• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • rosii

Någon som använder sig av umami taste teaser undra om den heter så? Har nyss köpt en och prövade idag grönt äpple, det var surt men gott! :) fantasin står stilla, vad ska jag mer pröva? Ska och handla imorgon.

Och en till fråga, katrinplommon puré, använder ni köpes eller gör ni egen? Hur gör man egen? Kommer inte ihåg nått från sist :)

• Kela1981
    rosii skrev 2014-11-01 23:04:02 följande:

Någon som använder sig av umami taste teaser undra om den heter så? Har nyss köpt en och prövade idag grönt äpple, det var surt men gott! :) fantasin står stilla, vad ska jag mer pröva? Ska och handla imorgon.

Och en till fråga, katrinplommon puré, använder ni köpes eller gör ni egen? Hur gör man egen? Kommer inte ihåg nått från sist :)

Umami-grejen vet jag inte vad det är. Vi fick nån från en kompis som är som en liten tub som man stoppar in mat i och som barnet sen kan hålla och smaka själv. Svårt att förklara :/ Den tror jag inte vi kommer att använda, såg jättemärklig ut. Känns bättre att låta henne kladda och hålla maten direkt i handen i så fall.

Jag har köpt katrinplommon/päron puré från Hipp. Det är ändå 100% frukt i dom så det tycker jag är precis lika bra som att göra själv. Annars fick vi en bok från BVC som heter Barnmat där det finns recept på lite puréer, bland annat katrinplommon :)
  • Tizi

Min lilla är såå hostig!! Hon har väl blivit smittad av mig som hostat i 3 veckor nu. Så jobbigt när det rosslar så i halsen på lillan

Nätterna är sådär kan man säga! Vi har bytt till sittdelen på vagnen nu så hon kommer upp mer med huvudet när hon ska sova så det underlättar för snuvan.

Vill tacka gudarna för den underbara drycken KAFFE!! Vad skulle jag göra utan den?!?

• rosii

Umami grejen är som en napp med handtag som man kan sätta frukt bitar i, jätte bra för inga bitar kommer bara fruktsaften. Är lite aktivering också, roligt för våran flicka att få hålla och tugga :) tack för receptet!

Tizi ja du, utan kaffe skulle jag inte klara mig!

• smalljey

Måste tipsa om babblarna på youtube. Färgglada figurer som sjunger. Min lilla tjej fick se det igår och idag och hon sitter i sin egna stol vid köksbordet och verkligen studsar upp och ner med öppen mun, överlycklig!

• soffipropp1987
    smalljey skrev 2014-11-02 20:16:36 följande:

Måste tipsa om babblarna på youtube. Färgglada figurer som sjunger. Min lilla tjej fick se det igår och idag och hon sitter i sin egna stol vid köksbordet och verkligen studsar upp och ner med öppen mun, överlycklig! smile2.gif

Ja det är bra att ta till dom när man ska göra något annat lite snabbt! Vi har kollat på dom nästan sen L föddes och det är väldigt populärt :)
  • Kela1981
    rosii skrev 2014-11-02 16:49:36 följande:

Umami grejen är som en napp med handtag som man kan sätta frukt bitar i, jätte bra för inga bitar kommer bara fruktsaften. Är lite aktivering också, roligt för våran flicka att få hålla och tugga :) tack för receptet!

Tizi ja du, utan kaffe skulle jag inte klara mig!

Ha ha ha.....ja men då är det en sån vi har fått. Kanske får prova den då men första intrycket var att den känns överflödig :/

Utan kaffe överlever jag inte! Sambon känner mig alltför väl och ser till att det alltid finns ett gediget lager i skafferiet ;)
  • Kela1981

Ikväll har Alice fått en halv portion gröt med lite katrinplommon puré på. Ska bli spännande att se om det gör någon skillnad på hur bra och länge hon sover. Fick frukt puré hos mormor idag också och hon fullkomligt älskar det :)

Svar på tråden Junibebisar 2014