Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Idag blir L 5 månader och jag blir nästan rädd för att tiden går så fort!! Tänk vad stora de blir så snabbt!
Själv tycker jag det har blivit lättare att lägga ner honom när han har somnat i famnen. Jätteenkel bebis att handskas med just nu faktiskt och vi har fått lite rutin i vardagen, jag vet när han vill sova och äta, vi samspelar rätt bra :)
På måndag är det dags för denna månadens Bvc besök inklusive vaccination.
Är så roligt att följa era vardagar och veta att det är fler än jag som är som en zoombie hela dagarna och vakna halva nätterna :)
Imorgon är första gången min man ska ha Isabelle själv för jag ska på klassåterträff med min gymnasieklass, inte nog att ja är nervös för det så är jag nojjig att lämna henne.
Nu ringde dessutom en av mina gamla klass kompisar och sa att alla skulle gå ut på stan sedan och sätta oss på ngn krog.. Ahh ännu längre tid från henne.
Men jag vet att min make klarar det bra, och är nog nyttigt för han att se hur mycket jobb jag egentligen gör ;)
Nattningen gick bra och hon sover gott! Hoppas de håller sig hela natten.
Asjak - hoppas du får de trevligt
de ska säker gå bra
Kela- hur har de gått för er?
Soffipropp - njut av de
Nattningen gick bra och hon sover gott! Hoppas de håller sig hela natten.
Asjak - hoppas du får de trevligt
de ska säker gå bra ![]()
Kela- hur har de gått för er?
Soffipropp - njut av de ![]()
Undrar om de har med någon fas på våra bebisar nu...jag har också fått de jobbigt att natta min lilla loppa. Hon somnar i famnen men så fort man ska lägga henne vaknar hon och skriver. Efter massa försök att få henne att sova gav jag upp och klockan 1 fick hon ligga bredvid oss, en timme senare kunde jag till sist lägga henne i hennes säng.
Men att hon lärt sig SKRIVA redan är imponerande måste jag säga!!! ;) (Förlåt, jag var bara tvungen, kass humor...) ;)
Sådär har det slutat för oss också några kvällar/nätter, hon somnar, vaknar, somnar, vaknar, och somnar inte för natten förrän hon får ammas till sömns i vår säng och stanna där. Det som vi TROR har viss effekt nu, äntligen, är att vi försöker mysa till hennes säng lite. Har bullat upp med gosedjur på sidorna så att det ligger något mot hennes kropp när vi lägger ned henne. Sitter kvar med ena armen ganska hårt mot hennes kropp en stund (så att hon luras att hon fortfarande blir buren/ligger intill mig), och nu prövar vi att lägga värmeflaska i sängen innan hon ska läggas ned, så att sängen blir lite uppvärmd, då det är ganska svalt i sovrummet. Peppar peppar, inga midnattsinsomningar senaste dagarna iaf, men hon somnar fortfarande runt 21 ist för 19-19.30, som tidigare...
Läser att de flesta verkar ha problem med nattningen nu så det är väl nästa utvecklingsfas de är i allihopa nu gissar jag. Vår tjej somnar dock oftast utan problem med uppvaktningar är vidriga. Har varit ungefär var tionde-tjugonde minut hela nätterna i en vecka nu. Vi går sönder
vafan ska man göra?! Har inte hunnit läsa klart den där boken jag höll på med heller, ska försöka göra det. Men hon känns så orolig, vaknar och verkligen gråter varje gång. Jättejobbigt
*men uppvaken är vidriga ska det stå, dumma autocorrect
Gick förresten in på appen wonder weeks och läste nästa utvecklingsfas och då stod mardrömmar med. Kanske att hon är lite före där då för det känns som att hon verkligen är rädd/orolig/ledsen när hon vaknar..
Gick förresten in på appen wonder weeks och läste nästa utvecklingsfas och då stod mardrömmar med. Kanske att hon är lite före där då för det känns som att hon verkligen är rädd/orolig/ledsen när hon vaknar..