Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Mensen ja den kom tillbaka nån vecka efter förlossningen, då jag började med cerazette. Och sen dess haft mens varannan vecka, i en vecka varje gång.
i 3 månader. Jag är så jävla less! Idag ringer jag mvc och pratar om annat skydd. Vad säger ni om pstav? Haft kopparspiral förut, blödde hela tiden då också med mellanblödnigar.
@asjak @nica vi får nog hoppa över fikan i morgon. Alice är fortfarande hostig och jag börjar känna mig dassig också :( Vill så himla gärna men vill inte smitta er och era små :( Hoppas ni får mysigt utan oss :)
Jo men det är just det. Hon föddes ju typ igår min lilla bebis.. Jag vill va hemma länge men samtidigt vill jag komma igång och jobba på riktigt. Jag tog ju examen när jag var gravid och hann ju inte komma igång att jobba så länge innan hon kom. Men det blir nog bra :)
Vår flicka kommer också att vara 1 år och 2 månader när hon börjar på dagis. Men eftersom min sambo jobbar natt och jag jobbar helger och då är ledig mitt i veckan så kommer hon ju inte att behöva gå full tid. Jag ser inga problem med det. Hon älskar andra barn så varför skulle det skada henne att få vara några timmar på dagis och leka med andra? Tror att jag kommer att påverkas mer än hon ;)
@asjak @nica vi får nog hoppa över fikan i morgon. Alice är fortfarande hostig och jag börjar känna mig dassig också :( Vill så himla gärna men vill inte smitta er och era små :( Hoppas ni får mysigt utan oss :)
Min bebis äter 1/2 dl gröt. Bara dryga timmen efteråt är han jättehungrig. Någon som känner igen det. Han ammar ca varannan timme, men jag tänker att han borde bli mättare av gröt. Eller är han törstig? Han tar inte flaska så svårt att få i honom vatten efteråt.
Min bebis äter 1/2 dl gröt. Bara dryga timmen efteråt är han jättehungrig. Någon som känner igen det. Han ammar ca varannan timme, men jag tänker att han borde bli mättare av gröt. Eller är han törstig? Han tar inte flaska så svårt att få i honom vatten efteråt.
Ååååå vad dagen blev fel!!! Förmiddagen och första delen av eftermiddagen var som vanligt. Sen blev hon så jäkla arg när hon vaknade efter sin lur vid strax efter fyra så hon ville inte äta, bara sova vidare. Vilket resulterade i att hon åt klockan 6 istället för 4 och nu har hon precis somnat. Ingen gröt fick jag i henne heller. Har jag tur så vaknar hon vid 22 och vill ha mat och går allt som det ska så kan jag natta om henne direkt. Har jag otur så vill hon vara uppe ett par timmar till 23-00 eller så vaknar hon vid 00 och vill ha mat dvs precis när jag har somnat nästan. Jag som var så glad över att hon inte ätit på nätterna i nästan en vecka :(
Ingen mens här men jag helammar ju samt inga preventivmedel heller för vi har inte haft sex än.. Kommer köra med kondom sen! Hatar allt med hormoner i! Jag blir som förbytt ;)
Angående sovande så somnar Elsa sent.. Hon har inte somnat än.. Jag ammar nästan alltid henne till sömns fortfarande, och hon vaknar ca tre ggr per natt samt sover typ till halv tio på morgonen! Imorse sov hon till halv elva hehe.. Lite för sent känner jag, men hon sover en timme typ kring sju på kvällen och då är hon ju inte så trött innan tio.. Så det blir lite utav en ond cirkel det där. Hon tar lång tid att natta! Minst 1,5 h..
Inatt vakna lillan bara EN gång för att äta! Natten innan med tror jag. Vågar man tro att denna natt blir lika bra? Det kanske ÄNTLIGEN börjar bli ordning på nattsömnen?! Hoppas hoppas!!!