• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • Mimipig
    Tjollahopp skrev 2014-08-22 19:10:03 följande:
    Ja underbart!!! Ska göra 3D senare som jag gjorde med sonen . De va häftigt!! Men de gör man ju ej förän 23 + typ.

Är i vecka 13 (12+1)
    Wow! Tänk att man kan se så mkt så tidigt!
  • Lejonhierta
    Mimipig skrev 2014-08-22 17:33:16 följande:
    Åh, vad tråkigt! Vad händer då? Låter man embryot ligga kvar eller måste du genomgå någon åtgärd?
    Tja i mitt fall har de hållit stenkoll pga att jag haft extremt kraftiga blödningar i ett par veckors tid. Men kroppen har inte stött ut något utan det resorberas så sakteliga. Från att ha sett hjärtslag och hur de minskat från en dag till en annan för att sedan efter en vecka upphört helt och även se embryot/fostret minska i storlek vecka för vecka, liksom hinnsäck osv. Förra veckan syntes den fortfarande tydligt och motsvarar ungefär nu v5 medan den andra korrekt i tiden.
    Ibland resorberar kroppen allt, ibland kan det finnas någon rest som kommer ut vid förlossningen.

Så min största kontenta av det hela nu är att två blev en och att jag fick taskigt Hb och lågt blodtryck och höjd puls som följd av blodförlusten. Järntabletter och koll att det vänder, gör det inte det så vill de ge mig nån påse blod för att få fart på det hela. Sedan görs inte mycket mer.
  • Yllraz
    RoZ29 skrev 2014-08-22 10:35:16 följande:
    Precis.. Vi har sagt vilka namn vi tycker om och sen har den andra sagt ja eller nej. Dom vi båda sagt ja om har vi "sparat" och sen diskuterat runt dom. ????
    Vi har också börjat prata. En lista för pojknamn och en för flicknamn :)
  • lovley00

Lite komiskt i denna vecka ska man tydligen känna sig varm om händer och fötter genom min gravid app och jag som ligger under täcke med vintersocker på då jag har iskalla fötter. Fniss :)

• Sparv15
    Missmajsan skrev 2014-08-21 13:24:39 följande:

Har gått och väntat på ul i samband med kub v 14, bokade in ett tidigt vul v 12 bara för att få se om där var en liten som levde (har haft väldigt svullen mage, trött som tusan och flera andra symtom). Vi fick ställa in båda då jag precis när jag skulle gå in i v 12 ( tidigare denna veckan) fick en liten blödning, åkte in akut och fick då se att det inte fanns ett foster som levde. Nu är missfallet över tror jag, har varit hemma från jobbet ett par dagar...men tror nästan att jag har fått lite av en chock av detta...

Beklagar har varit med om liknande.
  • Sparv15
    stinaa skrev 2014-08-21 09:54:39 följande:

Är det någon här som väntar tvillingar i mars? :)

Inte den här gången, startade som tvillinggraviditet men blir bara en i slutändan dock så har jag tvillingar på 3,5
  • RoZ29
    lovley00 skrev 2014-08-23 20:34:41 följande:

Lite komiskt i denna vecka ska man tydligen känna sig varm om händer och fötter genom min gravid app och jag som ligger under täcke med vintersocker på då jag har iskalla fötter. Fniss :)

Hehe, det känner jag igen. Har alltid varit och är fortfarande iskall om fötter och händer...
  • Yllraz
    lovley00 skrev 2014-08-23 20:34:41 följande:

Enligt skrock väntar du en pojke då. Kalla fötter=pojke. Varma fötter=flicka ;)