• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Kela1981

Jag fattar INGENTING! Har försökt natta Alice i ca 3 timmar. Hon somnar gott i min famn men så fort någon kroppsdel når sängen så är hon klarvaken. Ryggen är halvt av och humöret är borta sedan länge. Till sist fick jag nog. La henne i sängen, in med nappen, pussade henne god natt och gick ut. En gång fick jag gå in och sätta i nappen igen men nu tror jag hon sover! Wtf?!? Bara att inse att jag aldrig kommer att förstå mig på henne :/

• Juronjaure
    Kela1981 skrev 2014-11-19 23:07:48 följande:

Jag fattar INGENTING! Har försökt natta Alice i ca 3 timmar. Hon somnar gott i min famn men så fort någon kroppsdel når sängen så är hon klarvaken. Ryggen är halvt av och humöret är borta sedan länge. Till sist fick jag nog. La henne i sängen, in med nappen, pussade henne god natt och gick ut. En gång fick jag gå in och sätta i nappen igen men nu tror jag hon sover! Wtf?!? Bara att inse att jag aldrig kommer att förstå mig på henne :/

Haha, då känner man sig väldigt behövd...INTE! Hade nån sån kväll nyligen, ungen kunde inte läggas ned utan att vakna. Försökte söva i sängen (funkar sällan), och satt och gungade sängen och sjöng, sjöng, sjöng medan ungen skrek. Fick nog och lämnade rummet för att kasta i mig lite godis och höja energinivån, och ungen somnade på en minut... Tack för den, liksom.
  • Kela1981
    Juronjaure skrev 2014-11-19 23:41:21 följande:
    Haha, då känner man sig väldigt behövd...INTE! Hade nån sån kväll nyligen, ungen kunde inte läggas ned utan att vakna. Försökte söva i sängen (funkar sällan), och satt och gungade sängen och sjöng, sjöng, sjöng medan ungen skrek. Fick nog och lämnade rummet för att kasta i mig lite godis och höja energinivån, och ungen somnade på en minut... Tack för den, liksom.
    Jamen visst är det spännande! Det är helt ok för mig att inte vara behövd vid sänggåendet men var lite konsekvent bara! ;) Antingen vill man bli vaggad, eller inte. Men meddela mig så jag slipper bli galen! Aaarrrrgh!!!
  • smalljey

Åh fy vilken mardröm, läste just denna tråd stackars, stackars dom! <3 man kan gnälla och klaga hur mkt som helst på att man inte får sova och tar denna underbara lilla bebis för givet. Fy fasiken vad fruktansvärt att vakna upp med en livlös bebis. Går inte ens att föreställa sig! Nä, idag ska jag pussa lite extra på min prinsessa!

www.familjeliv.se/forum/thread/74369578-dotter-3manader-dod-pga-vaccin-mot-stelkramp/1

• nica

Smalljey- tänker inte läsa din länk då jag "blundar" gärna för sånt. Har redan sån rädsla. Min kusins bebis dog dagen hon skulle föda för 7år sedan igår. De är något hemskt man inte önskar någon

• nica

Undrar om de har med någon fas på våra bebisar nu...jag har också fått de jobbigt att natta min lilla loppa. Hon somnar i famnen men så fort man ska lägga henne vaknar hon och skriver. Efter massa försök att få henne att sova gav jag upp och klockan 1 fick hon ligga bredvid oss, en timme senare kunde jag till sist lägga henne i hennes säng.

• Kela1981
    nica skrev 2014-11-20 10:27:43 följande:

Undrar om de har med någon fas på våra bebisar nu...jag har också fått de jobbigt att natta min lilla loppa. Hon somnar i famnen men så fort man ska lägga henne vaknar hon och skriver. Efter massa försök att få henne att sova gav jag upp och klockan 1 fick hon ligga bredvid oss, en timme senare kunde jag till sist lägga henne i hennes säng.

Åh ja hoppas det är en fas bara! Och att den går över fort!!! A är helt vidrig att få att sova nu på dagen också. Hon har ju visserligen sovit ganska mycket (uppe max 2h i taget) så hon kanske håller på och förbereder för att vara uppe längre perioder?
  • nica
    Kela1981 skrev 2014-11-20 11:01:11 följande:

Åh ja hoppas det är en fas bara! Och att den går över fort!!! A är helt vidrig att få att sova nu på dagen också. Hon har ju visserligen sovit ganska mycket (uppe max 2h i taget) så hon kanske håller på och förbereder för att vara uppe längre perioder?

Nu när cassie skulle sova middag somnade hon utan problem så hoppas verkligen att hon är lika lätt att få somna ikväll får se vad våra små bestämmer hur de ska vara ikväll jag som varit så bortskämd med att hon är lätt och lägga och att hon sover hela natten:-P
  • Kela1981
    nica skrev 2014-11-20 12:58:11 följande:
    Nu när cassie skulle sova middag somnade hon utan problem så hoppas verkligen att hon är lika lätt att få somna ikväll smile1.gif får se vad våra små bestämmer hur de ska vara ikväll jag som varit så bortskämd med att hon är lätt och lägga och att hon sover hela natten:-P
    Nu vid två gick det bra att få A att sova men i förmiddags vaknade hon hela tiden så till slut fick hon sova på mig i en fåtölj :/ Hoppas hon sover minst en timme nu :)
  • Kela1981

Är det någon annans bebis som också vaknar efter ca 30 min varje gång man har lagt dom? Hon har inte sovit färdigt men jag måste ta upp henne och vagga henne igen och ibland går det inte alls att få henne att somna om. Tar jag då upp henne och låter henne vara uppe så är hon trött en halvtimme senare igen. Man ser på henne att hon inte sovit färdigt. Samma sak på dagarna som på kvällarna. Svårt att försöka vila själv när man vet att man blir avbruten :(

Svar på tråden Junibebisar 2014