• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • Kurona
    stinaa skrev 2014-08-21 09:54:39 följande:

Är det någon här som väntar tvillingar i mars? :)

Vet tyvärr inte än :(
  • Kurona
    Aho skrev 2014-08-21 09:53:11 följande:

Hej!
    Jag tänkte höra med er hur ni räknar er BF? Går ni efter det som barnmorskan säger då hon kollat på "gravidsnurran" eller följer ni någon app? Jag vet inte riktigt vad jags ka följa då jag vet att jag har fler dagar i min menscykel än 28 dagar så det skiljer sig 5 dagar mellan min bf och barnmorskans bf..
    ha en bra dag!

På vissa sidor på internet så får man skriva in längden på menscykeln, jag fick exakt samma genom mina appar/internet som jag fick av barnmorskan. Riktiga datumet får man sen vid ultraljudet.Googla lite så ska du se att du hittar något :)
  • RoZ29
    Aho skrev 2014-08-21 09:53:11 följande:

Hej!
    Jag tänkte höra med er hur ni räknar er BF? Går ni efter det som barnmorskan säger då hon kollat på "gravidsnurran" eller följer ni någon app? Jag vet inte riktigt vad jags ka följa då jag vet att jag har fler dagar i min menscykel än 28 dagar så det skiljer sig 5 dagar mellan min bf och barnmorskans bf..
    ha en bra dag!

Jag har jätteoregelbunden mens.. Kan vara 12 dagar sen ibland ibland 9 eller ibland på den rätta dagen. Så jag håller mig till barnmorskans tills jag gjort UL... :)
  • Missmajsan

Har gått och väntat på ul i samband med kub v 14, bokade in ett tidigt vul v 12 bara för att få se om där var en liten som levde (har haft väldigt svullen mage, trött som tusan och flera andra symtom). Vi fick ställa in båda då jag precis när jag skulle gå in i v 12 ( tidigare denna veckan) fick en liten blödning, åkte in akut och fick då se att det inte fanns ett foster som levde. Nu är missfallet över tror jag, har varit hemma från jobbet ett par dagar...men tror nästan att jag har fått lite av en chock av detta...

• Yllraz

Vecka 8+2 och i dag fick vi se ett litet hjärta slå!! Poff så försvann minst 80% av alla hjärnspöken :)

• Kpax
    Missmajsan skrev 2014-08-21 13:24:39 följande:

Har gått och väntat på ul i samband med kub v 14, bokade in ett tidigt vul v 12 bara för att få se om där var en liten som levde (har haft väldigt svullen mage, trött som tusan och flera andra symtom). Vi fick ställa in båda då jag precis när jag skulle gå in i v 12 ( tidigare denna veckan) fick en liten blödning, åkte in akut och fick då se att det inte fanns ett foster som levde. Nu är missfallet över tror jag, har varit hemma från jobbet ett par dagar...men tror nästan att jag har fått lite av en chock av detta...

Nej... :(
  • Kpax
    stinaa skrev 2014-08-21 09:54:39 följande:

Är det någon här som väntar tvillingar i mars? :)

Det vet jag inte förrän månadsskiftet september/oktober, men antagligen hade jag sett gravid ut nu (v 13) om det var två, nu ser jag bara tjock ut (trög mage! ).
  • stinaa

Haha, mig syns det ingenting på heller, v 11 nu och ser inte gravid ut, mest ploffsig. Fick dock mage sent med dottern och blev aldrig riktigt stor heller. Jaja, mage lär man nog få förr eller senare ;)

• Mimipig

Jag var på inskrivning idag - urtrevlig bm! - och ligger nu och funderar på en sak. Hon flyttade mitt bf och för att göra en lång historia kort så innebär detta att jag måste haft äl ca ca 5 dar efter sex-dagen. Betyder det att sannolikheten är större för att få en tjej då? (Enligt modellen pojkspermier är snabbast men dör fort, tjejspermier är långlivade). Vad säger ni om sånt här resonemang? Erfarenheter? Trams?