BIM Juni 2014
Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!
Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!
Jag tänker samma! Men nu köpte jag en förpackning på apoteket så jag återkommer när jag testat ??
Fortfarande svagt positivt gravtest idag, aaargh! Kan inte hcg bara sjunka tillbaka helt nu? Två veckor sedan mf...
Någon som vet om man skall räkna mf-dagen som första mensdag eller om man räknar första negativa gravtest-dagen som första i cykeln? Dvs håller kroppen på att förbereda ÄL redan när hcg sjunker eller börjar den förbereda först när hcg är typ 5 eller lägre?
Undrar för antingen behöver jag kanske inte vänta så länge eller så behöver jag vänta 3 veckor nästan efter att hcg har "försvunnit".
Här är en bild på dagens, torkade, test.

Tror du räknar första blödningsdagen, sen kan äl bli försenat pga hcg, har förstått d är olika för olika kvinnor hur lågt d måste va innan kroppen kickar igång äl processen
Testade neg idag men har bim 9/6. Men är på äl +8 idag. Min lutealfas fas är 15-16 dagar, så antar att det finns hopp??
Klart det finns!!
Fortfarande svagt positivt gravtest idag, aaargh! Kan inte hcg bara sjunka tillbaka helt nu? Två veckor sedan mf...
Någon som vet om man skall räkna mf-dagen som första mensdag eller om man räknar första negativa gravtest-dagen som första i cykeln? Dvs håller kroppen på att förbereda ÄL redan när hcg sjunker eller börjar den förbereda först när hcg är typ 5 eller lägre?
Undrar för antingen behöver jag kanske inte vänta så länge eller så behöver jag vänta 3 veckor nästan efter att hcg har "försvunnit".
Klart det finns!!
Min kropp beteer sig jättekonstigt. Har haft känningar i brösten o molande sen äl+10 typ. Testat negativt. Fick mens på äl+11 men blödde bara 1.5 dag o sen bara lite bruna flytningar, jag brukar blöda ordentligt i 3 dagar. Nu är jag på dag 5 i mensen o har molande värk men blöder inte. Tog test i fredags som var neg men hela kroppen säger att jag är gravid ändå. Måste nog testa igen imorgon, då är det äl+16.