• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Gulas
    soffipropp1987 skrev 2014-11-21 14:23:10 följande:

Hihi tack!!

Dock gick vi in i nästa utvecklingssprång idag... Gah! Måste andas lite..

För mig känns det som om utvecklingssprången aldrig tar slut.. Varje natt är hemsk. Inatt tror jag han vaknade varje timme. Mellan 2 och 3 månaders ålder sov han hela nätter, dumma jag trodde ju att det alltid skulle vara så, haha
  • soffipropp1987
    Gulas skrev 2014-11-21 14:38:54 följande:
    För mig känns det som om utvecklingssprången aldrig tar slut.. Varje natt är hemsk. Inatt tror jag han vaknade varje timme. Mellan 2 och 3 månaders ålder sov han hela nätter, dumma jag trodde ju att det alltid skulle vara så, haha
    Ja det är så himla olika. Det märks så himla tydligt när L kommer in i ett sånt. Som innan när han inte ville somna i vagnen.

Nyss va han jättetrött och jag skulle söva honom, men nej! Det slutade med att han skrek tills jag tog tillbaka honom till köket och satte honom i babysittern igen. Nu sitter han där o jämrar sig för han är ju så himla trött.
  • Gulas
    soffipropp1987 skrev 2014-11-21 14:53:29 följande:

Ja det är så himla olika. Det märks så himla tydligt när L kommer in i ett sånt. Som innan när han inte ville somna i vagnen.

Nyss va han jättetrött och jag skulle söva honom, men nej! Det slutade med att han skrek tills jag tog tillbaka honom till köket och satte honom i babysittern igen. Nu sitter han där o jämrar sig för han är ju så himla trött.

Haha ja sådär håller min också på! Man kan ju tro att de borde tycka att det är jobbigt att vara så trött, men tydligen inte ;) min har sovit i 1,5 h nu, jag hoppas han sover minst 30 min till!
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-11-21 13:54:46 följande:

Vill inte somna, gick 5 km unna jag gav upp och började gå hemåt. 500 meter hemifrån sover han. Det är så himla mycket som man måste titta på när man är ute och åker :) phpx2znQC41093.jpg

Gud vilken sötis!
  • soffipropp1987
    Gulas skrev 2014-11-21 15:33:30 följande:
    Haha ja sådär håller min också på! Man kan ju tro att de borde tycka att det är jobbigt att vara så trött, men tydligen inte ;) min har sovit i 1,5 h nu, jag hoppas han sover minst 30 min till!
    45 minuter blev det här, han har en inbyggd klocka min gosse...
  • soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2014-11-21 15:55:29 följande:
    Gud vilken sötis!
    Tack :)

Haha man skulle kunna tro att här är minusgrader om man tittar på honom. 4 plus och lite vind från havet har vi iallafall.
  • Kaoset

Har lite tråkigt här hemma, vad gör ni med era små där hemma? Sambon jobbar eftermiddag, jag har inget körkort och bor lite avsides, ute är det kolsvart så jag lockas inte av en promenad. Min tjej är svår att roa då hon tröttnar fort. Alla tips mottages.  :)

Finns det några mammor som bor i Gimo eller Östhammar här förresten? 

• Kela1981
    Kaoset skrev 2014-11-21 18:07:14 följande:

Har lite tråkigt här hemma, vad gör ni med era små där hemma? Sambon jobbar eftermiddag, jag har inget körkort och bor lite avsides, ute är det kolsvart så jag lockas inte av en promenad. Min tjej är svår att roa då hon tröttnar fort. Alla tips mottages.  :)

Finns det några mammor som bor i Gimo eller Östhammar här förresten? 

Började fundera på vad vi gör egentligen här hemma på dagarna när jag såg ditt inlägg. Tycker inte vi hittar på så mycket men helt plötsligt är det kväll och dagen är över.

Min flicka är inte uppe så länge åt gången och med matning och blöjbyte osv så är det inte så mycket tid över innan hon är trött igen :/ Men vi ligger i babygymmet, hoppgungan, sitter i babysittern medan jag fixar i kök eller vart det nu behövs nånstans. Ligger på golvet och pratar, "läser" pekböcker, byter kläder 400 gånger på en dag efterhand som hon kräker ner mig, henne eller båda :) Pratar med sin egen spegelbild är en favvis här hemma :) Tror att dom flesta bebisar blir uttråkade lätt, det är inte mycket som är kul längre stunder ;)
  • ellami

Nu börjar jag bli lite nojig.. Har haft lite svag molvärk till och från i veckan. Igår fick jag sån mensvärk som varade en kortare stund att jag sprang iväg och la en binda, säker på att jag skulle börja blöda närsom. Men ingen mens och mensvärken försvann men kom nån gång igen korta stunder under dagen. Nu upplevde jag lite molvärk igen men ingen mens.. Cykeln är ju inte särskilt stabil så vet inte riktigt om den är sen. Men tror jag borde få mens i helgen iaf. Senast måndag kanske.. Men wtf?? Alltså jag är nog inte redo för bebis igen!? Visst vill vi ha syskon tätt men inte såhär tätt! Tänker genast på mina katastrofnätter och hur lite jag fått sova sen han föddes.. Jag måste få sova ordentligt med ettan först innan jag vågar ge mig på tvåan.. Ahhh.. Nu blir jag knäpp, nu vill jag ha min mens så jag kan sluta spekulera!

"Vågar" inte prata om detta med mannen så får ventilera med er :P tror dock inte han skulle bli sååå ledsen över en till haha..

• ellami

Nu börjar jag bli lite nojig.. Har haft lite svag molvärk till och från i veckan. Igår fick jag sån mensvärk som varade en kortare stund att jag sprang iväg och la en binda, säker på att jag skulle börja blöda närsom. Men ingen mens och mensvärken försvann men kom nån gång igen korta stunder under dagen. Nu upplevde jag lite molvärk igen men ingen mens.. Cykeln är ju inte särskilt stabil så vet inte riktigt om den är sen. Men tror jag borde få mens i helgen iaf. Senast måndag kanske.. Men wtf?? Alltså jag är nog inte redo för bebis igen!? Visst vill vi ha syskon tätt men inte såhär tätt! Tänker genast på mina katastrofnätter och hur lite jag fått sova sen han föddes.. Jag måste få sova ordentligt med ettan först innan jag vågar ge mig på tvåan.. Ahhh.. Nu blir jag knäpp, nu vill jag ha min mens så jag kan sluta spekulera!

"Vågar" inte prata om detta med mannen så får ventilera med er :P tror dock inte han skulle bli sååå ledsen över en till haha..

Svar på tråden Junibebisar 2014