Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Någon som använder sig av umami taste teaser undra om den heter så? Har nyss köpt en och prövade idag grönt äpple, det var surt men gott! :) fantasin står stilla, vad ska jag mer pröva? Ska och handla imorgon.
Och en till fråga, katrinplommon puré, använder ni köpes eller gör ni egen? Hur gör man egen? Kommer inte ihåg nått från sist :)
Någon som använder sig av umami taste teaser undra om den heter så? Har nyss köpt en och prövade idag grönt äpple, det var surt men gott! :) fantasin står stilla, vad ska jag mer pröva? Ska och handla imorgon.
Och en till fråga, katrinplommon puré, använder ni köpes eller gör ni egen? Hur gör man egen? Kommer inte ihåg nått från sist :)
Här är receptet om du vill använda det :) 
Min lilla är såå hostig!! Hon har väl blivit smittad av mig som hostat i 3 veckor nu. Så jobbigt när det rosslar så i halsen på lillan
Nätterna är sådär kan man säga! Vi har bytt till sittdelen på vagnen nu så hon kommer upp mer med huvudet när hon ska sova så det underlättar för snuvan.
Vill tacka gudarna för den underbara drycken KAFFE!! Vad skulle jag göra utan den?!?
Umami grejen är som en napp med handtag som man kan sätta frukt bitar i, jätte bra för inga bitar kommer bara fruktsaften. Är lite aktivering också, roligt för våran flicka att få hålla och tugga :) tack för receptet!
Tizi ja du, utan kaffe skulle jag inte klara mig!
Måste tipsa om babblarna på youtube. Färgglada figurer som sjunger. Min lilla tjej fick se det igår och idag och hon sitter i sin egna stol vid köksbordet och verkligen studsar upp och ner med öppen mun, överlycklig!
Måste tipsa om babblarna på youtube. Färgglada figurer som sjunger. Min lilla tjej fick se det igår och idag och hon sitter i sin egna stol vid köksbordet och verkligen studsar upp och ner med öppen mun, överlycklig! ![]()
Umami grejen är som en napp med handtag som man kan sätta frukt bitar i, jätte bra för inga bitar kommer bara fruktsaften. Är lite aktivering också, roligt för våran flicka att få hålla och tugga :) tack för receptet!
Tizi ja du, utan kaffe skulle jag inte klara mig!
Ikväll har Alice fått en halv portion gröt med lite katrinplommon puré på. Ska bli spännande att se om det gör någon skillnad på hur bra och länge hon sover. Fick frukt puré hos mormor idag också och hon fullkomligt älskar det :)
Feberfri pojke här hemma idag :)