• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • soffipropp1987

Inatt vaknade vi och hade en febrig pojke, snorig va han också. Antagligen blivit smittad av sin kusin som börjat på dagis nu i höst. Stackars liten, tänk så lätt dom där små får feber.

• Asjak
    soffipropp1987 skrev 2014-11-01 09:38:41 följande:

Inatt vaknade vi och hade en febrig pojke, snorig va han också. Antagligen blivit smittad av sin kusin som börjat på dagis nu i höst. Stackars liten, tänk så lätt dom där små får feber.

Usch stackars liten, hoppas han kryar på sig snart!

Har era småttingar börjat bli blyga?

Isabelle var ca 3,5 månad när hon började bli ledsen och blyg om ngn annan än jag och pappan pratade med henne.

Nu är vi hos mormor och imorse nu kunde hon inte alls prata med henne, underläppen började skaka direkt haha lilla pluttan :)
  • soffipropp1987
    Asjak skrev 2014-11-01 10:18:20 följande:

Isabelle var ca 3,5 månad när hon började bli ledsen och blyg om ngn annan än jag och pappan pratade med henne.

Nu är vi hos mormor och imorse nu kunde hon inte alls prata med henne, underläppen började skaka direkt haha lilla pluttan :)
    Ja jag hoppas han blir bra över helgen!

Han blev nog blyg där vid 3,5 månader ungefär, väldigt gulligt måste jag säga. Hållet man honom och någon pratar med honom så vänder han bort huvudet och eller lägger det mot mitt bröst.
  • Kela1981

Japp, runt 3,5 månad här också. Ibland blir hon till och med rädd för sin pappa ha ha ha.... Sist mormor var här blev det också ledsna miner. Får se hur det går i morgon när vi sk dit igen :)
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-11-01 09:38:41 följande:

Usch då! Hoppas han blir frisk snart igen :)
  • Åttiotalist
    Usch stackars liten, hoppas han kryar på sig snart! Har era småttingar börjat bli blyga? Isabelle var ca 3,5 månad när hon började bli ledsen och blyg om ngn annan än jag och pappan pratade med henne. Nu är vi hos mormor och imorse nu kunde hon inte alls prata med henne, underläppen började skaka direkt haha lilla pluttan :)

Inte alls. Beata älskar alla människor och är ett litet energiknippe som ler åt alla.
  • smalljey

Vår lilla tjej är oxå jättesocial och ler åt de flesta, men hon har ju oxå fått sova borta många nätter redan så det har säkert härdat henne. (Bara hos mormor & morfar och hos morbror dock.)

Hon är oxå förkyld nu. Den lilla näsan rinner, hon är jätteledsen, och låter kraxig. Usch vad det värker i mammahjärtat när man känner sig så maktlös. Lilla pluppan! <3

• soffipropp1987
    smalljey skrev 2014-11-01 21:21:10 följande:

Vår lilla tjej är oxå jättesocial och ler åt de flesta, men hon har ju oxå fått sova borta många nätter redan så det har säkert härdat henne. (Bara hos mormor & morfar och hos morbror dock.)

Hon är oxå förkyld nu. Den lilla näsan rinner, hon är jätteledsen, och låter kraxig. Usch vad det värker i mammahjärtat när man känner sig så maktlös. Lilla pluppan! <3

Ja det är så hemskt!! Har staplat upp pocketböcker under kudden här så att han ska kunna sova utan att rossla alt för mycket. Feber på 38,6 nu precis innan läggdags :( Orolig man blir! Hur länge har dom feber egentligen? Kanske kanske är tänder på gång också, han dreglar jättemycket och ska ha något i munnen hela tiden, sina händer, mina fingrar, napp eller bitring. Han hade jättesvårt att komma till ro för att sova och jag fick bära honom tills han somnade. Stackars min lilla plutt <3
  • smalljey
    soffipropp1987 skrev 2014-11-01 21:41:23 följande:
    Ja det är så hemskt!! Har staplat upp pocketböcker under kudden här så att han ska kunna sova utan att rossla alt för mycket. Feber på 38,6 nu precis innan läggdags :( Orolig man blir! Hur länge har dom feber egentligen? Kanske kanske är tänder på gång också, han dreglar jättemycket och ska ha något i munnen hela tiden, sina händer, mina fingrar, napp eller bitring. Han hade jättesvårt att komma till ro för att sova och jag fick bära honom tills han somnade. Stackars min lilla plutt <3
    Precis samma här, kan inte alls komma till ro, känns orolig och som att nåt gör ont eller stör liksom. Och exakt så att hon måste ha nåt i munnen precis hela tiden så gissar oxå på tänder kanske? Eller då är det typ kulmen på den här utvecklingsfasen som ska vara nu? Jag vet inte? Vi är heeelt slut och man är jätteorolig för lillan och vakar över henne hela tiden, hönsig var ordet!
  • Kela1981

Vi är snart ur detta språnget, bara 1 vecka kvar! Puh! Plus tänder på g men än så länge har vi sluppit feber i samband med tänderna. Svårt att komma till ro och måste vagga och bära för att hon ska somna. Försökte somna henne i sängen härom natten; nix pix det gick inte alls. När språnget är över och allting lagt sig så tar vi nya tag med nattandet istället :) Min rygg har gått mitt av känns det som så nästa vecka bär det av till massör och kiropraktor :/

Svar på tråden Junibebisar 2014