Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Alltså, jag fick sån fruktansvärd ångest o ont i magen nu.. Ikväll satte vi dottern i förskolekö, usch jag vill verkligen inte men det är det som blir bäst. 1 år o 2 mån kommer hon va, tokliten ju! Det blir dock väldigt korta dagar då min man ska va hemma 50% med henne iaf. Själv vill jag bara jobba högst 80% men vettifasen om det funkar ekonomiskt när mannen är hemma 50%. Hur gör ni framöver?
Alltså, jag fick sån fruktansvärd ångest o ont i magen nu.. Ikväll satte vi dottern i förskolekö, usch jag vill verkligen inte men det är det som blir bäst. 1 år o 2 mån kommer hon va, tokliten ju! Det blir dock väldigt korta dagar då min man ska va hemma 50% med henne iaf. Själv vill jag bara jobba högst 80% men vettifasen om det funkar ekonomiskt när mannen är hemma 50%. Hur gör ni framöver?
Mensen ja den kom tillbaka nån vecka efter förlossningen, då jag började med cerazette. Och sen dess haft mens varannan vecka, i en vecka varje gång.
i 3 månader. Jag är så jävla less! Idag ringer jag mvc och pratar om annat skydd. Vad säger ni om pstav? Haft kopparspiral förut, blödde hela tiden då också med mellanblödnigar.
asjak: nej han är född 9/7, men det är bättre aktivitet här än i min julitråd så smög mig in. hoppas det va ok.
Jag fick mens ganska exakt två månader efter förlossningen,har inte ammat öht, och nu har jag satt in hormonspiral.
Min mens kom typ 2 månader efter förlossningen trots att jag ammar.
Ang. Sömn så sover min loppa 2ggr om dagen om hon inte åker bilen då blir de mer
hon vaknade vid 8 idag och håller på att somna i min famn nu
asjak: nej han är född 9/7, men det är bättre aktivitet här än i min julitråd så smög mig in. hoppas det va ok.
Jag har inte fått tillbaka mensen efter förlossningen. Min son är född i slutet av juni så han blir snart fem månader. Jag helammar och har inte känt av nån mens på g. Vi använder inga preventivmedel heller än. Så olika det kan vara!
Jag fick tillbaka mensen va 6 veckor efter fl, ammar inte alls. Så den är hyfsat regelbunden nu äntligen. Dock kör vi inga preventivmedel än då jag funderar starkt på nåt så drastiskt som en sterilisering. Vill absolut inte ha fler barn och jag vill inte hålla på att traggla med P-piller/hormoner resten av livet. Men vi får se. Just nu håller jag koll på vilka dagar jag är hyfsat safe i en app