• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • JhjärtaK
    eagle87 skrev 2014-06-01 19:38:38 följande:

Testade neg idag men har bim 9/6. Men är på äl +8 idag. Min lutealfas fas är 15-16 dagar, så antar att det finns hopp??

Klart det finns hopp! Testade negativt med dottern på ÄL+8 och sen positivt på äl+10
  • JhjärtaK

Tack för svar alla!

Någon som vet var man kan köpa CB digitala gravtest med veckoindikator billigast? Tänkte testa med ett sådant på onsdag och hoppas innerligt att jag får Ej Gravid (förhoppningsvis ända gången jag behöver hoppas på det).

• Alvolina

Hejsan! Hoppar in här...tyvärr kanske man ska säga. Men nu jäklar!! Jag och min man har bestämt att nu är det vår tur denna månad :) väntar lite med att skriva in mig i någon lista.

• Kissekatten2014
    JhjärtaK skrev 2014-06-01 20:33:06 följande:
    Tack för svar alla! Någon som vet var man kan köpa CB digitala gravtest med veckoindikator billigast? Tänkte testa med ett sådant på onsdag och hoppas innerligt att jag får Ej Gravid (förhoppningsvis ända gången jag behöver hoppas på det).

Jag tror det är apotea.se som har det billigaste testen
  • Vikkan333

Ja det känns så men du får tänka att ägget kanske inte fäster förrän dag 8 och då kan inget test visa plus dag 8. Hur lång lutealfas brukar du ha?

eagle87 skrev 2014-06-01 20:09:41 följande:
    Det känns som att det är så många här på familjeliv som testar pos på äl 8,9,10.

• Manelma

Gulkroppen utvecklas så fort ägget släpper, och börjar direkt producera hormoner som gör att slemhinnan i livmodern ska bli gynnsam för ägget att fästa,   sen om ägget blir befruktad, och borrar sig ner livmodern så är det gulkroppen som ger graviditeten hormonerna som den behöver för att växa tills moderkakan utvecklas klart och tar över. 

sv.wikipedia.org/wiki/Gulkropp

Personligen dricker jag inte under tiden jag försöker bli gravid, känns inte rätt inombords och ja dricker i princip inte normalt heller så ja känns inte som att jag missar något. Finns mängder av alkoholfria alternativ som i min tycker är godare och som jag också vet inte skadar eller påverkar något i min kropp. :) 

• eagle87

En följdfråga till alkohol. Hur påverkar rökning innan bim? Eller ja innan pos test?

• JhjärtaK
    eagle87 skrev 2014-06-01 21:53:01 följande:

En följdfråga till alkohol. Hur påverkar rökning innan bim? Eller ja innan pos test?

Jag tror att det har visat sig att rökning kan leda till minskad fertilitet så försök att sluta om det går.
  • eagle87
    JhjärtaK skrev 2014-06-01 21:20:17 följande:
    Jag tror att det har visat sig att rökning kan leda till minskad fertilitet så försök att sluta om det går.
    Har nästan slutat. Röker cirka en cigg varannan dag. Mindre när jag e positiv innan äl. Men just efter äl innan bim är allt så jobbigt o stressigt,
Svar på tråden BIM Juni 2014