• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • Milie

Alltså, gulekropp, gulesäck och allt vad det är. Den ena ger inte embryot näring och den andra är inte aktuell vid BIM. Frågan handlade om BIM. Alkoholintag vid BIM. Jag tyckte det var fel att svara att det "spelar ingen roll" helt tvärsäkert när någon är osäker och undrar. Jag tvivlar på att personen faktiskt vet säkert att det inte spelar någon roll. Man kan ju så klart spåna och säga hur man själv hade gjort. Vill bara att man är försiktig med att säga hur saker ÄR då man föreslår hur andra ska göra.

Och för tredje gången så tror jag inte alkohol gör något ibörjan av en graviditet. Det jag tror däremot kan spela roll är om ägget fäster överhuvudtaget. Jag säger inte att det är omöjligt eller ens ovanligt att ägget fäster till trots alkohol i blodet, jag säger bara att man inte kan säga säkert till andra att det kvittar.

• Evening primrose

Om ägget fäster el har förmodligen med andra faktorer å göra, slemhinnan i livmodern osv Möjligen kanske alkoholintag varenda dag från mens till inplantation påverkar? Inte alkohol just vid inplantationen? Klart man ska va försiktig m vad man säger som fakta här men å andra sidan är hela FL fullt av råd å tankar om saker som inte är faktabaserade öht, vill man googla fakta i frågan hittar man nog både de som säger att alkohol vid inplantation är dåligt å de som säger att d är toppen

♡ Lilla E ♡
  • Milie

Det som var viktigt, enligt mig, var att inte påstå att saker och ting kvittar på ett tvärsäkert sätt då det kanske inte gör det. Självklart måste man vara källkritisk men hur svårt är det att säga "Jag tror.." eller liknande?

Gulesäcken - den TRODDE jag inte bildades förrän flera veckor senare. Det vore intressant att veta mer om den, så om du vet att den finns med från början så tar jag tacksamt emot en länkning från en sida som påstår det.

Hur lång tid från BIM skulle inplantationen vara då?

• Evening primrose

Inplantationen varierar väl från gång till gång, brukar man inte säga att den sker oftast mellan 6 o 11 dar efter ägglossning? Jag vet inte hur det får näring i början, svaret om gulesäcken kom från en annan i tråden. Däremot får det näring på nåt sätt utan att kopplas m mammas blod i början. Och såklart ska man inte uttala sig tvärsäkert, ej heller ta alla svar som sanningar

♡ Lilla E ♡
  • JJF
    Milie skrev 2014-06-01 14:44:07 följande:
    Det som var viktigt, enligt mig, var att inte påstå att saker och ting kvittar på ett tvärsäkert sätt då det kanske inte gör det. Självklart måste man vara källkritisk men hur svårt är det att säga "Jag tror.." eller liknande?

Gulesäcken - den TRODDE jag inte bildades förrän flera veckor senare. Det vore intressant att veta mer om den, så om du vet att den finns med från början så tar jag tacksamt emot en länkning från en sida som påstår det.

Hur lång tid från BIM skulle inplantationen vara då?
     www.ehd.org/resources_bpd_illustrated.php&language=87

Kankse ni får svar på denna sida :)

Annars också en intressant sida med mycket info :)
  • kossann
    Kissekatten2014 skrev 2014-06-01 11:16:36 följande:
    Det förbättrar ju miljon där inne för spermierna. Och tycker överlag att det är ett lättflytande glidmedel som är smidigt att använde man får den dosen man behöver i pipetten.. Tycker det är värt och prova iaf smile1.gif
    Ni som har testat, blir det inte för "kladdigt" av den? När jag var hos läkaren för att kolla äggreserven, så sa han att jag hade tunn slemhinna och att glidmedel kan hjälpa till att få ägget att fastna. Men jag är lite rädd för att det blir för kladdigt där nere...  
Svar på tråden BIM Juni 2014