• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • Solägget

Jag tänker samma! Men nu köpte jag en förpackning på apoteket så jag återkommer när jag testat ??

kossann skrev 2014-06-01 18:06:13 följande:
    Ni som har testat, blir det inte för "kladdigt" av den? När jag var hos läkaren för att kolla äggreserven, så sa han att jag hade tunn slemhinna och att glidmedel kan hjälpa till att få ägget att fastna. Men jag är lite rädd för att det blir för kladdigt där nere...  

• JhjärtaK

Fortfarande svagt positivt gravtest idag, aaargh! Kan inte hcg bara sjunka tillbaka helt nu? Två veckor sedan mf...

Någon som vet om man skall räkna mf-dagen som första mensdag eller om man räknar första negativa gravtest-dagen som första i cykeln? Dvs håller kroppen på att förbereda ÄL redan när hcg sjunker eller börjar den förbereda först när hcg är typ 5 eller lägre?

Undrar för antingen behöver jag kanske inte vänta så länge eller så behöver jag vänta 3 veckor nästan efter att hcg har "försvunnit".

• Evening primrose

Tror du räknar första blödningsdagen, sen kan äl bli försenat pga hcg, har förstått d är olika för olika kvinnor hur lågt d måste va innan kroppen kickar igång äl processen

♡ Lilla E ♡
  • eagle87

Testade neg idag men har bim 9/6. Men är på äl +8 idag. Min lutealfas fas är 15-16 dagar, så antar att det finns hopp??

• Vikkan333

Klart det finns!!

eagle87 skrev 2014-06-01 19:38:38 följande:
    Testade neg idag men har bim 9/6. Men är på äl +8 idag. Min lutealfas fas är 15-16 dagar, så antar att det finns hopp??

• Kissekatten2014
    kossann skrev 2014-06-01 18:06:13 följande:
    Ni som har testat, blir det inte för "kladdigt" av den? När jag var hos läkaren för att kolla äggreserven, så sa han att jag hade tunn slemhinna och att glidmedel kan hjälpa till att få ägget att fastna. Men jag är lite rädd för att det blir för kladdigt där nere...  

Jo det är väldigt lätt flytande glidmedel så det blir kladdigt..
  • sowe81
    JhjärtaK skrev 2014-06-01 19:21:20 följande:

Fortfarande svagt positivt gravtest idag, aaargh! Kan inte hcg bara sjunka tillbaka helt nu? Två veckor sedan mf...

Någon som vet om man skall räkna mf-dagen som första mensdag eller om man räknar första negativa gravtest-dagen som första i cykeln? Dvs håller kroppen på att förbereda ÄL redan när hcg sjunker eller börjar den förbereda först när hcg är typ 5 eller lägre?

Undrar för antingen behöver jag kanske inte vänta så länge eller så behöver jag vänta 3 veckor nästan efter att hcg har "försvunnit".

Jag tror äl kan komma igång när chef är nere på 40 om jag minns rätt från när jag hade mitt första ma. O vid 40 så testar man ju fortfarande positivt. Man brukar räkna mf dagen, den med klumpar/skrapning, som dag 1 men som nån annan skrev det är vanligt att äl blir försenad eller hoppar över, vilket det gjorde för mig, jag fick min mens bara typ en vecka efter mitt negativa gravtest.
  • eagle87
    Vikkan333 skrev 2014-06-01 18:41:52 följande:

Klart det finns!!

Det känns som att det är så många här på familjeliv som testar pos på äl 8,9,10.
  • sowe81

Min kropp beteer sig jättekonstigt. Har haft känningar i brösten o molande sen äl+10 typ. Testat negativt. Fick mens på äl+11 men blödde bara 1.5 dag o sen bara lite bruna flytningar, jag brukar blöda ordentligt i 3 dagar. Nu är jag på dag 5 i mensen o har molande värk men blöder inte. Tog test i fredags som var neg men hela kroppen säger att jag är gravid ändå. Måste nog testa igen imorgon, då är det äl+16.

Svar på tråden BIM Juni 2014