• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-11-03 14:32:14 följande:

Feberfri pojke här hemma idag :)

Åh vad skönt! :)
  • smalljey

Idag har jag varit och lånat denna bok på biblioteket efter ett tips från en bekant. Skriven av Elizabeth Pantley. För föräldrar som inte riktigt vill köra den där "gråta sig till sömns"-metoden. Tydligen om man följer alla steg så bör man ha en bebis som sover 12 timmar i sträck efter några veckor - ja tack!! Håller alla tummar och tår på att detta ska funka!!

• soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2014-11-03 14:54:24 följande:
    Åh vad skönt! :)
    Jätteskönt! Man känner ju sig otillräcklig när man inte kan göra något åt att de är varma och mår dåligt :( Nu e vi bara lite snoriga men pigga :)
  • soffipropp1987
    smalljey skrev 2014-11-03 15:17:25 följande:

Idag har jag varit och lånat denna bok på biblioteket efter ett tips från en bekant. Skriven av Elizabeth Pantley. För föräldrar som inte riktigt vill köra den där "gråta sig till sömns"-metoden. Tydligen om man följer alla steg så bör man ha en bebis som sover 12 timmar i sträck efter några veckor - ja tack!! Håller alla tummar och tår på att detta ska funka!! phpVxWRIR82979.jpg

Lycka till!! Det är ju iaf värt ett försök :)
  • LovaViola

Skönt med pojken din soffipropp!

En fråga till er.. Hur länge orkar era bebisar vara vakna åt gången dagtid? Elsa börjar typ gäspa och bli lite gnällig efter max 2h..

• Kela1981

[quote=74280271][quote-nick]LovaViola skrev 2014-11-03 17:23:13 följande:[/quote-nick]

Skönt med pojken din soffipropp!

En fråga till er.. Hur länge orkar era bebisar vara vakna åt gången dagtid? Elsa börjar typ gäspa och bli lite gnällig efter max 2h..

[/

Alice är uppe ca 1,5-2 timmar i sträck sen vill hon sova :)

• Kela1981

[quote=74279553][quote-nick]smalljey skrev 2014-11-03 15:17:25 följande:[/quote-nick]

Idag har jag varit och lånat denna bok på biblioteket efter ett tips från en bekant. Skriven av Elizabeth Pantley. För föräldrar som inte riktigt vill köra den där "gråta sig till sömns"-metoden. Tydligen om man följer alla steg så bör man ha en bebis som sover 12 timmar i sträck efter några veckor - ja tack!! Håller alla tummar och tår på att detta ska funka!!

[/

Åh vad spännande! Du får hålla oss uppdaterade om hur det går :) Är det både att dom lär sig somna själv och sover genom natten?

• Gulas

Min kan vara vaken hur många timmar som helst känns det som..

Han har även gått ifrån att sova hela nätter till att vakna varannan timme varje natt. Längtar såååå tills utvecklingssprånget är över och jag får tillbaka min snälla bebis.

• Kela1981
    Gulas skrev 2014-11-03 21:29:45 följande:

Min kan vara vaken hur många timmar som helst känns det som..

Han har även gått ifrån att sova hela nätter till att vakna varannan timme varje natt. Längtar såååå tills utvecklingssprånget är över och jag får tillbaka min snälla bebis.

Oj! Men blir han inte övertrött? Alice kan vara vaken i absolut Max 2,5 timme men då är hon så trött så ögonen går i kors på henne. Somna henne då tar 3 minuter!
  • Juronjaure

Min unge sover 11-12h på natten med en matpaus, sedan sover hon två gånger på dan, en halvtimme varje gång.

Svar på tråden Junibebisar 2014