Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Jag fattar INGENTING! Har försökt natta Alice i ca 3 timmar. Hon somnar gott i min famn men så fort någon kroppsdel når sängen så är hon klarvaken. Ryggen är halvt av och humöret är borta sedan länge. Till sist fick jag nog. La henne i sängen, in med nappen, pussade henne god natt och gick ut. En gång fick jag gå in och sätta i nappen igen men nu tror jag hon sover! Wtf?!? Bara att inse att jag aldrig kommer att förstå mig på henne :/
Jag fattar INGENTING! Har försökt natta Alice i ca 3 timmar. Hon somnar gott i min famn men så fort någon kroppsdel når sängen så är hon klarvaken. Ryggen är halvt av och humöret är borta sedan länge. Till sist fick jag nog. La henne i sängen, in med nappen, pussade henne god natt och gick ut. En gång fick jag gå in och sätta i nappen igen men nu tror jag hon sover! Wtf?!? Bara att inse att jag aldrig kommer att förstå mig på henne :/
Åh fy vilken mardröm, läste just denna tråd
stackars, stackars dom! <3 man kan gnälla och klaga hur mkt som helst på att man inte får sova och tar denna underbara lilla bebis för givet. Fy fasiken vad fruktansvärt att vakna upp med en livlös bebis. Går inte ens att föreställa sig! Nä, idag ska jag pussa lite extra på min prinsessa!
www.familjeliv.se/forum/thread/74369578-dotter-3manader-dod-pga-vaccin-mot-stelkramp/1
Smalljey- tänker inte läsa din länk då jag "blundar" gärna för sånt. Har redan sån rädsla. Min kusins bebis dog dagen hon skulle föda för 7år sedan igår. De är något hemskt man inte önskar någon
Undrar om de har med någon fas på våra bebisar nu...jag har också fått de jobbigt att natta min lilla loppa. Hon somnar i famnen men så fort man ska lägga henne vaknar hon och skriver. Efter massa försök att få henne att sova gav jag upp och klockan 1 fick hon ligga bredvid oss, en timme senare kunde jag till sist lägga henne i hennes säng.
Undrar om de har med någon fas på våra bebisar nu...jag har också fått de jobbigt att natta min lilla loppa. Hon somnar i famnen men så fort man ska lägga henne vaknar hon och skriver. Efter massa försök att få henne att sova gav jag upp och klockan 1 fick hon ligga bredvid oss, en timme senare kunde jag till sist lägga henne i hennes säng.
Åh ja hoppas det är en fas bara! Och att den går över fort!!! A är helt vidrig att få att sova nu på dagen också. Hon har ju visserligen sovit ganska mycket (uppe max 2h i taget) så hon kanske håller på och förbereder för att vara uppe längre perioder?
Är det någon annans bebis som också vaknar efter ca 30 min varje gång man har lagt dom? Hon har inte sovit färdigt men jag måste ta upp henne och vagga henne igen och ibland går det inte alls att få henne att somna om. Tar jag då upp henne och låter henne vara uppe så är hon trött en halvtimme senare igen. Man ser på henne att hon inte sovit färdigt. Samma sak på dagarna som på kvällarna. Svårt att försöka vila själv när man vet att man blir avbruten :(