Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Alltså jag har en bebis som somnar 22.30 och vaknar kl. 07!!! Ätit tre gånger under natten.. Alltså detta kan ju inte vara normalt.. De ska väl typ sova 12 h på en natt?? Eeeh det har inte Elsa förstått..
Alltså jag har en bebis som somnar 22.30 och vaknar kl. 07!!! Ätit tre gånger under natten.. Alltså detta kan ju inte vara normalt.. De ska väl typ sova 12 h på en natt?? Eeeh det har inte Elsa förstått..
En grej som vi har börjat med här hemma, och som har hjälpt mig väldigt med sömnbristen, är att efter nattmatning nr 2 vid 3-4tiden (min tjej vaknar alltså två gånger om natten) lägger jag mig i ett annat rum. Jag brukar klara att somna inom en halvtimme. Efter några morgnar där pappan har haft ansvaret om morgonen medan jag sover slappnar jag nu av mer och får mer effektiv sömn. Min tjej är som gladast och minst mammig om morgonen så det funkar bra. Pappan behöver dessutom inte gå på jobb förrän vid 9.
Det kanske är något att testa för er som har möjlighet? Ett bra sätt också att öva sig på att släppa in pappan mer och mer i ansvaret, om man har svårt för det.
Här hemma är det jag som tar nätterna eftersom sambon jobbar natt och när han väl är hemma på nätterna så vaknar han inte lika snabbt som jag så då kan jag lika gärna gå upp och ta det. Men det som hjälpte mig och som vi gjorde ganska tidigt var att lägga henne i hennes rum och inte ha henne bredvid vår säng. Visst det är några extra steg man får gå och när hon har en körig natt så känns det som man springer milen men jag har märkt att när jag väl sover så sover jag bättre än när hon låg bredvid. Hon låter ju rätt mycket mer än bara när hon vill ha mat/tappat nappen osv och då sover jag också oroligare. Hennes rum ligger precis intill vårt så jag hör henne precis lika bra när det väl är något men nu vaknar jag inte för alla dom där extra ljuden :)
Är lite nojjig ikväll (på tal om något annat). Hon har ätit jättedåligt hela dagen och nu ikväll vill hon bara sova sova sova. La upp henne i hennes säng redan halv sju och sedan dess har hon vaknat och varit ledsen 3 gånger men vill inte äta. Enligt "tidtabellen" så ska hon äta nu vid nio så vi får väl se om hon vaknar och vill ha mat. Sist hon var såhär så blev det barnakuten i Lund men då åt hon visserligen ingenting och idag har hon ändå ätit lite. Ska försöka sluta oroa mig och se hur det utvecklar sig under natten :) Vem trodde att man skulle bli en sån hönsmamma?!? ;)