• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • smalljey
    Tizi skrev 2014-11-18 22:26:37 följande:

Inatt vakna lillan bara EN gång för att äta! Natten innan med tror jag. Vågar man tro att denna natt blir lika bra? Det kanske ÄNTLIGEN börjar bli ordning på nattsömnen?! Hoppas hoppas!!!

Åh, håller tummarna för dig!! Det vore ju en dröm!
  • Kela1981

Uäääää vilken natt! Känns dumt att klaga när jag vet att många av er har det 1000 resor värre :( Sessan har världens förkylning och bara snörvlar, vill ha nappen men kan inte andas med den i, ger koksalt=vansinnig bebis, blir bättre i ca 20 minuter och sen är vi igång igen. Så har det varit hela natten :( Denna mamman är trööööött idag! Hon skulle egentligen vaccinerats i fredags, fick det framflyttat till nu på fredag men insåg att det inte heller kommer att funka. Ringde BVC precis och fick en ny tid. Hon frågade om hon dreglar mycket, eh ja! "Då är det nog fler tänder det handlar om" fick jag till svar. Det kommer tydligen ofta förkylningar i samband med att tänderna spricker igenom. Blääää....måtte hon bli frisk snart så både hon och jag får sova :(

• nica
    Kela1981 skrev 2014-11-19 08:38:19 följande:

Uäääää vilken natt! Känns dumt att klaga när jag vet att många av er har det 1000 resor värre :( Sessan har världens förkylning och bara snörvlar, vill ha nappen men kan inte andas med den i, ger koksalt=vansinnig bebis, blir bättre i ca 20 minuter och sen är vi igång igen. Så har det varit hela natten :( Denna mamman är trööööött idag! Hon skulle egentligen vaccinerats i fredags, fick det framflyttat till nu på fredag men insåg att det inte heller kommer att funka. Ringde BVC precis och fick en ny tid. Hon frågade om hon dreglar mycket, eh ja! "Då är det nog fler tänder det handlar om" fick jag till svar. Det kommer tydligen ofta förkylningar i samband med att tänderna spricker igenom. Blääää....måtte hon bli frisk snart så både hon och jag får sova :(

Stackars liten och jobbigt för dig med

Krya på den lilla tösen.
  • soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2014-11-19 08:38:19 följande:

Åh stackare!! Har du bullat upp ordentligt under henne med typ böcker så att hon har huvudet högre? Hjälper jättebra på min son när han är förkyld.
  • rosii
    Kela1981 skrev 2014-11-18 15:18:30 följande:

P-stav har jag haft och blödde 3 av 4 veckor på en månad :( Men det är ju olika för alla :)

Okej, ja bm på mvc sa att det ör samma hormoner i stav son don minipiller jag äter nu så det var kanske ingen ide. Får pröva vanliga p piller, blodtrycket är normalt nu äntligen.
    Humlan26 skrev 2014-11-18 18:21:44 följande:

Min bebis äter 1/2 dl gröt. Bara dryga timmen efteråt är han jättehungrig. Någon som känner igen det. Han ammar ca varannan timme, men jag tänker att han borde bli mättare av gröt. Eller är han törstig? Han tar inte flaska så svårt att få i honom vatten efteråt.

Han kanske är törstig som du säger. Min lilla hon står sig 3 h på gröt.
  • Tizi

Jippie!! Inatt blev det bara EN amning igen! Kvällsgröten och mer rutiner i maten under dagen kanske ger utdelning?! Sen att mamman vakna 100 ggr ändå är en annan sak!

E dreglar oxå kopiösa mängder och vill gärna gnaga av fingrarna på oss om hon bara fick, måste va tänder på G. Hon är även snorig men sover jättebra tack vare att jag bytt till sittdelen i vagnen så huvudet kommer upp lite mer.

• Asjak

Här är en till liten som har feber och tät i näsan, inatt va katastrof och jag tror jag sov en timme totalt och hon ville upp 07.

Sedan dess har hon sovit 2x40 minuter.

• Kela1981
    Asjak skrev 2014-11-19 15:26:48 följande:

Här är en till liten som har feber och tät i näsan, inatt va katastrof och jag tror jag sov en timme totalt och hon ville upp 07.

Sedan dess har hon sovit 2x40 minuter.

Usch då! Det låter som här hemma. Var ute och gick en lååång runda med henne i vagnen tidigare då BM sa att den kalla luften hjälper slemhinnorna att svullna av lite så då sov hon sammanlagt en timme och nu sover hon igen.

Hade en tanke tidigare i veckan om att börja ge henne mer riktig mat vid varje mål plus ett par mellanmål men har lagt det på hyllan nu när hon är så snorig. Det enda hon har fått idag var lite banan/persika puré för den älskar hon. Ska prova gröt ikväll också för då sover hon bättre. Stackars hennes lilla näsa vara rinner :(
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-11-19 10:18:53 följande:
    Åh stackare!! Har du bullat upp ordentligt under henne med typ böcker så att hon har huvudet högre? Hjälper jättebra på min son när han är förkyld.
    Ja jag har bullat upp både i sängen och vagnen. Ska se om jag kan höja lite till i sängen i natt :)
  • Kela1981
    nica skrev 2014-11-19 08:51:35 följande:
    Stackars liten och jobbigt för dig med smile4.gif

Krya på den lilla tösen.
    Tack :)
Svar på tråden Junibebisar 2014