• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • soffipropp1987
    Asjak skrev 2014-11-04 20:08:06 följande:

Här är en till som känner sig väldigt ensam på dagarna, jag bor 40 mil ifrån min släkt och vänner så den enda jag har här är min make.

Måste ta mig ut ngnstans och träffa folk!

Ingen som bor nära lund och vill träffas?

Vi va på bvc idag och min lilla tjej är 4,5 månad och väger 8300 gram och är 64 cm lång, en riktig goding :)

Bor inte nära Lund tyvärr, dock på västkusten :) bara att hoppa på tåget :D haha
  • Kela1981
    Asjak skrev 2014-11-04 20:08:06 följande:

Här är en till som känner sig väldigt ensam på dagarna, jag bor 40 mil ifrån min släkt och vänner så den enda jag har här är min make.

Måste ta mig ut ngnstans och träffa folk!

Ingen som bor nära lund och vill träffas?

Vi va på bvc idag och min lilla tjej är 4,5 månad och väger 8300 gram och är 64 cm lång, en riktig goding :)

Bor i Staffanstorp! Var bor du?
  • Asjak

Oj några bor ju nära, jag är uppväxt på västkusten men bor nu i Furulund lite utanför Lund.

Nica oj vilken skillnad på storlek haha! Min har redan storlek 74 :)

• Kela1981
    Asjak skrev 2014-11-05 08:18:22 följande:

Oj några bor ju nära, jag är uppväxt på västkusten men bor nu i Furulund lite utanför Lund.

Nica oj vilken skillnad på storlek haha! Min har redan storlek 74 :)

japp, bara säg till när du vill träffas så kommer vi farandes ;) Kan nästan alltid :) 
    Min flicka är storleksmässigt som nicas ungefär. ca 5800g och 57 lång. Nu ska vi till bvc och mäta/väga och vaccineras nästa vecka så det ska bli spännande att se hur hon ligger till nu :) storlek 62 har vi precis börjat använda här hemma ;)
  • smalljey

Åh jag som kände mig så positiv och hoppfull igår hade den värsta natten hittills inatt. Hon vaknade 2-3 ggr per timme, HELA natten så jag har knappt sovit nånting överhuvudtaget. Fy fan har gråtit precis hela dan, men nu tog jag mig i kragen och gick iväg till mitt jobb för där vet jag att jag kan få hjälp. Får panik över att behöva vara själv med henne när jag mår så här dåligt och bara gråter, får så dåligt samvete över att må så dåligt när jag har den här fina lilla varelsen. Det här är den absolut största livskrisen jag nånsin haft, och det gör mig ännu mer ledsen för jag vill inte minnas hennes bebistid så

• Kela1981
    smalljey skrev 2014-11-05 13:13:55 följande:

Åh jag som kände mig så positiv och hoppfull igår hade den värsta natten hittills inatt. Hon vaknade 2-3 ggr per timme, HELA natten så jag har knappt sovit nånting överhuvudtaget. Fy fan smile4.gif har gråtit precis hela dan, men nu tog jag mig i kragen och gick iväg till mitt jobb för där vet jag att jag kan få hjälp. Får panik över att behöva vara själv med henne när jag mår så här dåligt och bara gråter, får så dåligt samvete över att må så dåligt när jag har den här fina lilla varelsen. Det här är den absolut största livskrisen jag nånsin haft, och det gör mig ännu mer ledsen för jag vill inte minnas hennes bebistid så smile4.gif

Sluta stressa upp dig med tankar om vad du borde känna eller göra, det hjälper dig inte alls. Ingen vet hur man reagerar på att skaffa barn förrän man gör det. Det är ok att må skit ibland, vissa gör det oftare än andra men det betyder inte att du älskar henne mindre för det. Två steg fram och ett tillbaka är det allt som oftast men det går i alla fall framåt!

