nu på kvällen fick jag en flytning, ed en pytte liten blodstrimma i, kan det vara nidblödning? Hur mpnga dagar efter en ev nidblödning borde det kunna visa på ett test?

Fick nidblödning med dottern på ÄL+6 och sen positivt ÄL+10 så inte många dagar kvar för dig innan du kan testa
  • Milie
    JhjärtaK skrev 2014-05-31 23:22:16 följande:
    Nej säker kan man ju aldrig vara på någonting egentligen men allt det befruktade ägget behöver kommer ifrån gulkroppen som jag förstått det och i min "gravidbok" från mvc med dottern så stod det i vecka 6 att " nu är det dags att sluta med alkoholen etc", då hade jag inte druckit sedan mitt plus men ja, jag tror inte att det påverkar nämnvärt att ta ett glas vin innan BIM. De flesta bm uppmuntrar till att man skall leva som vanligt fram tills dess man testar positivt och även detta tror jag på.
    Jag tror inte alkoholen skulle påverka zygoten/embryot såvida den fäst. Det enda jag ställer mig tveksam till är om det verkligen kvittar om man har alkohol i blodet då ägget ska fästa in i livmodern. Jag tror inte det kvittar. Men lyckas man starta graviditeten så kan jag tänka mig att det gör mindre med alkoholen. Fast jag har svårt att tro att gulkroppen i äggstocken tillför ägget i äggledaren något. Skulle väl vara mer troligt att den lever på kolhydraterna som spermien bestod av. Den är ju som ett litet energiknippe.

Frågan var ju hur som helst om man kunde dricka runt BIM, vilket borde vara runt den tiden då ägget fäster. Det var bara därför jag motsatte mig att du sa åt henne att det inte gör något alls.
  • Milie
    Evening primrose skrev 2014-05-31 19:32:09 följande:
    Milie Tror hon menar att embryot lever av egen näring i början å inte delar med mamman. Typ smile1.gif
    Josephine88 skrev 2014-05-31 19:42:53 följande:
    Ang alkohol och nyligt gravid. Fram till v 5 får fostret näring från gulsäcken och får därmed ingen näring från mamman eller hennes blod. Även om man förstås rekommenderas att avstå alkohol. 
    Jo, men som jag skrev nu nyss så handlade frågan om hur vida det spelar roll kring BIM. Jag tror inte man kan säga tvärsäkert att alkohol i blodet kvittar då det handlar om att ägget ska lyckas fästa i livmodern. Då man väl är gravid är det ju lite annat. Fast även som jag skrev tidigare så har jag svårt att tro att ägget får näring från gulkroppen som är kvar i äggstocken. Tror snarare det har energiförrådet från spermien.

• Solägget

Är det någon här inne som har testat clearblues fertilitetsglidmedel? Är det bara ett spermievänligt glidmedel eller ökar det på något vis chansen att man blir gravid? Hittar olika info på nätet...

• Stina87

Testade negativt imorse med clearblue digital. Jag som verkligen trodde att det tagit sig då jag fick en rosa flytning på äl+8 som jag hoppades var nidblödning. Har aldrig fått så förut. Vad kan det vara om det inte är en nid?

Svar på tråden BIM Juni 2014