Det är ju superbra att du tog dig iväg till ditt jobb där du kan få hjälp och stöd! Se det som en styrka! Du gör något åt det istället för att sitta hemma och vara destruktiv :)

Skit i bebistiden! Jag tycker också den är skit, ser fram emot när hon blir lite större. Acceptera istället att du inte är någon renodlad "bebismamma". Det är vi fler som inte är så du är inte ensam. Hoppas du får nya krafter efter besöket på jobb. Styrkekram till dig <3
  • Kela1981

Är det någon här som tränar på SATS och ar utnyttjat MiniSats? Tänkte försöka ta mig i kragen nästa vecka och skola in tjejen så jag kan ta mig iväg och träna när jag känner för det. Hoppas verkligen att det funkar att lämna henne där, annars vet jag inte vad jag ska göra. Sitter och mår så jäkla dåligt över att inte röra på mig som jag brukar. Tränade fram till 2 veckor innan hon kom men i och med att jag förlöstes med snitt så känns det som återhämtningstiden blev så himla lång och jag kom ur det helt och hållet. Det här med barnvagnspromenader tycker jag är halvinspirerande som bäst och räknar inte det som träning eftersom jag är van vid mer. 5 kg kvar till min vikt innan jag blev gravid och orkar jag bara ta mig själv i kragen med träning och kost så ska det verkligen inte vara några problem. Synd att självdisciplinen inte är på topp ;)

Har dock satt lite delmål ; om -3 kg så får jag "lov" att gå och klippa av mig håret( som jag läääängtar) och när jag nått min målvikt (ca 5 kg under pre-bebis vikten) så får jag boka tid för nästa tatuering. Låter kanske löjligt för er men jag behöver verkligen belöning om jag ska komma igång på riktigt igen :)

• soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2014-11-05 13:40:07 följande:

Är det någon här som tränar på SATS och ar utnyttjat MiniSats? Tänkte försöka ta mig i kragen nästa vecka och skola in tjejen så jag kan ta mig iväg och träna när jag känner för det. Hoppas verkligen att det funkar att lämna henne där, annars vet jag inte vad jag ska göra. Sitter och mår så jäkla dåligt över att inte röra på mig som jag brukar. Tränade fram till 2 veckor innan hon kom men i och med att jag förlöstes med snitt så känns det som återhämtningstiden blev så himla lång och jag kom ur det helt och hållet. Det här med barnvagnspromenader tycker jag är halvinspirerande som bäst och räknar inte det som träning eftersom jag är van vid mer. 5 kg kvar till min vikt innan jag blev gravid och orkar jag bara ta mig själv i kragen med träning och kost så ska det verkligen inte vara några problem. Synd att självdisciplinen inte är på topp ;)

Har dock satt lite delmål ; om -3 kg så får jag "lov" att gå och klippa av mig håret( som jag läääängtar) och när jag nått min målvikt (ca 5 kg under pre-bebis vikten) så får jag boka tid för nästa tatuering. Låter kanske löjligt för er men jag behöver verkligen belöning om jag ska komma igång på riktigt igen :)

Det är ju så jäkla bra med delmål!! Jag lda också skaffa mig en tatuering (har dock inget mål för när jag ska göra det), det blir av när jag får tid och mod över :D
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-11-05 17:07:57 följande:
    Det är ju så jäkla bra med delmål!! Jag lda också skaffa mig en tatuering (har dock inget mål för när jag ska göra det), det blir av när jag får tid och mod över :D
    Det är bara att boka en tid, modet kommer där och då ;) Vet du vad du vill tatuera in?
  • Gulas
    Kela1981 skrev 2014-11-05 13:40:07 följande:

Delmål är jättebra att ha :) Jag tror jag har tappat lite mer i vikt, har inte vågat väga mig men förra veckan kunde jag ha ett par gamla jeans, dock är de väldigt mkt stretch i.. Jag är också snittad och har fortfarande ingen känsel och tycker det är riktigt obehagligt att byxor sitter åt, eller att bebisen sparkar på magen. Upplever du samma?
Svar på tråden Junibebisar 2014